کد خبر : 31281 / /
/

وام| وام جدید|وام سهام عدالت

وام جدید 70 میلیونی برای مردم| فرصت را از دست ندهید| خبر مهم برای وام بگیران

مشتریان بانک آینده که برای خرید کالا کمبود نقدینگی دارند، امکان استفاده از طرح «طراوت» بانک آینده را خواهند داشت. مبلغ این تسهیلات 70 میلیون تومان است.

وام جدید 70 میلیونی برای مردم| فرصت را از دست ندهید| خبر مهم برای وام بگیران

وام یکی از راهکارهایی است که مردم از آن برای تأمین نقدینگی لازم برای کارهای مختلف خود استفاده می‌نمایند. وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌ های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. وام یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است و می‌تواند از  وام  بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. آخرین اخبار مربوط به وام را در خبر آزاد بخوانید.

مشتریانی که بانک تجارت را به عنوان کارگزار سهام عدالت خود انتخاب کرده باشند می توانند طبق مصوبات سازمان سهام عدالت تا ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت خود را ، بسته به این که مالک برگه سهام ۵۰۰ هزار تومانی هستند یا برگه سهام یک میلیون تومانی، از حدود ۳ میلیون تومان تا حدود ۱۰ میلیون تومان به عنوان تسهیلات در قالب کارت اعتباری بدون نیاز به ضامن دریافت کنند.

وام

این وام سه ساله و نرخ سود آن ۱۸ درصد است

متقاضیان واجد شرایط با دریافت وام 70 میلیونی بانک آینده امکان خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد این مجموعه را خواهند داشت. افرادی امکان درخواست تسهیلات خرید کالا را خواهند داشت که در یکی از شعب بانک آینده سپرده بلندمدت داشته باشند. سود بازپرداخت این تسهیلات با توجه به مدت زمان بازپرداخت آن متفاوت است، اما حداکثر نرخ سود به 18 درصد می‌رسد. سقف مدت زمان بازپرداخت نیز 36 ماه اعلام شده است. ضمانت اصلی برای دریافت این وام مسدودی سپرده و ضامن رسمی خواهد بود.ئ

با توجه به مبلغ وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط 2 میلیون و 530 هزار و 668 تومان است. کل سود تسهیلات 21 میلیون و 104 هزار و 37 تومان و مجموع رقم وام و سود آن 91 میلیون و 162 هزار و 37 تومان خواهد بود.

این مجموعه علاوه بر پرداخت تسهیلات در قالب انواع طرح‌ها، به اعطای تسهیلات تکلیفی به متقاضیان واجد شرایط می‌پردازد. براساس آخرین گزارش روابط عمومی بانک آینده، وام قرض الحسنه فرزندآوری از جمله تسهیلات تکلیفی دولت در بودجه سال جاری بود که این مجموعه 11 هزار و 769 فقره از آن را به مشتریان واجد شرایط پرداخت کرده است.

در کل میزان وام‌های پرداختی توسط بانک آینده در حال رشد است. طبق آخرین اخبار، میزان تسهیلات اعطایی توسط این مجموعه در مهرماه سال جاری نسبت به شهریورماه نزدیک به 1.3 درصد افزایش داشت. در مهرماه، بانک آینده از لحاظ تسهیلات پرداختی در رتبه چهارم بانک‌های خصوصی قرار گرفت./ کاماپرس

مشتریان بانک کارآفرین که در یکی از شعب این مجموعه سپرده کوتاه مدت عادی دارند و مدت یک ماه از سپرده گذاریشان گذشته است، برای کمبود نقدینگی خود می‌توانند از طریق طرح تسهیلاتی «تندیس» وام 400 میلیون تومانی دریافت کنند.

به گزارش رده، اشخاصی که شرایط دریافت وام 400 میلیون تومانی بانک کارآفرین را دارند، باید سپرده گذاری داشته باشند. نرخ سود وام با توجه به میزان سود سپرده و مقدار تسهیلات بین چهار تا 10 درصد است. سود سپرده نیز به انتخاب مشتریان است و در محدوده چهار تا 10 درصدی تغییر می‌کند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت تسهیلات به 36 ماه می‌رسد. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات، مسدودی سپرده است و تا پایان پرداخت اقساط امکان برداشت از سپرده وجود ندارد.

با توجه به میزان تسهیلات، حداکثر مدت زمان بازپرداخت و نرخ سود، مقدار هر قسط 12 میلیون و 906 هزار و 875 تومان است. کل سود وام، 64 میلیون و 647 هزار و 496 تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن، 464 میلیون و 707 هزار و 495 تومان خواهد بود.

