کد خبر : 31433 / /
/

یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه جدید

یارانه نقدی یلدایی در حساب ها | واریز یارانه نقدی 4 میلیونی به این خانوارها | مبلغ جذاب یارانه یلدایی برای هر نفر چند؟

یارانه یلدایی یا همان یارانه آذر ماه ۲۰ آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و حالا زمزمه‌هایی شنیده می‌شود از اینکه دولت قرار است به مردم در شب یلدا یارانه بدهد.

یارانه نقدی یلدایی در حساب ها | واریز یارانه نقدی 4 میلیونی به این خانوارها | مبلغ جذاب یارانه یلدایی برای هر نفر چند؟

یارانه نقدی جدید در دولت رئیسی از اردیبهشت ماه کلید خورد. رقم  یارانه نقدی جدید رئیسی بین 300 تا 400 هزارتومان است. یارانه نقدی یلدا باید آخرین یارانه نقدی دریافتی مردم باشد و از دی ماه کل کشور مشمول توزیع کالابرگ می‌شود جدید ترین خبر در باره یارانه نقدی را با ما در خبر آزاد دنبال کنید

 یارانه یلدایی یا همان یارانه آذر ماه ۲۰ آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و حالا زمزمه‌هایی شنیده می‌شود از اینکه دولت قرار است به مردم در شب یلدا یارانه بدهد.

یارانه نقدی

یارانه نقدی یک میلیونی یلدایی صحت دارد؟

پس ماجرای یارانه یک میلیونی دولت چیست و این شایعه از کجا داغ شد؟

از چندی قبل مساله واریز سود سهام عدالت مطرح شد. قرار بود دولت سود سهام عدالت ۴۹ میلیون سهامدار خود را آذر ماه واریز کند و تاریخ این واریزی با یلدا نزدیک بود. اما کمی بعد اعلام شد واریز سود سهام عدالت یا همان یارانه یلدایی رئیسی به دی ماه موکول شده است. یعنی قرار است دی ماه سهامداران سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.

بر اساس آنچه پیش از این عنوان شده بود، دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، سود یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی، نفری دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

با این حساب یک خانوار چهار نفره در دی ماه باید منتظر دریافت سود سهام ۴ میلیون تومانی باشد و دارندگان سهام یک میلیونی هم ۸ میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

اما گفته شده کل این سود در سال ۱۴۰۱ اریز نمی‌شود و واریز نیمی از آن به سال آینده موکول می‌شود.

یارانه نقدی شب یلدا؛ واریز سود سهام عدالت

نخستین مرحله سود سهام عدالت فردا واریز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، لزگی، معاون اقتصادی اقتصاد و دارایی در گفتگو با بخش خبری ۲۰ گفت: نخستین مرحلهشب یلدا؛ واریز سود سهام عدالت سود سهام عدالت برای هر دو گروه روش مستقیم و غیر مستقیم فردا واریز می‌شود.

لزگی افزود: این سود مربوط به عملکرد شرکت‌ها در سال ۱۴۰۰ است.

وی اضافه کرد: مرحله دوم سود تا پایان امسال واریز می‌شود.

 معاون اقتصادی اقتصاد و دارایی استان گفت: برای کسانی که ارزش سهام آن‌ها ۱۳۲ هزار تومان است مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و کسانی که ارزش سهام آن‌ها یک میلیون تومان است، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

وی افزود: دریافتی ما بقی گروه‌ها هم بستگی به ارزش سهام عدالت آن‌ها دارد.

معاون اقتصادی اقتصاد و دارایی استان گفت: تمامی دستگاه‌ها مجوزهایشان از اول دی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها صادر می‌شود.

