کد خبر : 30543 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه جدید

قیمت سکه امروز چند است؟ | قیمت سکه و طلا امروز 16 آذر1401

قیمت طلا و سکه امروز در مقایسه با روز گذشته کاهشی شده است اما در همین حال انواع سکه توانسته‌اند در کانال جدید تازه فتح شده پایدار باشند.

قیمت سکه امروز چند است؟ | قیمت سکه و طلا امروز 16 آذر1401

قیمت سکه امروز چهارشنبه 16 آذر ۱۴۰۱مشخص شد. قیمت سکهامامی هم امروز در مسیر نزولی قرار گرفته است. قیمت سکهنوع از سکه امروز به 17 میلیون و 355 هزار تومان رسیده است. قیمت سکهامامی در زمان بازگشایی بازار 17 میلیون و 403 هزار تومان بوده است. در همین حال این نوع از سکه در آخرین معامله روز گذشته 17 میلیون و 236 هزار تومان قیمت خورده بود.آخرین اخبار از قیمت سکه و طلا را در خبر آزاد دنبال کنید

قیمت طلا و سکه امروز در مقایسه با روز گذشته کاهشی شده است اما در همین حال انواع سکه توانسته‌اند در کانال جدید تازه فتح شده پایدار باشند.

قیمت طلا و سکه امروز با نوساناتی در مسیر نزولی همراه شده است. به نحوی که قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز به رقم یک میلیون و 567 هزار تومان رسیده است؛ قیمت طلا در زمان بازگشایی بازار، یک میلیون و 573 هزار تومان بود. آخرین قیمت طلا در معاملات روز گذشته نیز یک میلیون و 574 هزار تومان بوده است.

قیمت سکه

قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی هم امروز در مسیر نزولی قرار گرفته است. قیمت این نوع از سکه امروز به 17 میلیون و 355 هزار تومان رسیده است. قیمت سکه امامی در زمان بازگشایی بازار 17 میلیون و 403 هزار تومان بوده است. در همین حال این نوع از سکه در آخرین معامله روز گذشته 17 میلیون و 236 هزار تومان قیمت خورده بود. بدین ترتیب قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته افزایشی بوده اما در ادامه نسبت به قیمت بازگشایی بازار کاهشی شده است. گفتنی است حباب سکه امامی در حال حاضر دو میلیون و 262 هزار تومان است.

قیمت سکه بهار آزادی

قیمت سکه بهار آزادی نیز امروز کاهشی است اما توانسته است جایگاه خود را در کانال 16 میلیون تومانی مستحکم کند. قیمت سکه بهار آزادی در زمان بازگشایی بازار 16 میلیون و 753 هزار تومان بوده است و اکنون روی رقم 16 میلیون و 760 هزار تومان قرار دارد. باید اشاره داشت که آخرین قیمت روز گذشته این نوع از سکه 16 میلیون و 848 هزار تومان بوده است. بدین ترتیب اگر چه قیمت سکه بهار آزادی نسبت به زمان بازگشایی بازار افزایشی است اما نسبت به آخرین قیمت روز گذشته کاهش داشته است. گفتنی است حباب سکه بهار آزادی در حال حاضر 16 میلیون و 720 هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه

امروز قیمت نیم‌سکه 10 میلیون و 50 هزار تومان است. نرخ بازگشایی بازار هم همین میزان بوده است اما بررسی بازار نشان می‌دهد آخرین قیمت معامله نیم‌سکه در روز گذشته 10 میلیون و 100 هزار تومان بوده است. بر همین اساس قیمت نیم‌سکه نیز امروز نسبت به روز گذشته کاهش نشان می‌دهد. در حال حاضر حباب نیم‌سکه دو میلیون و 512 هزار تومان است.

قیمت ربع سکه

قیمت ربع سکه نیز که در آخرین معاملات روز گذشته هفت میلیون و 100 هزار تومان بوده است امروز سطح هفت میلیون و 50 هزار تومانی را هم لمس کرد با این حال اکنون به همان قیمت بازگشته و بدین ترتیب در مقایسه با روز گذشته تغییر ملموسی نشان نمی‌دهد. حباب ربع سکه در حال حاضر سه میلیون و 329 هزار تومان است.

