کد خبر : 30441 / /
/

کالابرگ| کالابرگ در دولت رئیسی | کالابرگ یا یارانه

تصمیم شبانه دولت درباره کالابرگ | امشب شارژ کارت کالابرگ یارانه بگیران 3 استان جدید | شرایط دریافت کارت کالابرگ

جای نگرانی برای مردم وجود ندارد و درواقع در این طرح خرید اعتباری به پشتوانه اعتبار یارانه نقدی صورت می‌گیرد و قرارنیست یارانه‌های نقدی حذف شود. دولت جهت حفظ امنیت غذایی و ارتقای سلامت جامعه این امکان را در بستر «سامانه شما» (شبکه ملی اعتبار) به‌گونه‌ای فراهم کرده که مردم بتوانند از یارانه نقدی جهت خرید کالاهای اساسی که جدول آن اعلام می‌شود، یک ماه زودتر استفاده کنند.

تصمیم شبانه دولت درباره کالابرگ | امشب شارژ کارت کالابرگ یارانه بگیران 3 استان جدید | شرایط دریافت کارت کالابرگ

هر چند به گفته سخنگوی اقتصادی دولت توزیع کالابرگ مشکلی از نظر تأمین منابع ندارد دولت می‌خواهد درباره آماده بودن زیرساخت فنی آن مطمئن شود و به همین جهت تصمیم گرفته شده طرح کالابرگ الکترونیکی در استان هرمزگان به عنوان نخستین استان به صورت آزمایشی اجرایی شود تا مشکلات احتمالی طرح مشخص و پس از رفع نواقص آن در کل کشور شکل اجرایی به خود بگیرد. کالابرگ  به 9 دهک جامعه پرداخت خواهد شد کالابرگ برای 6 کالای اساسی پرداخت می شود و مردم می توانند از فروشگاه های مورد نظر کالاهای اساسی را دریافت کنند آخرین خبر درباره کالابرگ را از خبر آزاد  مطلع شوید

کالابرگ

وزیر صمت ضمن بیان اینکه حرکت نرخ ارز بازار آزاد به سمت ۳۶ هزار تومان کاذب بوده و چیزی جز عملیات روانی نیست، گفت: در نظر داریم تا به قشر وسیعی از مردم کارت اعتباری برای خرید بدهیم.

اگر در جریان اصلاح نظام یارانه‌ای، کالا برگ الکترونیک،‌ در دستور کار دولت قرار بگیرد، این‌گونه نیست که کارتی جداگانه و یا کوپن به مردم ارائه شود بلکه همان کارت بانکی، صرفا برای خرید کالاهای اساسی شارژ خواهد شد. بحث کالابرگ الکترونیک و یا کوپن در سال‌های اخیر بارها در جریان اصلاح یارانه‌های پنهان و یا حمایت از مردم جهت تامین کالاهای اساسی مطرح شده اما هیچ گاه به نتیجه نرسیده است.

3 استان جدید به طرح کالابرگ پیوست

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت آزمایشی در 3 استان اجرا شده است و بعد از دریافت نتایج اجرای آن، بزودی در کل کشور اجرا خواهد شد.

محسن رضایی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از سامانه‌های سازمان امور مالیاتی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که کالابرگ الکترونیکی چه زمانی اجرا می‌شود؟ اظهار داشت:‌ اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت آزمایشی در سه استان اجرا شده و بعد از دریافت نتایج اجرای آن به زودی در کل کشور اجرا می‌شود.

وی همچنین به رئیس سازمان امور مالیاتی پیشنهاد کرد سند جامع مالیاتی عادلانه را تهیه کنید و برای تصویب در ستاد اقتصادی دولت ارائه شود.

رضایی از سازمان امور مالیاتی خواست که موانع و مشکلات مالیات‌ستانی عادلانه ‌ذکر شود و مشکلاتی که در مورد سازمان برنامه و بودجه و قوانین و مقررات موجود و تنقیح قوانین وجود دارد را در این سند ذکر شود.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا نرخ مالیات در لایحه بودجه سال آینده تغییر می‌کند؟ گفت: از سال گذشته با تحولی که در مالیات‌ها اتفاق افتاده است، نرخ مالیات 5 درصد کاسته شد و این موجب شد مؤدیان جدیدی در تور مالیاتی قرار بگیرند و برای سال آینده نه تنها نرخ مالیات را افزایش نمی‌دهیم، بلکه تلاش می‌کنیم با کمک مجلس نرخ مالیاتی را کاهش دهیم، اما با شناسایی مؤدیان جدید میزان کل درآمد مالیاتی را افزایش می‌دهیم.

