کد خبر : 27909 / /
/

قیمت دلار | پیش بینی قیمت دلار | دلار در صرافی ها

ریزش سنگین قیمت دلار | سیگنال دیپلمات روس به بازار دلار | کاهش ۲۱۰ تومانی قیمت دلار تا این ساعت

قیمت دلار دیروز در بازار تهران در جهت نزولی حرکت کرد، به طوری که بازار ارز شاهد کاهش ۲۱۰ تومانی قیمت دلار بودیم.

ریزش سنگین قیمت دلار | سیگنال دیپلمات روس به بازار دلار | کاهش ۲۱۰ تومانی قیمت دلار تا این ساعت

ریزش قیمت دلار همچنان ادامه دارد. کارشناسان بازار ارز معتقدند حباب قیمت دلار روز به روز خالی تر می شود و در چند ماه آینده قیمت دلار به رقم واقعی می رسد. از این رو توصیه اکید مسئولان و صاحب نظران در حوزه بازار ارز این است که مردم به قیمت دلار توجهی نکنند و از خرید آن اجتناب بورزند. قیمت دلار هر چه باشد به نظر می رسد در چند ماه آینده بیشتر به ثبات می رسد.

قیمت دلار دیروز در بازار تهران در جهت نزولی حرکت کرد، به طوری که بازار ارز شاهد کاهش ۲۱۰ تومانی قیمت دلار بودیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دلار در آخرین معاملات دیروز به قیمت ۳۲ هزار و ۶۵۰ تومان کاهش یافت و به عبارتی، کاهش ۰.۶ درصدی قیمت را تجربه کرد.

روز گذشته هم نرخ دلار تقریبا ۱۵۰ تومان کاهش قیمت داشت.

برخی از فعالان بازار ارز پیش از این عنوان کرده بودند در صورتی که نرخ دلار از مرز حساس ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان پایین برود، این احتمال وجود دارد که اسکناس آمریکایی به سمت نیمه کانال ۳۲ هزار تومان و بعد به سمت مرز ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان حرکت کند.

در این شرایط، در میانه اخبار منفی‌ای که از برجام در میانه مذاکرات به گوش می‌رسد و زمینه نوسان رو به بالای قیمت ارز را در هفته‌های اخیر فراهم کرده، اما نماینده روسیه در مذاکرات وین نسبت به چشم‌انداز احیای توافق هسته‌ای در آینده‌ای نزدیک ابراز خوش‌بینی کرده است.

میخائیل اولیانوف در صفحه توییترش با بازنشر اظهارات اخیر معاون وزیر امور خارجه این کشور درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، نوشت: از نظر بنده، هدف احیای برجام [توافق هسته‌ای] در نیمه دوم ماه نوامبر حاصل خواهد شد. هیچ بهانه‌ای برای از مسیر خارج شدن توافق هسته‌ای وجود ندارد.

این در حالی است که رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران، اذعان کرده بود که احیای توافق هسته‌ای ایران نه در دستورکار و نه تحت تمرکز واشنگتن هم نیست. او مدعی شده بود که هیچ تحرکی در زمینه مذاکرات وین انجام نمی‌شود.

قیمت دلار

عقب‌نشینی قیمت دلار از مرز حساس/ قیمت دلار در بازار هرات چند؟

هر چند قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز بدون تغییر بود اما بهای این ارز در بازار آزاد کمی عقب نشست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت خرید دلار از مردم در صرافی‌های بانکی در نیمه کانال ٢٨ هزار تومان قرار گرفت.

قیمت دلار در چهارمین روز هفته در صرافی‌های بانکی ٢٨ هزار و ٩٢٣ تومان اهلام شد. نرخ خرید دلار از مردم در صرافی‌های بانکی نیز برابر با ٢٨ هزار و ۶٣۶ تومان گزارش شد.

قیمت دلار در بازار هرات ۳۲۳۵۰، در بازار سلیمانیه ۳۲۹۳۰ تومان بود . در بازار تهران نیز دلار مرز حساس ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست داد و با ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. صرافان غیررسمی نیز نرخ خرید دلار از مردم را در محدوده ۳۲ تا ۳۲ هزار و سیصد تومان اعلام می‌کردند.

بر اساس این گزارش، قیمت فروش هر یورو نیز در صرافی‌های بانکی ۲۸و ٩٢٣ تومان و بهای خرید آن از مردم نیز برابر با ۲۸ هزار و ۶٣۶ تومان گزارش شد.