قیمت سکه گرمی

سکه گرمی هم امروز سه میلیون و 700 هزار تومان قیمت خورده است. این در حالی است که سکه گرمی در معاملات امروز برای مقطعی با کاهش مواجه شد و به رقم سه میلیون و 645 هزار تومان هم رسید. با این حال اکنون نسبت به این قیمت افزایش داشته است اما باید توجه داشت که در مقایسه با قیمت روز گذشته تغییری نشان نمی‌دهد.

پیام‌های نوسان قیمت سکه

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت سکه و طلا در بازار به اندازه قیمت دلار قابل دستکاری نیستند اما به هر روی از روند قیمتی دلار تاثیر می‌پذیرند. در همین حال قیمت طلا و سکه در بازار ایران همواره از بازار جهانی طلا نیز متاثر است و بر همین اساس نمی‌توان قیمت‌ها را کاملا تحت کنترل گرفت. در این میان اما قدرتمندترین عامل موثر بر قیمت طلا و سکه در بازار ایران همواره متغیرهای کلان اقتصادی است. عواملی نظیر چشم‌انداز تورمی همواره می‌توانند به سرمایهگذاران خرد برای ورود به این بازار نقدشونده سیگنال ارسال کنند.

قیمت سکه

قیمت سکه امروز چند است؟

روند قیمت طلا و سکه در بازار ریزشی است. روز گذشته روند قیمت طلا و سکه کاهشی بود. قیمت سکه امامی نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان ریخت و سکه بهار آزادی هم به کانال ۱۶ میلیونی برگشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، اگرچه روند قیمت دلار در دو هفته گذشته ثبات نسبی داشت اما قیمت سکه رکورد زد و کانال‌های جدیدی را فتح کرد. پیش‌بینی‌ها درباره آینده قیمت طلا و سکه چه می‌گوید؟

امروز 16 آذر ماه و در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت سکه امامی 17 میلیون و 200 هزار تومان است. قیمت سکه بهار آزادی 16 میلیون و 848 هزار تومان، قیمت نیم سکه 10 میلیون و قیمت ربع سکه 7 میلیون و 100 هزار تومان است.

در ابتدای هفته جاری، قیمت انواع سکه رکورد دسته جمعی زدند و همه وارد کانال‌های قیمتی جدید شد و حتی سکه بهار آزادی هم به 17 میلیون تومان رسید. اما حالا قیمت‌ها یک قدم به عقب برگشته و تب تند بازار فروکش کرده است.

همچنین بالاترین حباب سکه مربوط به ربع سکه است که حباب آن 3 میلیون و 315 هزار تومان است. حباب سکه امامی دو میلیون و 114 هزار تومان، حباب سکه بهار آزادی یک میلیون و 700 هزار تومان و حباب نیم سکه دو میلیون و 535 هزار تومان است. سکه گرمی هم یک میلیون و 800 هزار تومان حباب دارد.

قیمت سکه | قیمت هر گرم طلا چند؟

همچنین امروز 16 آذر ماه قیمت طلای 18 عیار یک میلیون و 574 هزار تومان است. قیمت طلای 24 عیار دو میلیون تومان است. طلای دست دوم هم امروز با قیمت یک میلیون و 537 هزار تومان معامله می‌شود.

اما آینده قیمت طلا و سکه چه می‌شود؟ برزو حق شناس می‌گوید: «حباب سکه بیش از یک سال است آلارم آینده قیمت دلار را می‌دهد. الان هم سکه کم کم دارد آلارم قیمت دلار را می‌دهد. در چند ماه آینده و به نظر من سکه رشد قیمت خواهد داشت.»

این کارشناس ادامه داد: «قیمت دلار با ارزش ذاتی خود فاصله دارد اما طلا و سکه دارای ارزش ذاتی است و چندان قابل دستکاری توسط بازارساز نیست.»

حق شناس می‌گوید: «طلا سیگنال افزایش قیمت دلار را در چند ماه آینده به ما خواهد داد.»

او ادامه می‌دهد: «این قیمتی که به عنوان حباب سکه در نظر می‌گیریم در واقع حباب نیست و سیگنال افزایش قیمت دلار را در چند ماه آینده می‌دهد. این وضعیت به ما می‌گوید که در چند ماه آینده دلار روی چه قیمتی معامله می‌شود.»

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.