کد خبر : 31373 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز 29 آذر

جهش قیمت سکه در بازار آخر پاییز | قیمت سکه و قیمت دلار هم اکنون امروز ۲۹ آذر

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۷۶۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۸ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان است.

جهش قیمت سکه در بازار آخر پاییز | قیمت سکه و قیمت دلار هم اکنون امروز ۲۹ آذر

قیمت سکه امروز سه شنبه ۲۹آذر ۱۴۰۱ قیمت خرید و فروش دلار و سکه اعلام شد.

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۷۶۴ هزار تومان و قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۸ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان است.

هم‌اکنون ، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 18 میلیون و 200 هزار تومان و در بازار سبزه‌میدان، قیمت سکهنیم‌بهار آزادی 12 میلیون و 100 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 8 میلیون و 900 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 4 میلیون و 650 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.آخرین اخبار از قیمت سکه و طلا را در خبر آزاد دنبال کنید.

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۷۶۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۸ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 764 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 18 میلیون و 200 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 18 میلیون و 630 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 12 میلیون و 100 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 8 میلیون و 900 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 4 میلیون و 650 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 7 میلیون و 645 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 179 7دلار است.

علاوه بر این، در بازار متشکل ارزی در لحظه انتشار این گزارش، قیمت فروش دلار توافقی 36 هزار و 242 تومان و قیمت خرید دلار توافقی 36 هزار و 240 تومان اعلام شده است. قیمت فروش یوروی توافقی نیز معادل 38 هزار و 747 تومان اعلام شده است.

پیش بینی قیمت سکه 29 آذر 1401

قیمت طلا و سکه امروز 28 آذر 1401، به صورت کاهشی آغاز به کار کرد.

روز گذشته قیمت طلا گران شد و سکه با کاهش قیمت در بازار معامله شد. با این شرایط آیا خریداران روزهای قبل با افت قیمت در بازار سکه، نقره داغ می‌شوند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز قیمت طلا و سکه به صورت کاهشی آغاز به کارکرد. قیمت سکه امامی در ادامه معاملات امروز با افزایش مجدد وارد پله ۸ کانال ۱۸ میلیون تومانی شد و در محدوده‌های ۷ و ۸ کانال مذکور نوسان داشت. در ادامه اما با روند کاهشی نزدیک به ۳۵۰ هزار تومانی بار دیگر به پله ۳ کانال ۱۸ میلیون تومانی برگشت.

قیمت طلا و سکه امروز با روند صعودی محدود انس جهانی طلا همراه نبود. طلای جهانی بعد از تعطیلات پایان هفته امروز با رشدی نزدیک به ۴ دلار در تلاش است خود را به محدوده ۱۸۰۰ دلاری برساند.

فعلا محدوده مذکور، منطقه مقاومتی مهمی برای طلای جهانی است. به نظر می‌رسد انس جهانی طلا قدرت کافی برای ماندن در محدوده ۱۸۰۰ دلاری را ندارد، زیرا در هفته‌های گذشته بارها به این منطقه رسیده و با ریزش قیمت تا محدوده ۱۷۳۰ دلاری نیز ریزش داشته است.

در حال حاضر انس جهانی طلا به قیمت ۱.۷۹۶.۱۶ دلار است.

سرگردانی سکه امامی در کاهش یا افزایش قیمت

در لحظه نگارش این گزارش به جز سکه امامی، سایر قطعات سکه روند کاهشی ۵۰ تا ۱۵۰ تومانی قیمت را داشتند.

قیمت طلا امروز روند صعودی داشت و هر مثقال طلا بیش از ۱۰۰ هزار تومان گران شد. در روزهای گذشته معامله‌گران افزایش سطح انتظارات تورمی را عامل اصلی افزایش فروش و بالا رفتن قیمت سکه عنوان کردند.

به نظر می‌رسد شرایط یادشده، فعلا بر بازار حاکم است و این روند تقاضاست که قیمت در بازار را مدیریت می‌کند.