کالابرگ

رضایی‌ گفت: وقتی یکصد هزار نفر فرار مالیاتی دارند، موجب کسری بودجه و افزایش 10 درصدی تورم می‌شود که این تورم به 85 میلیون ایرانی تحمیل می‌شود، بنابراین باید با شناسایی موارد فرار مالیاتی، هم عدالت مالیاتی برقرار شود و هم از تورم تحمیلی جلوگیری شود.

معاون رئیس جمهور همچنین گفت:‌ ‌حجم مالیات با شناسایی فرارهای مالیاتی افزایش خواهد یافت، امسال یک میلیون مؤدی مالیاتی جدید در کشور اضافه شدند.

رضایی اظهار کرد: اگر نرخ‌های مالیاتی را کاهش دهیم می‌توانیم تا 7 میلیون مؤدی جدید مالیاتی در کشور شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: با شناسایی مؤدیان خوش‌حساب مالیاتی و اختصاص رتبه‌بندی مالیاتی به آنها می‌توان به کارآفرینان در تولید کمک کرد و کسانی که 20 سال خوش‌حساب بوده‌اند، نباید بانک برای ارائه تسهیلات، به اندازه کل ثروت آنها وثیقه دریافت کند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور همچنین گفت:‌ سازمان امور مالیاتی با شناسایی 500 پرونده از بین 500 هزار پرونده مالیاتی توانست 250 هزار میلیارد تومان مالیات شناسایی کند.

وی ادامه داد: در زمینه مالیات چند میلیون افراد در طبقات پایین جامعه قرار دارند که اگر کل مالیات آنها را هم ببخشیم اتفاقی نمی‌افتد، اما رضایتمندی زیادی در جامعه ایجاد می‌شود./فارس

کالابرگ

برنامه دولت برای اعطای کالابرگ به مردم

وزیر صمت با اشاره به اصلاح برخی از زیرساخت‌ها برای توسعه تولید، اظهار کرد: از جمله این اقدامات تأمین مالی زنجیره‌ای است که در نظر داریم آن را به کارت‌های اعتباری متصل کنیم و اصناف در به ثمر نشستن آن نقش ویژه خواهند داشت.

وزیر صمت با بیان اینکه قدرت خرید مردم پایین است، گفت: قدرت خرید تابعی از درآمدهای شغلی و غیر شغلی، یارانه، تسهیلات و کارت‌های اعتباری است؛ در زمینه تسهیلات و کارت‌های اعتباری پروژه‌ای را در مراحل آغازین کار داریم که بر اساس آن در نظر داریم تا به قشر وسیعی از مردم کارت اعتباری برای خرید بدهیم که جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وزیر صمت با اشاره به اصلاح برخی از زیرساخت‌ها برای توسعه تولید، اظهار کرد: از جمله این اقدامات تأمین مالی زنجیره‌ای است که در نظر داریم آن را به کارت‌های اعتباری متصل کنیم و اصناف در به ثمر نشستن آن نقش ویژه خواهند داشت.

وی به پایین بودن قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: قدرت خرید تابعی از درآمدهای شغلی و غیر شغلی، یارانه، تسهیلات و کارت‌های اعتباری است. وزیر صمت ادامه داد: در زمینه تسهیلات و کارت‌های اعتباری پروژه‌ای را در مراحل آغازین کار داریم که بر اساس آن در نظر داریم تا به قشری وسیعی از مردم کارت اعتباری برای خرید بدهیم که جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد./ اقتصاد آنلاین

در جلسه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت «راه اندازی شبکه ملی اعتبار خرید» از سوی وزارت رفاه اجتماعی مطرح و مقرر شد بهره برداری از این شبکه به صورت تدریجی و آزمایشی آغاز شود. به گزارش خبرگزاری مهر در این زمینه، وزیر صمت با بیان این که قدرت خرید مردم پایین است، توضیح داد: قدرت خرید تابعی از درآمدهای شغلی و غیر شغلی، یارانه، تسهیلات و کارت‌های اعتباری است. در زمینه تسهیلات و کارت‌های اعتباری، پروژه‌ای را در مراحل آغازین کار داشته و بر اساس آن در نظر داریم تا به قشر وسیعی از مردم کارت اعتباری برای خرید بدهیم./ ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.