 

بانک کارآفرین علاوه بر ارائه انواع تسهیلات در قالب طرح‌های مختلف، وام‌های تکلیفی را نیز مطابق قوانین به مشتریان واجد شرایط اعطا می‌کند. براساس آخرین اخبار و گزارش منتشر شده در وبسایت رسمی بانک کارآفرین، این مجموعه طی نه ماهه ابتدایی سال جاری بالغ بر 780 فقره تسهیلات فرزندآوری و 687 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است. طبق اخبار موجود، تاکنون تمامی متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به منظور دریافت وام به شعب بانک عامل معرفی شدند و در حال حاضر 747 فرد متقاضی در حال گذراندن مراحل مورد نیاز برای دریافت تسهیلات هستند./کاماپرس

قانون بودجه، امسال بانک مرکزی را مکلف کرده است از طریق بانک های عامل و با معرفی بسیج سازندگی در روستاها و حاشیه شهرها و مناطق محروم به ازای هر نفر وام 120 میلیون تومانی با بازپرداخت 80ماهه و نرخ 4درصد اقدام کند.

بر اساس جزء ششم از بند دال تبصره 16 قانون بودجه امسال بانک مرکزی مکلف است از طریق بانک های عامل با معرفی بسیج سازندگی به اختصاص 60 هزار میلیارد ریال از محل منابع سپرده‌ های قرض ‌الحسنه و جاری بانک ها برای پرداخت به تعداد پنجاه هزار نفر به منظور ایجاد نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی در روستاها و حاشیه شهرها و مناطق محروم به ازای هر نفر یک میلیارد و دویست میلیون ریال با بازپرداخت 80ماهه و نرخ 4درصد اقدام کند.

مسئولیت نصب و راه ‌اندازی این نیروگاه ها به صورت رایگان به عهده سازمان بسیج مستضعفین و استفاده از تسهیلات این بند منوط به ارائه قرارداد خرید تضمینی برق توسط شرکت‌ های وزارت نیروست.

همچنین بر اساس جزء چهارم از این بند، بانک مرکزی مکلف است درصورت تسویه اصل و سود مطالبات بانک ‌ها بابت اقساط تسهیلات اعطایی به زلزله‌ زدگان و سیل زدگان مناطق محروم و روستاها و شهرهای زیر صد و پنجاه هزار نفر جمعیت نسبت به بخشودگی جریمه‌ های (وجه التزام) آن ها اقدام کند.

بر اساس جزء پنجم بند دال تبصره 16 نیز وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری بانک مرکزی موظف است در راستای توسعه دامنه وثائق بانکی و تسهیل دریافت تسهیلات خرد از شبکه بانکی، زیرساخت ‌های لازم برای توثیق برخط اوراق بهادار نظیر سهام، اوراق مالی اسلامی، واحدهای سرمایه ‌گذاری در صندوق‌ های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس نزد شبکه بانکی را فراهم کند./ خراسان

شرایط دریافت وام 100 میلیونی با کارمزد 4 درصد

مشتریان بانک توسعه تعاون که مایل به دریافت وام از این مجموعه هستند، می‌توانند در قالب طرح «کوثر» و با افتتاح حساب قرض الحسنه در یکی از شعب، تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

به گزارش کاماپرس، به نقل از رده، آن دسته از مشتریانی که در بانک توسعه تعاون سپرده قرض الحسنه دارند، با ایجاد یک میانگین حساب مناسب، امکان دریافت وام 100 میلیون تومانی را خواهند داشت. مدت زمان خواب سپرده برای دریافت این تسهیلات، حداقل سه ماه و حداکثر شش ماه است. افراد به منظور دریافت این تسهیلات باید ضامن رسمی ارائه دهند. این تسهیلات قرض الحسنه بوده و تنها باید کارمزد چهار درصدی آن را پرداخت کرد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام 24 ماه اعلام شده است.

با توجه به مبلغ وام، نرخ کارمزد و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط 4 میلیون و 342 هزار و 492 تومان است. کل سود تسهیلات 4 میلیون و 219 هزار و 813 تومان و مجموع رقم وام و سود آن 104 میلیون و 319 هزار و 813 تومان خواهد بود.

میزان رشد وام دهی بانک توسعه تعاون در هشت ماه ابتدایی سال

بانک توسعه تعاون از ابتدا به منظور گسترش تعاونی‌ها و اشتغال زایی بیشتر در سطح کشور، فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه طی سال‌های فعالیت خود با پرداخت تسهیلات و تامین مالی پروژه‌های مختلف در این خصوص گام برداشته است.

