کد خبر : 31428 / /
/

ضرر 300 هزار تومانی این سهام عدالتی ها | واریز 24 میلیونی به پرتفوی این سهامداران | سهام عدالتی ها امشب حسابشان را چک کنند

امروز شاخص کل و شاخص هم‌وزن همسو با یکدیگر سرخ‌پوش شدند؛ با این‌حال ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

ضرر 300 هزار تومانی این سهام عدالتی ها | واریز 24 میلیونی به پرتفوی این  سهامداران | سهام عدالتی ها امشب حسابشان را چک کنند

بر اساس تصمیم دولت  ۳.۵ میلیون نفر جامانده سهام عدالت،‌ مشمول سهام عدالت با ارزش ۱۰ میلیون تومان  خواهند شد. زمان تخصیص سهام عدالت به جاماندگان تا آخر امسال اعلام شده است سود سهام عدالت 49 میلیون سهامدار نیز تا دی ماه پراخت می شود آخرین خبر ها درباره سهام عدالت را در خبر آزاد دنبال کنید

سهام عدالت

امروز شاخص کل و شاخص هم‌وزن همسو با یکدیگر سرخ‌پوش شدند؛ با این‌حال ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

امروز سه‌شنبه 29 آذر سهام عدالت در جهت شاخص کل حرکت کرد و روند منفی به خود گرفت. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی با کاهش 0.4 درصدی به 12 میلیون و 813 هزار تومان رسید.

ارزش روز سهام عدالت یک میلیون تومانی هم با کاهش بیش از 313 هزار تومانی به 24 میلیون و 137 تومان رسید.

سهام عدالت

فردا برای این افراد یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود سهام عدالت واریز می شود

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از پرداخت سود سهام عدالت از روز چهارشنبه ( ۳۰ آذرماه) به صورت علی‌الحساب خبر داد و اعلام کرد: به حساب سهامدارانی که پرتفوی سهام عدالت آنها ۵۳۲ هزار تومان است، ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی دارند، یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان واریز خواهد شد.

 به گزارش دنیای معدن، مجید عشقی با اشاره به افزایش دو برابری سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، اظهار کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از بامداد فردا (چهارشنبه ۳۰ آذرماه جاری) به حساب بیش از ۴۳ میلیون و ۷۴۰ هزار نفر از سهامدار عدالت سود علی‌الحساب پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین محاسبات شرکت سپرده گذاری مرکزی، سهامدارانی که پرتفوی سهام عدالت آنها ۵۳۲ هزار تومان است مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت می‌کنند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی، اطلاعات سهامداران عدالت را امروز (سه‌شنبه) در اختیار بانک‌ها قرار خواهد داد تا واریز سود این گروه از سهامداران از بامداد فردا (چهارشنبه) آغاز شود.

عشقی تصریح کرد: سهامداران هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم که پیش‌تر اطلاعات خود را در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) و یا سایت سهام عدالت ثبت کرده اند، از روز ۳۰ آذرماه جاری سود علی‌الحساب خود را دریافت خواهند کرد.

وی در مورد پرداخت مابقی سود سهام عدالت گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار رایزنی‌های خود را برای دریافت تمام سود مشمولان سهام عدالت انجام خواهد داد و امیدواریم بتوانیم در اواخر اسفندماه امسال باقیمانده سود این گروه از سهامداران را از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پرداخت کنیم.

سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت آغاز شد؟

به گفته وزیر اقتصاد، واریز سود سهام عدالت یلدا از امروز 29 آذر ماه آغار شده و تا فردا هم ادامه دارد. این در حالی است که رئیس سازمان بورس اعلام کرده بود که واریز سود سهام عدالت از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در نشست خبری خود از آغاز واریز سود سهام عدالت از امروز خبر داد و گفت: واریز سود سهام عدالت از امروز صبح آغاز شده و به تدریج طی فردا واریز می‌شود.

ساعتی قبل بود که رئیس سازمان بورس از قطعی شدن زمان واریز سود سهام عدالت خبر داد و گفت: فردا 30 آذر ماه بخشی از سود سهام عدالت واریز می‌شود. اما حالا وزیر اقتصاد اعلام کرده که واریز سود سهام عدالت یلدا از امروز آغاز شده و تا فردا هم ادامه دارد.

سهام عدالت

مبلغ سود سهام عدالت واریزی چقدر است؟

سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که مبلغ سود سهام عدالت شب یلدا چقدر است؟ پیش از این گفته شده بود که سود سهام عدالت دارندگان سهام 532 هزار تومانی یک میلیون تومان است. دارندگان سهام عدالت یک میلیونی هم دو برابر این رقم سود دریافت می‌کنند؛ یعنی رقمی معادل دو میلیون تومان.

اما امروز و فردا بخشی از این سود به حساب مردم واریز می‌شود. به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار دارندگان سهام عدالت 532 هزار تومانی فردا مبلغ 600 هزار تومان سود دریافت می‌کنند و این رقم برای دارندگان سود سهام عدالت یک میلیونی دو برابر است.یعنی دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی فردا نفری یک میلیون و 128 هزار تومان سود سهام دریافت می‌کنند.

بر این اساس یک خانوار چهار نفره باید منتظر سود سهام عدالت دو میلیون و چهارصد تا چهار میلیون و 500 هزار تومانی باشد. البته این مرحله اول واریز سود سهام است و مرحله دوم آن قرار است تا پایان سال واریز شود.

تاکنون 49 میلیون نفر سهام عدالت دریافت کرده‌اند و کلیه این 49 میلیون نفر فردا شب سود سهام عدالت سال 1400 خود را دریافت می‌کنند. اما 3.5 میلیون نفری که به تازگی قرار است مشمول سهام عدالت شوند، سودی دریافت نمی‌کنند. این گروه شامل برخی از اعضای کمیته امداد و سازمان بهزیستی است که تاکنون مشمول سهام عدالت نشده‌اند اما قرار است به زودی سهام عدالت دریافت کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.