کد خبر : 30118 / /
/

یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه امسال

دو خبر مهم درباره یارانه ها | جدیدترین خبر مسئولان درباره حذف یارانه نقدی | پرداخت یارانه نقدی همیشگی شد؟

سخنگوی دولت: دلیل طبیعی برای افزایش نرخ ارز وجود ندارد

دو خبر مهم درباره یارانه ها | جدیدترین خبر مسئولان درباره حذف یارانه نقدی | پرداخت یارانه نقدی همیشگی شد؟

در هفت ماه گذشته  9 دهک درآمدی جامعه یارانه نقدی را به صورت عیدی دریافت کرده‌اند اما به نظر می‌رسد این ماه روند پرداخت یارانه‌ نقدی تغییراتی دارد و احتمالا یارانه نقدی برخی از افراد به صورت کالایی پرداخت می‌شود.وزیر اقتصاد اخیرا در یک نشست خبری در تازه‌ترین اظهارنظر درباره اختصاص کالابرگ به جای یارانه نقدیاعلام کرده است.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه نقدی می پردازیم.

سخنگوی دولت: دلیل طبیعی برای افزایش نرخ ارز وجود ندارد

آیین‌نامه اعطای تسهیلات مسکن روستایی اصلاح شد.

به زودی گزینه پیشنهادی وزارت راه به مجلس معرفی می‌شود.

پورابراهیمی: اجرای کالابرگ الکترونیکی به امسال نمی‌رسد/ واریز یارانه نقدی ادامه دارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:پرداخت نقدی کار را برای دولت ساده می کند ولی برای مردم به خاطر اثرات تورمی می تواند یک آسیب باشد

با افزایش قیمت‌ها و ایجاد تورم و کاهش قدرت خرید مردم، روش پرداخت نقدی نمی تواند مفید باشد.

اجرای کالابرگ الکترونیکی در یکی دو استان به صورت آزمایشی شروع شده است.

یارانه نقدی همه پرداخت می‌شود جز یک استان

پس از آن بود که سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد یارانه استان هرمزگان از اذرماه قطع می‌شود. بر این اساس می‌توان گفت یارانه یلدایی آذرماه استان هرمزگان کلا قطع می‌شودو مردم کالابرگ دریافت می‌کنند. اما در دیگر استان‌ها یارانه نقدی همچنان واریز می‌شود. اما اگر وعده وزیر اقتصاد درست باشد، آذر ماه آخرین ماهی است که مردم یارانه نقدی می‌گیرند. به عبارتی یارانه لدا باید آخرین یارانه نقدی دریافتی مردم باشد و از دی ماه کل کشور مشمول توزیع کالابرگ می‌شود.

البته پیش از این هم دولت مخالفت خود با توزیع کالابرگ را اعلام کرده و حتی تلویحا گفته بود که اعتبار لازم برای پرداخت کالابرگ را ندارد. چون باید کالاها را با قیمت شهریور 1400 به مردم بدهد اما همه کالاها از شهریور سال گذشته تاکنون رشد چند صد درصدی داشته اند و دولت برای پرداخت یک سبد کالایی باید بیش از 300 تا 400 هزار تومان هزینه کند.

از طرفی بسیاری از مردم هم می‌گویند مایل به دریافت یارانه نقدی هستند تا خودشان برای نحوه هزینه‌کرد آن برنامه‌ریزی کنند نه آنکه دولت به جای آنها تصمیم بگیرد که یارانه آنها صرف خرید چه کالایی شود.

حالا باید منتظر ماند و دید تکلیف یارانه‌ها در بودجه سال 1402 چه می‌شود.

یارانه نقدی

یارانه نقدی سال آینده پرداخت می شود؟

مهدی پازوکی، اقتصاددان گفت: به نظر می‌رسد که دولت استراتژی ندارد. یعنی بزرگ‌ترین مشکل کشور این است که دولت با مشکلات اقتصادی برخورد هیاتی می‌کند و برخورد علمی ندارد. اصلا باید مطالعه شود و ببینند کالابرگ بهتر است یا یارانه‌ها.

پازوکی با بیان این‌که ما هیچ مطالعه درستی در هیچ طرحی نداریم، عنوان کرد: برخورد با موضوعی مثل کالابرگ که مثل شعار نباید باشد و موضوع ساده‌ای نیست.

پازوکی با بیان این‌که بودجه ۱۴۰۲ در روز‌های آینده به مجلس می‌رود، تصریح کرد: یارانه‌ها یا کالابرگ باید در بودجه دیده شده باشد. اگر قرار است یارانه‌ها بماند یا کالابرگ باشد، باید تکلیف این‌ها در بودجه مشخص شده باشد.

ایران تندر با یکسال اشتراک هدیه مناقصات مزایدات فقط برای شما فقط امروز

وی عنوان کرد: برای همین است که می‌گویم دولت با مسائل اقتصادی برخورد هیاتی دارد و این در حالی است که نیاز به اصلاح داریم.

پازوکی افزود: ما در هنگام بودجه‌ریزی باید برنامه داشته باشیم و هنوز بعد از یک سال و نیم از فعالیت دولت، شاهد هستیم که اصلا استراتژی مشخص ندارد و دولت نمی‌داند چه می‌کند./منیبان

یارانه نقدی

مدارک مورد نیاز  برای جدا کردن یارانه نقدی بعد از ازدواج

برای طی این مرحله مدارک شناسایی پدر هر دو طرف، که شامل کارت ملی، شناسنامه، و کپی دیگر مدارک است.

 مدارک شناسایی هر دو طرف (عروس و داماد) که شامل شناسنامه، کارت ملی، و کپی تمامی مدارک است.

اصل و کپی عقدنامه رسمی زوج

مراجعه برای حذف نام از لیست خانواده و معرفی خانواده جدید برای جدا کردن یارانه مرحله بعدی است.

زوج ها پس از اینکه مدارک مورد نیاز خود را آماده کردند، به آدرسی که از مرکز پلیس +۱۰ دریافت کرده اند باید مراجعه کنند تا نام آن ها از لیست خانواده خود حذف شود.

سپس با ارائه مدارک به مرکز پلیس +۱۰ و فرم ها و شماره پیگیری که از مرکز قبلی دریافت کرده اند می توانند مراحل ثبت نام و جدا کردن یارانه از خانواده خود و معرفی خانواده جدید برای دریافت رایانه به اتمام برسانند.

نکته مهم آن است که مراحل اداری ذکر شده به مدت یک الی دو ماه زمان می برد. به همین علت برای اینکه یارانه یک ماه خود را از دست ندهید باید به مراحل بالا بین دهم تا بیستم هر ماه اقدام کنید.

همچنین قبل از هرگونه اقدام به مراکز اداری، زوجین باید یک حساب بانکی تهیه کنند و شماره حساب و کارت خود را نیز هنگام مراجعه همراه خود داشته باشند. همچنین برای ثبت نام یارانه می توانند از سایت refahi.ir اقدام کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.