بانک توسعه تعاون هر ساله به مشتریان واجد شرایط حقیقی و حقوقی خود در قالب طرح‌های ویژه و عقود مختلف وام پرداخت می‌کند. محمد شیخ‌حسینی، سرپرست سابق بانک توسعه تعاون، در آذرماه سال جاری اعلام کرد که تسهیلات پرداختی این مجموعه طی هشت ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 57 درصد رشد پیدا کرده است.

وام فوری 200 میلیونی دولت به مستاجران

در پی دستور رییس‌جمهور مبنی بر پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد و  موافقت سازمان برنامه و بودجه با این تسهیلات  در روز ۵ مردادماه ۱۴۰۱بنیاد مسکن در حال تشکیل پرونده متقاضیان است اما معرفی به بانک، منوط به ارایه ضمانت‌نامه سازمان برنامه و بودجه است که هنوز محقق نشده است.

سیدرضا حمیدی ـ مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن درخصوص آخرین وضعیت تسهیلات ساخت مسکن روستایی به ایسنا گفت: دستورالعمل وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تهیه شده، تشکیل پرونده‌ها و ثبت در سامانه هم توسط بنیاد مسکن در حال انجام است ولی برای معرفی متقاضیان به بانک منتظر تضمین‌نامه سازمان برنامه و بودجه هستیم. فعلا تضمین نامه ارایه نشده است.

بنابراین گزارش برای اینکه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی شکل اجرایی به خود بگیرد باید سازمان برنامه و بودجه مابه‌التفاوت ۱۳ درصدی بین نرخ سود ۵ درصد تا ۱۸ درصد را که دولت بر عهده گرفته تضمین کند. طبق برآوردها این مبلغ حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

از جمله منابعی که برای تامین یارانه تسهیلات مسکن روستایی در نظر گرفته شده صندوق ملی مسکن است که منابع چندانی در آن وجود ندارد. با این حال سازمان برنامه و بودجه موافقت خود را با پرداخت وام مسکن روستایی اعلام کرده‌است.

طبق شنیده‌ها مشکل چندانی در ارایه ضمانت نامه وجود ندارد و به زودی محقق خواهد شد.

منبع: ایسنا

پرداخت وام ۱۳۰ میلیونی به یارانه بگیران

قرار بود خانوارهای دارای فرزند، وام مسکن جداگانه دریافت کنند. وامی که مبلغ آن بسته به تعداد فرزندان خانواده، بین ۷۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان است. اما شرایط پرداخت وام مسکن فرزندآوری چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته بانک مرکزی بخشنامه پرداخت وام مسکن قانون جوانی جمعیت را ابلاغ کرد. بر اساس این بخشنامه:

الف) خانوارهایی که بعد از سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب دو فرزند شده یا می‌شوند، ۱۳۰ میلیون تومان

ب) خانوارهایی که بعد از سال ۱۳۹۹ به صاحب یک فرزند شده یا می‌شود، ۱۱۰ میلیون تومان

ج) خانوارهای دونفره ( زوج و زوجه) مبلغ ۷۰ میلیون تومان وام مسکن دریافت می‌کنند.

این وام در قالب قانون جوانی جمعیت پرداخت می‌شود و جدای از وام مسکنی است که هر فرد می‌تواند دریافت کند.

شرایط دریافت وام مسکن فرزندآوری

وام فرزندآوری توسط شش بانک مسکن، کشاورزی، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و شرکت دولتی پست بانک پرداخت می‌شود. مدت بازپرداخت این وام حداکثر ۱۰ ساله است. در شرایط پرداخت وام، کارمزد و سود سالانه وام ذکر نشده است اما وام‌های دیگری که قرار است در قالب قانون جوانی جمعیت پرداخت شود، در قالب وام قرض‌الحسنه است، انتظار می‌رود این وام هم قرض‌الحسنه باشد.

اما شرایط دریافت وام چگونه است؟ دریافت این وام مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان است و اگر اعتبار فرد تایید شود، برای ضمانت وام به سفته و یک ضامن معتبر نیاز است.

همچنین یکی از شرایط مهم پرداخت این وام این است که متقاضی فاقد مسکن باشد و از هیچ‌کدام از تسهیلات بانک مسکن استفاده نکرده باشد.

اما آیا این وام تنها برای خرید مسکن است و یا ودیعه؟ آنگونه که ایسنا اعلام کرده است وام فرزندآوری می‌تواند صرف خرید، ساخت مسکن و یا ودیعه شود و این مساله بسته به تقاضای خانوار دارد.