روز گذشته بازار در حالت انتظاری قرار داشت و منتظر خبری مساعد از مذاکرات هسته‌ای برجام در پی خبر سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران بود. امروز اما در رسانه‌ها خبری دراین باره درج نشد.

 قیمت دلار عامل اصلی تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی است. در سال‌های اخیر مذاکرات هسته‌ای برجام و اخباری در این حوزه، مهمترین سیگنال مهار قیمت این اسکناس آمریکایی در بازار تهران بود.

معامله‌گران در روزهای گذشته معتقد بودند اگر توافقاتی در حوزه برجام صورت گیرد و قیمت سکه امامی در محدوده ۱۸ میلیون و ۸۰۰ تومانی باقی بماند، قیمت سکه به کانال‌های بالاتر نیز ورود می‌کند.

در چنین شرایطی از نظر معامله‌گران محدوده ۲۰ میلیون تومانی برای سکه امامی دور از انتظار نیست.

قیمت سکه

قیمت سکه | بازارساز بازار را دستکاری می‌کند؟

با کاهش قیمت سکه در بازار، برخی معامله‌گران با این گمانه‌زنی که بازار سکه دستخوش دستکاری بازارساز است و این کاهش قیمت، ممکن است در روزهای آینده بیشتر باشد‌،‌ تمایلی به خرید و فروش نداشتند.

در نشست خبری روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی، افزایش قیمت‌ها در بازار با هدف جمع‌آوری نقدینگی و جبران کسری بودجه از این محل را تکذیب کرد.

برخی از معامله‌گران معتقد بودند که دولت قصد دارد نقدینگی را از بازار جمع کند و این افزایش قیمت‌ها در بازارهای سرمایه به ویژه دلار و سکه به همین دلیل است. بعد قیمت‌ها به یکباره در بازار می‌ریزد و متضرر نهایی خریداران هستند. البته این استدلال معامله‌گران پربیراه نیست و به تجربه چنین اقداماتی از سوی دولت‌ها در سال‌های گذشته برمی‌گردد.

امروز ۲۸ آذر ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی با نوسان زیادی در مسیر کاهشی و افزایشی همراه بود. این قطعه از سکه امروز با مسیر کاهشی آغاز به کار کرد، در میانه روز گران شد و بعد از ظهر امروز دوباره کاهش داشت.

افزایش و کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی، نگارش قیمت مشخصی برای این قطعه از سکه را سخت کرده است.

با این حال به نظر می‌رسد با روند کاهشی سایر قطعات سکه، سکه امامی نیز امروز روند کاهشی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی را تا پایان معاملات امروز داشته باشد. در لحظه نگارش این گزارش قیمت این قطعه سکه ۱۸ میلیون و ۳۵۴ هزار تومان است.

سکه بهار آزادی هم امروز ۸۷ هزار تومان کاهش قیمت داشت و قیمت این قطعه از سکه به ۱۸ میلیون و ۲۰۷ هزار تومان رسید.

نیم و ربع سکه نیز امروز با کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت در کف کانال‌های جدید قیمتی باقی ماندند. نیم سکه امروز با قیمت ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان و ربع سکه نیز ۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان در بازار معامله شدند.

سکه گرمی امروز ۱۵۰ هزار تومان ارزان و با قیمت ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

مدار مخالف قیمت سکه

امروز روند قیمت طلا برخلاف قیمت سکه، رشد داشت. هر مثقال طلا با ۹۱ هزار تومان افزایش قیمت به ۷ میلیون و ۶۳۴ هزار تومان رسید.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت یک میلیون و ۷۶۴ تومان معامله شد و ۲۲ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

طلای نو و دست دوم در حدود ۲۲ هزار تومان اختلاف قیمت دارند. هم‌اکنون طلای دست دوم با قیمت یک میلیون و ۷۴۲ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

امروز حباب سکه کوچک شد و بیشترین کاهش قیمت حباب مربوط به سکه امامی با بیش از ۳۰۰ هزار تومان است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.