کد خبر : 30770 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز

قیمت سکه امروز در بازار آزاد بالا رفت | قیمت سکه و قیمت دلار امروز ۲۰ آذر

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۶۳۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

قیمت سکه امروز در بازار آزاد بالا رفت | قیمت سکه و قیمت دلار امروز ۲۰ آذر

قیمت سکه امروز چهارشنبه 20 آذر ۱۴۰۱مشخص شد. هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 639 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 17 میلیون تومان و است. قیمت سکهتمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 17 میلیون و 700 هزار تومان است.قیمت سکه با افزایش قیمت دلار ارتباط مستقیم داردآخرین اخبار از قیمت سکه و طلا را در خبر آزاد دنبال کنید

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۶۳۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 639 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 17 میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 17 میلیون و 700 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 10 میلیون و 150 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 7 میلیون و 200 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 3 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 7 میلیون و 100 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1799 دلار است.

علاوه بر این، در بازار متشکل ارزی در لحظه انتشار این گزارش، قیمت فروش دلار توافقی 35  هزار و 94 تومان و قیمت خرید دلار توافقی 35 هزار و 85 تومان اعلام شده است. قیمت فروش یوروی توافقی نیز معادل 38 هزار و 590 تومان اعلام شده است.

بروز رسانی: یک‌شنبه 20 آذر 12:20

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (توافقی)

35  هزار و 94

قیمت یورو (توافقی)

38  هزار و 590

بروز رسانی: یک‌شنبه 20 آذر 12:20

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  17  میلیون

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

17  میلیون و 700 هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

10 میلیون و 150 هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

7  میلیون و 200 هزار

قیمت سکه گرمی

3 میلیون و 800 هزار

بروز رسانی: یک‌شنبه 20 آذر 12:20

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 639  هزار

مثقال طلا

7 میلیون و 100 هزار

انس طلا(دلار)

1799

قیمت سکه

پیش بینی قیمت سکه 20 آذر ‍1401/ سکه دوباره سقف‌شکنی کرد

قیمت طلا و سکه در نخستین روز هفته صعودی بود. این روند رشد در سه هفته اخیر در بازار فلز زرد همچنان پابرجاست و به نظر می‌رسد روند تقاضا بیشترین تاثیر را در رشد قیمت در این بازار دارد. آیا روند افزایشی قیمت ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، با نزدیکی انس جهانی طلا به محدوده ۱۸۰۰ دلاری و روند افزایشی قیمت دلار در بازارهای داخلی، قیمت طلا و سکه بار دیگر سقف شکنی کرد و گران شد.

به نظر می‌رسد مرز ۱۸۰۰ دلاری برای بازیگران بازار سکه اهمیت زیادی دارد و شکست آن، می‌تواند ارزش ذاتی فلز گرانبهای داخلی را در معرض تقویت بیشتری قرار دهد.

قیمت سکه | قدرت بازارساز تحلیل رفت؟

برخی تحلیلگران بازار معتقدند این روند صعودی قیمت طلا علاوه بر تاثیر نرخ جهانی بر بازار، از کاهش قیمت نفت در ماه‌های اخیر از بشکه‌ای ۱۲۰ دلار به ۷۰ و ۸۰ دلار ناشی می‌شود.

معامله‌گران معتقدند کاهش قیمت نفت منجر به کاهش قدرت بازارساز و بانک مرکزی برای کنترل بازار می‌شود. این به معنی افزایش قیمت دلار و به طبع آن رشد قیمت طلا و سکه است.

در نخستین روز هفته قیمت سکه امامی بیش از ۴۰۰ هزار تومان گران شد. این قطعه از سکه به پله ۸ کانال ۱۷ میلیون تومانی رسید.

در لحظه نگارش این گزارش، روند افزایشی قیمت طلا در بازار معالات تهران همچنان ادامه دارد و نوسان قیمت در مسیر صعودی است. رشد قیمت‌ها امروز طلای ۱۸ عیار را یک پله بالا نشاند و هر مثقال طلا نیز به کانال بالاتر راه یافت.

با نگاه به سخنان جرمی پاول به نظر می‌رسد ریسک رکود اقتصادی در آمریکا کاهشی است. رونق بازار طلای جهانی بعد از سخنرانی هفته گذشته رئیس فدرال رزرو قیمت‌ طلا را با روند افزایشی همراه کرده است.

در هفته گذشته بانک مرکزی قیمت دلار را در نیمه ابتدایی کانال ۳۶ هزار تومانی نگه داشت. تحلیلگران فنی معتقد بودند این محدوده منطقه مقاومتی اسکناس آمریکایی است و در پی کنترل قیمت، بازار طلا نیز روند باثباتی خواهد داشت. امروز اما محدوده مذکور برای دلار شکست و فلز گران‌بها در بازار داخلی به کانال جدید نزدیک‌تر شد

دیروز شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و در لحظه نگارش این گزارش به قیمت حدودی ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

این در حالی بود که قیمت این قطعه از سکه در هفته گذشته به محدوده ۱۷میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی رسید اما نتوانست بالاتر رود. به طوری که در روز دوشنبه هفته گذشته با کاهش شدید قیمت در برخی ساعات به انتهای کانال ۱۶ میلیون تومانی نیز ورود کرد.

سکه بهار آزادی هم بیش از ۳۰۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم و ربع سکه هر کدام ۲۷۰ هزار تومان افزایش قیمت داشتند. نیم سکه امروز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه هم به قیمت ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. به نظر می‌رسد قیمت این قطعات سکه در کانال جدید تثبیت شده‌اند.

سکه گرمی در هفته گذشته کمترین رشد قیمت را در خانواده خود داشته و در حدود ۵ تا ۲۰ هزار تومان افزایش داشت. این قطعه از سکه امروز ۴۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

دیروز قیمت طلا نیز روند صعودی داشت. هر مثقال طلا دیروز ۱۵۷ هزار تومان گران شد که این مقدار افزایش قیمت در هفته‌های گذشته برای طلا رکوردشکنی محسوب می‌شود. هم‌ اکنون هر مثقال طلا با قیمت ۷ میلیون و ۶۱ هزار تومان مبادله می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۳۷ هزار و ۴۰۰ تومانی به قیمت یک میلیون و ۶۳۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلای دست دوم هم یک میلیون و ۵۹۹ هزار تومان شد که نسبت به آخرین روز هفته گذشته ۲۷ هزار تومان گران‌تر شده است.

قیمت سکه | حباب سکه افزایشی است؟

حباب سکه روند پرنوسانی دارد. در ابتدای ساعات معاملاتی با نوسان صعودی در تمام قطعات سکه همراه بود. در لحظه نگارش این گزارش حباب سکه بهار آزادی و سکه گرمی روند کاهشی قیمت دارند.

ربع سکه امروز بیشترین رشد حباب قیمت را داشت و همچنان در خانواده خود با بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حباب، پرچمدار بیشترین حباب در میان قطعات سکه است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.