اما نکته قابل توجه این است که اگرچه از سال گذشته ماجرای پرداخت وام فرزندآوری در قالب‌ها و با عناوین مختلف مطرح شده، اما بسیاری از متقاضیان می‌گویند هنوز موفق به دریافت هیچ کدام از انواع این وام‌ها نشده‌اند.

از طرف دیگر، همه خانوارهای دارای فرزند مشمول انواع وام‌های جوانی جمعیت نمی‌شوند و این تسهیلات فقط در اختیار خانوارهایی قرار می‌گیرد که نرخ زاد و ولد شهر محل سکونت فرزند و پدر، کمتر از ۲٫۵ باشد.

متقاضیان دریافت این تسهیلات همچنین از طریق سامانه زمرد تجارت عملیات مربوط به توثیق سهام عدالت خود را به عنوان پشتوانه تسهیلات دریافتی به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام داده اند.

زمرد تجارت زیست بومی است که با هوشمند سازی فرآیندهای بانکی و بازطراحی سرویس های پایه ای و حیاتی ، خدمات نوین دیجیتالی منطبق بر استانداردهای بانکداری دیجیتال را ارائه می کند.

این سامانه با ارائه خدمات شخصی سازی و به صورت غیر حضوری، امکان افتتاح حساب و دسترسی آسان به خدمات بانکی را برای مشتری فراهم کرده است. فعال سازی خدمات نوین همچون همراه بانک، اینترنت بانک و ثبت درخواست تجارت کارت برای ارسال به نشانی مشتری از دیگر خدمات قابل ارائه در زمرد تجارت است.

با توجه به تشدید شیوع ویروس کرونا، هموطنان گرامی و دارندگان سهام عدالت می توانند با مراجعه به سایت بانک تجارت به نشانی www.tejaratbank.ir اپلیکیشن زمرد را دریافت کرده و فرآیند احراز هویت، افتتاح حساب بانکی و دریافت تسهیلات فوق را به صورت آنلاین و غیر حضوری به انجام رسانند.

وام

مبلغ اقساط وام طرح آنی

طبق مقررات بانک، متقاضیان نباید دارای بدهی یا چک برگشتی در سیستم بانکی باشند. اگر بانک به فردی 5 میلیارد تومان وام این طرح را به همراه سود معین شده بپردازد و دوره بازپرداخت اقساط هم برای وی همان 60 ماه تعیین شود، مبلغ هر قسط برای او 124 میلیون و 262 هزار و 879 تومان خواهد بود. کل سود این مبلغ تسهیلات، 2 میلیارد و 455 میلیون و 772 هزار و 730 تومان است و مجموع رقم وام و سود آن هم به 7 میلیارد و 455 میلیون و 822 هزار و 730 تومان می‌رسد.

 متقاضیان دریافت وام ارزان قیمت 200 میلیونی بانک سینا باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. البته صرف افتتاح حساب در این بانک کافی نیست و باید حداقل سه ماه از مدت زمان خواب سپرده متقاضیان بگذرد. حداقل میزان سپرده قابل قبول برای دریافت تسهیلات این طرح، 100 هزار تومان اعلام شده است. سود این وام 9 درصد بوده و مدت زمان بازپرداخت آن به 36 ماه می‌رسد. ضمانت این تسهیلات برحسب نظر شعبه و میزان وام دریافتی یا ضامن رسمی یا سند ملکی خواهد بود.

وام فوری

با توجه به مبلغ وام، میزان سود و مدت زمان بازپرداخت آن، مقدار هر قسط 6 میلیون و 359 هزار و 974 تومان است. کل سود تسهیلات 28 میلیون و 958 هزار و 75 تومان و مجموع رقم وام و سود آن 230 میلیون و 83 هزار و 75 تومان خواهد بود.

این بانک براساس دستور بانک مرکزی و قوانین مربوط به پرداخت تسهیلات تکلیفی، اعطای وام کمک ودیعه مسکن را سرعت بخشیده است. براساس آخرین اخبار و اطلاعات روابط عمومی بانک سینا، وام کمک ودیعه مسکن به منظور حمایت از مستاجران تبیین شده و بانک سینا از تیرماه تا پایان آبان ماه سال جاری، 6 هزار و 376 فقره تسهیلات کمک ودیعه پرداخته، البته متقاضیان دریافت تسهیلات مذکور باید در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کنند تا امکان دریافت این وام را داشته باشند. مبلغ این وام برای متقاضیان شهرهای مختلف، اعم از تهران، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها متفاوت خواهد بود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.