کد خبر : 31142 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه و طلا | قیمت سکه امروز

در بازار طلا و سکه چه خبر است؟ | قیمت سکه ۱۸ میلیون را رد کرد | قیمت سکه و قیمت دلار امروز ۲۶ آذر

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۷۰۵ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

در بازار طلا و سکه چه خبر است؟ | قیمت سکه ۱۸ میلیون را رد کرد |  قیمت سکه و قیمت دلار امروز ۲۶ آذر

قیمت سکه امروز شنبه 26 آذر ۱۴۰۱مشخص شد. هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 705 هزار تومان، قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح قدیم 17 میلیون و 700 هزار تومان و قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 18 میلیون و 350 هزار تومان است.قیمت سکهبا افزایش قیمت دلار ارتباط مستقیم داردآخرین اخبار از قیمت سکه و طلا را در خبر آزاد دنبال کنید

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۷۰۵ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 705 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 17 میلیون و 700 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 18 میلیون و 350 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 11 میلیون و 500 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 8 میلیون و 500 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 4 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 7 میلیون و 390 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1793 دلار است.

علاوه بر این، در بازار متشکل ارزی در لحظه انتشار این گزارش، قیمت دلار توافقی 36 هزار و 356 تومان و قیمت خرید دلار توافقی 36 هزار و 343 تومان اعلام شده است. قیمت فروش یوروی توافقی نیز معادل 38 هزار و 608 تومان اعلام شده است.

بروز رسانی: ‌شنبه 26 آذر 11:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (توافقی)

36  هزار و 356

قیمت یورو (توافقی)

38  هزار و 608

بروز رسانی: ‌شنبه 26 آذر 11:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  17  میلیون و 700 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

18  میلیون و 350  هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

11 میلیون و 500 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

8  میلیون و 500 هزار

قیمت سکه گرمی

4 میلیون و 500 هزار

بروز رسانی: ‌شنبه 26 آذر 11:00

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 705  هزار

مثقال طلا

7 میلیون و 390 هزار

انس طلا(دلار)

1793

قیمت سکه

قیمت سکه | در بازار طلا و سکه چه خبر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، طی هفته‌های گذشته بازار طلا بسیار داغ شده است! خریداران به سمت انواع سکه و مصنوعات طلا هجوم برده‌اند و همین رفتار، قیمت طلا و سکه را به پرواز درآورده به نحوی که قیمت سکه امامی را به آستانه کانال 19 میلیون تومان رسانده و قیمت طلا را هم به کانال یک میلیون و 700 هزار تومان نزدیک کرده است!

قیمت سکه | سمت و سوی بازار طلا و سکه در آذرماه

خریداران در آذرماه امسال، هفته‌هایی شلوغ برای راسته‌های طلا و سکه‌فروشی شهرها به راه‌ انداخته‌اند. بازار هم پاسخ این اشتیاق را داده و خریدهای پرسودی را نصیب آنان کرده است؛ اما در حالی که همواره رشد قیمت سبب می‌شود خریداران از بازار پا پس بکشند، این بار رشد قیمت و رکوردشکنی‌های پیاپی هم نتوانسته متقاضیان را از خرید منصرف کند. اما چرا در این مقطع، بازار طلا و سکه تا این حد مورد توجه مردم قرار گرفته است؟

شاید تا قبل از آذرماه امسال، تقاضای سرمایه‌گذاری خرد بین دو بازار دلار و طلا تقسیم می‌شد اما از نیمه‌های آبان‌ماه که بانک مرکزی به شدت قیمت دلار را سرکوب کرد و معاملات دلاری جرم‌انگاری شد، پول‌های خرد به سمت بازار طلا کوچ کرد.

دو خصوصیت مهم، دلار و طلا را به اصلی‌ترین هدف پول‌های خرد تبدیل کرده است؛ نخست، چشم‌انداز رشد قیمت در این بازارهاست و دیگری، نقدشوندگی بالاست. نقدشوندگی بالا به این معناست که هر زمان سرمایه‌‌گذار اراده کند، می‌تواند به راحتی سرمایه خود را نقد کند!

قیمت سکه | چه طلایی بخریم؟

اما حالا که بازار داغ شده است و قیمت‌ها هر روز بالا می‌روند، باید پول خود را به کدام سمت ببریم؟ طلا یا سکه؟

معمولا برای خرید سرمایه‌گذاری، سکه های تمام، از اولویت برخوردارند. این نوع سکه‌ها هم رشد قیمتی بهتری دارند و هم در زمان نقدکردن، بهتر فروخته می‌شوند. خبره‌های بازار طلا معمولا انواع دیگر سکه را برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد نمی‌کنند.

 از میان دو نوع سکه تمام هم، معمولا سکه امامی رشد قیمتی بهتری دارد و می‌تواند سود بیشتری نصیب سرمایه‌گذار کند.

مصنوعات طلا هم عموما مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند اما به دلیل آنکه در زمان فروش مصنوعات طلا، کارمزد کسر می‌شود، این بخش از بازار طلا کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. با این حال اما بخشی از تقاضا همواره به این سمت می‌رود؛ تقاضایی که هم هدف سرمایه‌گذاری دارد و هم هدف مصرفی.

نکته مهمی که بازار طلا را تا این حد جذاب کرده، این است که هنوز کسی نمی‌داند قیمت‌ها قرار است تا چه حدی بالا برود و بر همین اساس این بازار هر روز پذیرای سرمایه‌گذاران جدید است!

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.