کد خبر : 32067 / /
/

سهام عدالت | وام سهام عدالت | سود سهام عدالت | ارزش سهام عدالت

یک اتفاق خوشایند به نفع دارندگان سهام عدالت | واریز سهام عدالت 10 میلیونی ویژه این افراد

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: امسال شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی برای اختصاص سهام عدالت در حال انجام است.

یک اتفاق خوشایند به نفع دارندگان سهام عدالت | واریز سهام عدالت 10 میلیونی ویژه این افراد

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: امسال شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی برای اختصاص سهام عدالت در حال انجام است. حیدری گفت: مجلس، قانونی برای جاماندگان سهام عدالت تصویب و دولت هم اعلام کرده که بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر نهادهای حمایتی موظف به شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش خود برای اختصاص سهام عدالت هستند.تا سال آینده سهام عدالت برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص پیدا می کند و امسال برنامه ای برای سایر اقشار نداریم.

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: هیچ مرجعی برای ثبت نام سهام عدالت به صورت حضوری و غیرحضوری وجاهت قانونی ندارد.

او می گوید: پیامک های حاوی لینک درخصوص سهام عدالت کلاهبرداری است و برخی کافی نت ها با فریب شهروندان به جای سهام عدالت، ثبت نام سجام را انجام می دهند درحالی که ثبت نام سهام عدالت انجام نمی شود.

حیدری گفت: سود سهام عدالت از طریق پایگاه اینترنتی آن قابل پیگیری است، شهروندان پس از مراجعه به این پایگاه حتما شماره شبای خود را چک کنند.

او می گوید: شماره تلفن ۱۵۶۹ پاسخگوی سوالات شهروندان درخصوص سهام عدالت است.

سخنگوی کانون شهام عدالت کشور گفت: هشتاد درصد شهروندان دارای برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هستند که سود واریزی این مرحله برای آنان ۶۰۰ هزار تومان بوده است./خبرگزاری صدا و سیما

سهام عدالت

واریزی جدید به حساب دارندگان سهام عدالت

جاماندگان از ثبت نام سهام عدالت و کسانی که سهام عدالت به آن‌ها به ارث رسیده است، در این نوبت سودی دریافت نمی‌کنند، چون اگرچه دولت وعده داده به ۳.۵ میلیون نفر جامانده، سهام عدالت بدهد، اما روند پرداخت سهام عدالت به این گروه هنوز طی نشده و این افراد همچنان مشمول سهام عدالت نشده‌اند و باید منتظر باشنددریافت هرگونه اطلاعات از سهام‌داران سهام عدالت جهت واریز سود، کلاهبرداری است.

سه شنبه ۲۸ آذر بود که خبر واریز ۵۰ درصد سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌‌های سرمایه‌پذیر به شکل رسمی اعلام شد و در روزهای بعد این سود واریز شد.

مجموع سود سبد سهام عدالت بالغ بر ۶۴ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از دو برابر شده است که از این مبلغ در مرحله اول، ۲۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

سهام عدالت

پیامک‌های حاوی لینک برای دریافت سود سهام عدالت، کلاهبرداری است

اما برخی سود جویان همیشه در زمان واریز سود سهام عدالت، فرصت را غنیمت می‌شمارند تا به اصطلاح پولی به جیب بزنند!

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای هشدار به سهامداران برای این که در دام این کلاهبردارن نیفتند، اعلام کرد: سود سهام عدالت همیشه بر اساس اطلاعات سامانه سجام برای افراد واریز می‌شود و نیاز به مراجعه به هیچ سامانه و یا مکان خاصی نیست. هرگونه پیامک که حاوی لینکی مبنی بر دریافت سود سهام عدالت باشد کلاهبرداری است؛ بنابراین افراد هرگز اینگونه لینک‌ها را باز نکنند.

در مورد کلاهبرداری‌هایی که احتمال رخ دادن آن در زمینه واریز سود سهام وجود دارد، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز روز گذشته اقدام به ارسال پیامک هشدار به افراد کرد.

در متن این پیام آمده بود: دریافت هرگونه اطلاعات از افراد جهت واریز سود سهام عدالت، یکی از شیوه‌های کلاهبرداری است. سود به صورت خودکار به حساب بانکی ثبت شده توسط افراد در سامانه سجام یا سامانه سهام عدالت واریز می‌شود.

چرا سود سهام عدالت عده‌ای پرداخت نشده است؟

حسین قشمی مدیر پرداخت سود سپرده گذاری مرکزی در مورد چرایی عدم واریز سود برای برخی مشمولان عنوان کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی وجوه، سود سهام عدالت را از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران واریز می‌نماید و در صورت وجود هر گونه اشکال در حساب شبای افراد، مبلغ واریز شده برگشت خورده و تا زمانی که حساب مذکور اصلاح نشود، هیچ‌گونه کنترلی بر روی واریز موفق آن در دست ما نیست.

قشمی در ادامه گفت: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود سود به حساب سهامداران سهام عدالت واریز نشود.

سهام عدالت

افراد جامانده سهام عدالت چه کنند؟

صاحبان سهام عدالت که تاکنون سود سهام عدالت سال‌های گذشته را دریافت نکرده‌اند، با مراجعه به نشانی‌های sejam.ir یا sahamedalat.ir نسبت به ثبت نام و احراز هویت در این سامانه اقدام کنند تا سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.

معاون عملیات سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سهامدارانی که تاکنون پیامک واریز سود خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir، تارنمای سهام عدالت به نشانی www.sahamedalat.ir و یا تماس با مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی یک از وضعیت واریزی سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.