کد خبر : 30897 / /
/

یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه جدید

یارانه نقدی 400 هزار تومانی ها حذف شد | یارانه نقدی سرپرستان خانوار کم شد | یارانه نقدی بگیران با کد ملی به این شماره زنگ بزنید

یارانه نقدی آذر ماه شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما آنگونه که برخی از مردم می‌گویند 400 هزار تومان از یارانه نقدی برخی از خانوارها کسر شده است. دلیل چیست؟

یارانه نقدی 400 هزار تومانی ها حذف شد | یارانه نقدی سرپرستان خانوار کم شد | یارانه نقدی بگیران با کد ملی به این شماره زنگ بزنید

به عبارتی یارانه نقدی یلدا باید آخرین یارانه نقدی دریافتی مردم باشد و از دی ماه کل کشور مشمول توزیع کالابرگ می‌شود.اما محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مجلس در گفتگویی اعلام کرده پرداخت یارانه نقدی همچنان ادامه دارد و زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سطح کشور به سال آینده موکول شد.بالاخره پس ازمدتها انتظار وعده یارانه نقدی جدید رئیسی عملی شد و به حساب سرپرستان واریز شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه نقدی می پردازیم.

یارانه نقدی آذر ماه شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما آنگونه که برخی از مردم می‌گویند 400 هزار تومان از یارانه نقدی برخی از خانوارها کسر شده است. دلیل چیست؟

طبق روال هر ماه یارانه نقدی 300 و 400 هزار تومانی 20 آذرماه به حساب سرپرستان 9 دهک درآمدی از خانوارها واریز شد. اما برخی از افرادی که ماه‌های گذشته 400 هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کردند، این ماه تنها 300 هزار تومان گرفته‌اند.

برخی از مردم گمان می‌کنند که این کاهش 100 هزار تومانی مبلغ یارانه ناشی از خطای دولت است اما سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها گفته دلیل این مساله شناوربودن دهک‌بندی خانوارهاست.

علت کم واریز شدن یارانه نقدی

این مقام مسئول با تایید حذف 100 هزار تومانی یارانه برخی افراد گفت: برخی از خانوارها تا ماه‌های قبل جزو دهک یک تا 3 بودند و یارانه 400 هزار تومانی می‌گرفتند. اما اکنون دهک آنها تغییر کرده و این افراد وارد دهک درآمدی 4 تا 9 شده‌اند. در نتیجه به جای 400 هزار تومان تنها 300 هزار تومان یارانه گرفته‌اند.

دهک بندی یارانه نقدی خانوار شناور است؟

این مقام مسئول خبر داده که علت این مساله این است که دهک بندی امری پویاست و هر ماه ممکن است دهک بندی و در نتیجه مبلغ یارانه دریافتی خانوارها تغییر کند.

شناور بودند دهک بندی خانوارها یکی از همان نکاتی است که پیش از این هم بارها عنوان شده بود.

پیش از این هم پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان‌های متولی نشان می‌داد که وزارت رفاه از این پس دست کم هر شش ماه یکبار، فهرست دهک‌های درآمدی و شهروندان یارانه‌بگیر را به روزرسانی می‌کند. از طرف دیگر گفته می‌شود که دهک درآمدی افراد شناور است و این احتمال وجود دارد که در هر بررسی دهک درآمدی خانوارها جابجا شود و مبلغ یارانه‌ای که آنها دریافت می‌کنند هم متناسب با تغییر دهک تغییر کند.

حالا مشخص نیست که شناور بودن دهک بندی خانوار ماهانه انجام می‌شود و یا چند ماه یکبار. اما چیزی که مشخص است این است که بر خلاف دوره‌های قبل که مبلغ یارانه ثابت بود، دیگر مبلغ یارانه ثابت نیست و بسته به دهک خانوار دارد.

یارانه نقدی

در کدام دهک درآمدی یارانه نقدی قرار داریم؟

این سوالی است که مخاطبان بسیاری آن را می‌پرسند و می‌خواهند بدانند در کدام دهک درآمدی قرار دارند. به خصوص افرادی که مبلغ یارانه آنها تغییر کرده است.

یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام از طریق کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند و با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار دهک درامدی خود را متوجه شوند.

با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند.

علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است./تجارت نیوز

یارانه نقدی هیچ خانواری قطع نشده است

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:حسینی، سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت :با واریز ۱۴۲ مرحله یارانه معیشتی، آخرین قسط تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی کرونا به مبلغ ۳۵ هزارتومان از حساب سرپرستان خانوار کسر شد.

خانوارهایی که ۲ مرحله تسهیلات کرونا را دریافت کردند، اقساط آن تا ۳۰ ماه آینده از یارانه معیشتی آنها کسر می شود.

افرادی که ادعا می کنند این ماه ۱۰۰ هزارتومان از یارانه آنها کسر شده است، آنها تا ماه های قبل جز دهک یک تا ۳ بودند، اما به سبب آنکه دهک بندی امری پویاست، براساس تغییر دیتا جز دهک ۴ تا ۹ شناخته شدند.

خانوارهایی که تا ماه پیش یارانه دریافت می کردند، همچنان مشمول یارانه هستند و یارانه هیچ خانواری قطع نشده است. تنها این احتمال وجود دارد که برخی افراد خانوار ازدواج کرده باشند که به سبب تغییر دهک بندی، یارانه آنها قطع شده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.