یارانه نقدی

یارانه نقدی یلدایی | چه کسانی سود سهام عدالت نمی‌گیرند؟

از ۴۹ میلیون سهامدار سهام عدالت، حدود ۳.۵ میلیون نفر از سال ۸۵ تا الان فوت شده‌اند که سود این افراد یا نزد شرکت سپرده‌گذار می‌ماند و پس از طی شدن فرآیند مربوطه به وراث واریز خواهد شد یا به شرکت‌های مربوطه واریز می‌شود و وراث از این شرکت‌ها طلبکار می‌شوند.

در خصوص مراحل آزادسازی سهام مکانیزم‌های متفاوتی در حال بررسی است و به شکلی خواهد بود که هم سهامدار سود کند و هم آسیبی به بازار وارد نشود.

همچنین حدود ۳.۵ میلیون نفر از اعضای کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار است در دسته مشمولان سهام عدالت قرار بگیرند اما هنوز روند اجرای آن انجام نشده است. در نتیجه بعید است این گروه هم شامل سود سهام عدالت دی ماه شوند.

سال ۹۹ و همزمان با اوج کرونا دولت در دو نوبت به مردم وام کرونای یک میلیون تومانی داد که یکی از این دو وام در آذر ماه و نزدیک یلدا به حساب مردم واریز شد.

از آن زمان بسیاری گمان می‌کنند که واریز یارانه یلدایی هر سال ادامه‌دار است و منتظرند که امسال هم یارانه یک میلیونی بگیرند. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد اریز یارانه یلدایی سال ۹۹ تنها برای حمایت از مردم و کسب‌وکارها خبری از واریز یارانه یک میلیونی در شب یلدا وجود ندارد و دولت هیچ یارانه و یا وامی قرار نیست به مردم پرداخت کند./گل کوچیک

خبر مهم درباره واریز “یارانه نقدی یک میلیونی یلدایی”

زمزمه‌هایی شنیده می‌شود از اینکه دولت قرار است به مردم در شب یلدا یارانه یک میلیونی بدهد. واریز یارانه یک میلیونی شب یلدا واقعی است؟

به گزارش تجارت نیوز، سال 99 و همزمان با اوج کرونا دولت در دو نوبت به مردم وام کرونای یک میلیون تومانی داد که یکی از این دو وام در آذر ماه و نزدیک یلدا به حساب مردم واریز شد.

از آن زمان بسیاری گمان می‌کنند که واریز یارانه یلدایی هر سال ادامه‌دار است و منتظرند که امسال هم یارانه یک میلیونی بگیرند.

یارانه نقدی

دریافت کالابرگ به جای یارانه نقدی اختیاری شد

به گزارش دیلی اکسچنج؛ آخرین بررسی ها از روش دریافت یارانه ماه آینده حاکی از اختیاری شدن دریافت کالابرگ الکترونیک به جای یارانه نقدی است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی طی آخرین گفت و گوی خود از اجرای آزمایشی بودن کالابرگ الکترونیکی در برخی شهر ها خبر داد.

مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت اظهارکرد: ما کالابرگ الکترونیکی را آزمایشی در حال اجرا داریم. گفته‌ایم موضوع اختیاری است و هم کالابرگ وجود دارد و هم به صورت نقدی یارانه وجود دارد.

وی افزود: قبل از زمان مقرر واریز یارانه نقدی، شبکه ملی پشتیبان ایجاد می‌کنیم که امکان خرید برای همه یارانه بگیران در این شبکه وجود دارد و می‌توانند۱۱ قلم کالا را خرید کنند که اگر از این کالا برگ استفاده نکردند، بعد از واریز یارانه نقدی، از این یارانه استفاده کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این اختیار مردم است که کدام راه را انتخاب کنند. این گام اول است تا اینکه به یک تصمیم قطعی در حوزه اجرا برسیم.

اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد واریز یارانه یلدایی سال 99 تنها برای حمایت از مردم و کسب‌وکارها بود و حالا خبری از واریز یارانه یک میلیونی در شب یلدا وجود ندارد.

بنابراین این خبرها دولت در شب یلدا هیچ یارانه و یا وامی قرار نیست به مردم پرداخت کند./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.