کد خبر : 31434 / /
/

حقوق کارمندان | حقوق کارمندان دولت | افزایش حقوق کارمندان

افزایش حقوق کارمندان پلکانی شد | واریزی فوق‌العاده 2 میلیونی به حساب این کارمندان | حقوق کدام کارمندان 35 درصد زیاد می شود؟

رییس امور جبران خدمات سازمان اداری و استخدامی گفت: برای نخستین بار در نظام اداری برای افزایش حقوق، در راستای کاهش فاصله طبقاتی بین درآمد کارکنان دولت از روش پلکانی و ضریب استفاده می‌کنیم.

افزایش حقوق کارمندان پلکانی شد | واریزی فوق‌العاده 2 میلیونی به حساب این کارمندان | حقوق کدام کارمندان 35 درصد زیاد می شود؟

افزایش حقوق کارمندان در بودجه هر ساله با تغییرات به مجلس ارائه می شود.افزایش حقوق کارمندان می تواند کمک اقتصادی مناسبی برای آنها باشد. افزایش حق فرزند و عائله مندی هم باعث افزایش فوق العاده حقوق کارمندان شد. هیئت دولت مدلهای مختلف افزایش حقوق کارمندان را در سال آینده بررسی می کند. خبرهای جدید درباره افزایش حقوق کارمندان را اینجا در خبر آزاد بخوانید

حقوق کارمندان

«عبدالله میرزایی» در خصوص لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، اظهار داشت: این لایحه بخش‌های مختلفی دارد و یکی از بخش‌ها افزایش پلکانی حقوق است.

وی افزود: اگر قرار بود افزایش حقوق طبق روال گذشته باشد، افراد دارای حقوق بالا مشمول افزایش حقوق بیشتری می‌شدند، اما در این لایحه بحث افزایش حقوق بر اساس امتیاز مطرح است.

رییس امور جبران خدمت سازمان اداری و استخدامی گفت: بر اساس لایحه دولت افرادی که حقوق پایین‌تری دارند، از میزان درصد افزایش حقوق بیشتری برخوردار خواهند شد.

 اساس جزء یک لایحه، افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان افرادی که پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند، ۱۸ درصد و افراد با حقوق ۳۰ میلیون تومان تنها سه درصد افزایش خواهد یافت.

وی توضیح داد: اگر قرار بود طبق روال گذشته افزایش حقوق ۱۰ درصدی داشته باشیم، حقوق‌بگیران ۳۰ میلیون تومان سه میلیون تومان و حقوق بگیران پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ۵۶۰ هزار تومان افزایش حقوق شامل‌شان می‌شد.

رییس امور جبران خدمت سازمان اداری و استخدامی تاکید کرد: برای کاهش فاصله حقوق کارمندان و رعایت عدالت در دریافت حقوق و ترمیم حقوق کارکنان بحث افزایش پلکانی حقوق کارکنان مطرح شده است.

حقوق کارمندان

خبر جدید درباره افزایش حقوق کارمندان در 1402

میرزایی ادامه داد: حق عائله‌مندی و حق اولاد نیز تکلیف قانونی بوده و در قانون جوانی جمعیت مطرح شده است و رقم آن به ترتیب برابر ۵۰ درصد و ۱۰۰ درصد برای کلیه مشمولان ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه اضافه شد.

این مقام مسوول گفت: فوق‌العاده ویژه برای کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشور است و برای کارکنان مشمول این قانون و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی است. میزان افزایش فوق‌العاده ویژه به طور میانگین ۲۱ درصد بوده و بر اساس پیشنهاد ارایه شده تا سقف ۳۵ درصد پس از تایید شورای حقوق و دستمزد و بر اساس اعتبارات ابلاغی که با تایید سازمان برنامه بودجه انجام می‌شود، افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در بند دیگر لایحه متناسب سازی حقوق، افزایش مستمری مددجویان ۱۰ درصد است و برای دهک‌های درآمدی یک، دو و سه این میزان به ۱۵ درصد می‌رسد.

میرزایی اظهار داشت: چون بازنشستگان کسورات بیمه‌ای ندارند، رقم ثابت برای افزایش دریافتی آنها لحاظ شده است که مبلغ ۹۰۰ هزار تومان به حقوق این افراد اضافه می‌شود.

رییس امور جبران خدمت سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: کارمندان دولت که سه هزار امتیاز را داشته باشند، یک میلیون و پنج هزار و ۹۰۰ تومان افزایش خواهند داشت و برای کارکنانی که مشمول فوق‌العاده ویژه هستند تا دو میلیون تومان هم افزایش حقوق اعمال خواهد شد.

وی گفت: تاریخ اجرای لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت از شهریورماه ۱۴۰۱ است و پس از تصویب از شهریورماه محاسبه و اجرایی می‌شود./ ایرنا

حقوق کارمندان

مبلغ افزایش حقوق کارمندان سال ۱۴۰۲

افزایش حقوق برای سال آینده با تغییر همراه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، جزئیات افزایش حقوق برای سال آینده را در ادامه بخوانید.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره احتمال تغییر حقوق کارمندان در سال آینده گفت: به نظر می‌رسد برای سال آینده حتما ۲۰ درصد افزایش را خواهیم داشت تا سایر موارد هم دیده شود.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود احتمالا در حقوق سال آینده کارمندان و بازنشستگان افزایش ۲۰ درصدی خواهیم داشت، گفت: با توجه به شرایط این موضوع را بررسی می‌کنیم، اما افزایش حقوق باید بیشتر از سال جاری باشد.

میرتاج‌الدینی با بیان این‌که فعلا دو برابر افزایش حقوق را نسبت به سال قبل در نظر دارند و ممکن است بیش از این هم باشد، افزود: برای سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۰ درصدی حقوق در بودجه دیده شده بود که با ۱۰ درصدی هم در میانه سال اتفاق افتاد، در مجموع افزایش ۲۰ درصدی شد.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد برای سال آینده حتما ۲۰ درصد افزایش را خواهیم داشت تا سایر موارد هم دیده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود موضوع تعیین دستمزد سال آینده کارگران در مرحله کارشناسی قرار دارد و منتظر اعلام نظرهای کارشناسان در این زمینه هستیم.

مرتضوی همچنین درباره برنامه دولت برای افزایش سن بازنشستگی گفت: هرچه تبدیل به قانون شد، همان ملاک عمل خواهد بود.

میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در لایحه بودجه‌ی سال بعد هنوز مشخص نشده و این طرح در هاله‌ای از ابهام است./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.