کد خبر : 30842 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز ۲۱ آذر

جهش شوکه کننده قیمت سکه |جدیدترین قیمت‌ دلار و قیمت سکه ۲۱ آذر۱۴۰۱ | سکه ۱۸ میلیون تومانی شد

نرخ دلار توافقی در «کانال سامانه اطلاع‌رسانی ارز توافقی تهران» ۳۵ هزار و ۴۱۰ تومان اعلام شد. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید (امامی) نیز به ۱۸ میلیون و یک هزار تومان رسید.

جهش شوکه کننده قیمت سکه |جدیدترین قیمت‌ دلار و قیمت سکه ۲۱ آذر۱۴۰۱ | سکه ۱۸ میلیون تومانی شد

قیمت سکه امروز دوشنبه ۲۱ آذر۱۴۰۱ مشخص شد. هر قطعه قیمت سکهتمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۷ میلیون و ۷۰۳ هزار تومان معامله شد.قیمت سکهنیم‌ بهار آزادی نیز به قیمت ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع‌سکه بهارآزادی نیز به قیمت ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.قیمت سکه با افزایش قیمت دلار ارتباط مستقیم داردآخرین اخبار از قیمت سکه و طلا را در خبر آزاد دنبال کنید

نرخ دلار توافقی در «کانال سامانه اطلاع‌رسانی ارز توافقی تهران» ۳۵ هزار و ۴۱۰ تومان اعلام شد. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید (امامی) نیز به ۱۸ میلیون و یک هزار تومان رسید.

امروز دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ قیمت خرید و فروش دلار تا ساعت تنظیم این خبر، نرخ دلار در «کانال سامانه اطلاع‌رسانی ارز توافقی تهران» ۳۵ هزار و ۴۱۰ تومان اعلام شد.

دلار در بازار آزاد تا این لحظه به قیمت ۳۷ هزار و ۵۴۰  تومان معامله می شود. سکه امامی نیز در حدود قیمتی ۱۸ میلیون تومان معامله می شود.

همچنین در حدود ظهر امروز قیمت هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید (امامی) به ۱۷ میلیون و ۸۵۱ هزار تومان رسید.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۷ میلیون و ۷۰۳ هزار تومان معامله شد.

نیم‌سکه بهار آزادی نیز به قیمت ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع‌سکه بهارآزادی نیز به قیمت ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین هر سکه گرمی نیز به قیمت ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز به یک میلیون و ۶۴۹ هزار  و ۸۰۰ تومان رسید.

قیمت جهانی هر اونس طلا نیز ۱۷۹۱ دلار اعلام شد.

قیمت سکه

پیش بینی قیمت سکه و طلا 21 آذر 1401/ طلای دست دوم بخریم؟

قیمت طلا و سکه امروز 20 آذر 1401 نسبت به روز گذشته افزایش داشت.

دیروز نیز قیمت طلا و سکه با روند صعودی در بازار معاملات همراه بود. این افزایش قیمت باعث شد نرخ سکه امامی و سکه بهار آزادی با اختلاف ۲ تا ۳ هزار تومانی معامله شود. آیا بانک مرکزی توان کنترل بازار را دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز نیز قیمت طلا و سکه مانند روزهای گذشته روند افزایشی داشت. در بازار معاملات این فلز زرد، قیمت‌ها چند هفته‌ای است که روند صعودی دارد و این روند به صورت جهشی و روزانه چند پله بالا می‌رود.

افزایش قیمت در بازار طلا و سکه به طور سنتی از دو عامل انس جهانی طلا و قیمت دلار در بازارهای داخلی تبعیت می‌کند. این در حالی است که در هفته‌های اخیر قیمت در بازار این فلز زرد بدون تبعیت و مستقلا روند افزایشی به خود گرفته است.

در هفته‌‌های گذشته برخی کارشناسان افزایش قیمت طلا را متاثر از بازار انتظامی دلار و تهدیدهای دولت برای خریداران این ارز عنوان کردند که سرمایه‌ها را به سوی بازار طلا و سکه سوق داده است.

این در حالی است که بازار دلار در روزهای اخیر نیز خریداران احتیاطی زیادی دارد و ترس از خرید ارز کمرنگ‌تر از گذشته شده است. بازار طلا و سکه اما همچنان پر متقاضی و قیمت‌ها همچنان در حال تاخت و تاز است.

قیمت سکه امروز 20 آذر

امروز یکشنبه ۲۰ آذر، قیمت سکه امامی در نخستین ساعات معاملات بازار طلا و سکه به کانال ۱۸ میلیون تومانی نزدیک شد و روند افزایشی نزدیک به ۲۰۰ هزار تومانی داشت.

اما در ادامه روز این قطعه سکه به پله ۷ کانال ‍۱۷ میلیون تومان برگشت. قیمت سکه امامی در لحظه نگارش این گزارش ۱۷ میلیون و ۸۵۵ هزار تومان معامله شد.

قیمت سکه بهار آزادی نیز امروز بیشترین رشد قیمت را داشت و ۳۵۱ هزار تومان گران شد.

روند افزایشی این قطعه از سکه در روزهای گذشته به اندازه‌ای بود که امروز قیمت سکه بهار آزادی و سکه امامی با اختلاف ۳ هزار تومان از یکدیگر در بازار معامله شد.

این در حالی است که این قطعات سکه در ماه‌های گذشته بیش از یک میلیون تومان تفاوت قیمت داشتند. قیمت سکه بهار آزادی در این لحظه به حدود ۱۷ میلیون و ۸۵۹ هزار تومان رسید.

نیم و ربع سکه هم هر کدام ۳۵۰ هزار تومان گران‌ شدند و به ترتیب با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در بازار معامله شدند.

سکه گرمی نیز امروز ۵۰ هزار تومان گران‌ شد و به قیمت ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

امروز حباب تمام قطعات سکه به غیر از سکه امامی افزایش داشت. ربع سکه با ۳۲۰ هزار تومان افزایش، بیشترین مقدار افزایش حباب را داشت. به گونه‌ای که حباب این قطعه از سکه با کانال ۴ میلیون تومانی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان فاصله دارد.

امروز انس جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازارهای بین‌المللی بدون تغییر قیمت در همان محدوده روز گذشته بود. در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۱.۷۹۷.۲۶ دلار معامله شد.

هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افزایش ۷۷ هزار تومانی قیمت به نرخ ۷ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت یک میلیون و ۶۴۴ هزار تومان مبادله شد. این مقدار طلا امروز نزدیک به ۱۹ هزار تومان گران‌ شد.

قیمت سکه

قیمت سکه | طلای دست دوم بخریم؟

قیمت طلای دست دوم هم امروز روند افزایشی داشت و با قیمت یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان معامله شد. اختلاف قیمت طلای نو و دست دوم در بازار معاملات طلا حدود ۲۴ هزار تومان است.

محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا و جواهر به تجارت‌نیوز گفت: «نرخ ارز، تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه است. تا کنون نیز کف قیمتی برای دلار اعلام نشده است. در نتیجه نمی‌توان کف قیمتی را در بازار تعیین کرد.»

او با اشاره به  نوسانات بازار دلار در روزهای گذشته افزود: «این نوسانات در بازار مبادلات ارز در بازار طلا و سکه نیز دیده می‌شود. علاوه بر آن افرایش قیمت انس جهانی طلا و نزدیکی به محدوده ۱۸۰۰ دلاری باعث تشدید روند افزایشی قیمت در این بازار شده است.»

کشتی آرای گفت: «قیمت انس جهانی تحت تاثیر عوامل متعددی است. دو عامل نرخ بهره و شاخص‌های اقتصادی آمریکا قیمت انس را تغییر می‌دهد. به نظر می‌رسد قیمت اونس نیز فعلا در همین محدوده ثابت بماند.‌»

با اخبار نامساعد سیاسی که به بازار معاملات دلار، سکه، طلا و سایر ارزها مخابره می‌شود به نظر می‌رسد روند رشد قیمت‌ها در بازار متاثر از تقاضا و نگرانی برای از دست رفتن‌ سرمایه‌هاست. فعلا این پررنگترین عامل برای تعیین قیمت‌ در بازارهای سرمایه‌ است.

باید دید در روزهای آینده بانک مرکزی برای شکستن قیمت‌ها با چه ابزاری وارد میدان معاملات می‌شود

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.