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۱/ خط قرمز دلار در دستان دولت

دیروز سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ قیمت دلار مانند روز قبل روند کاهشی داشت و در پله هفتم کانال ۳۲ هزار تومان جاخوش کرد. به نظر می‌رسد محدوده ۳۲ هزار تومان برای قیمت دلار خط قرمز بازارساز است که تلاش می‌کند آن را حفظ کند. آیا در روزهای آینده این محدوده برای قیمت دلار حفظ می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز دیروز قیمت دلار با وجود اخبار سیاسی که مکانیزم‌های بازار را به سمت افزایش هدایت می‌کند روند نزولی داشت. در آخرین هفته از مهر ماه ۱۴۰۱ قیمت دلار در محدوده ۳۲ هزار تومان باقی ماند و به کف پله هفتم کانال ۳۲ هزار تومان نزدیک شد محدوده‌ای که نزدیک به یک هفته از آن فاصله داشت.

قیمت دلار

کنترل بازارساز بر قیمت دلار

به نظر می‌رسد پیش‌بینی تحلیلگران بازارهای مالی در روزهای گذشته مبنی بر بی‌اهمیت خواندن نوسانات جزئی بازار دلار و تلاش دولت برای تزریق دلار به بازار درست است. این روزها محدوده ۳۲ هزار تومان خط قرمز دولت برای قیمت دلار محسوب ‌می‌شود و تلاش بازارساز برای کنترل قیمت دلار بر زور تورم و رخدادهای اجتماعی و اخبار نامساعد سیاسی چربیده است.

نگاهی به قیمت دلار در مهر ماه سال جاری نشان می‌دهد که هفته اول مهر قیمت دلار  تغییرات زیادی داشت و از قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در ابتدای معاملات یکم مهرماه، به ۳۲ هزار و ۵۸۰ تومان افزایش قیمت داد. همچنین در هفته دوم مهر ( ۱۱ مهرماه)، بازار ارز به اوج قیمتی خود رسید و وارد کانال ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان شد. اما این افزایش قیمت شارپی یک روز بیشتر دوام نداشت و مانند روز یکشنبه ۲۴ مهر دوباره قیمت دلار به محدوده ۳۲ هزار تومان برگشت.

در سومین هفته از مهر ماه قیمت دلار نوسان اندکی داشت اما در پله ۸ و ۹ کانال ۳۲ هزار تومان در گردش بود.

امروز سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ سیگنال دلار هرات و درهم امارات نیز حکایت از روند کاهشی قیمت دلار دارد. قیمت دلار در معاملات آزاد بازار تهران با ۱۴۱ تومان کاهش قیمت نسبت به روز قبل به ۳۲ هزار و ۷۲۱ تومان رسید و دلار هرات نیز با ۱۵۰ تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به ۳۲ هزار و ۴۳۰ تومان رسید. درهم امارات با وجودی که در روزهای ابتدایی هفته وارد کانال ۹ هزار تومان شده بود اما در چند روز گذشته دوباره وارد محدوده ۸ هزار تومان شد و امروز با کاهش ۴۰ تومانی نسبت به روز قبل با قیمت ۸ هزار و ۹۱۰ تومان معامله شد.

فشار اخبار بر قیمت دلار

هر چند اخبار مثبت و منفی توامان بر قیمت دلار فشار می‌آورند اما امروز برخلاف هفته گذشته قیمت دلار روند کاهشی بیشتری داشت با وجود نوسان اندک اما بازار کماکان در کانال ۳۲ هزار تومان جا خوش کرده است.

روز گذشته بود که حمیدرضا جیهانی تحلیلگر بازارهای مالی اتفاقات خارج از بازار دلار را موثر بر نرخ این اسکناس آمریکایی عنوان کرد. اما باید دید روند قیمت دلار در روزهای آینده چگونه است؟ مجتبی دیبا کارشناس بازارهای مالی معتقد است بازار ارز تحت تاثیر اخبار ثابت نشده‌ای نوسان دارد و تا زمانی که دلار سقف ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان را نشکسته نمی‌توانیم قیمت را به صورت شارپی صعودی ببینیم .

او با اشاره به تحریم‌های جدید اروپا به تجارت‌نیوز گفت: این‌ها نشانه‌هایی است که بازار از آن تاثیر می‌گیرد. اگر قیمت دلار را با فضای سیاسی که ترسیم می‌شود اما هنوز به صورت رسمی جایی اعلام نشده در نظر بگیریم، شاهد رشد دلار خواهیم بود .

دیبا با اشاره به نوسان زیاد و سیگنال دلار هرات ادامه داد:در هفته پیش رو اگر وزن خبرهای مثبت بالا رود، می‌توانیم از قیمت ۳۲ هزار تومان به عنوان کف قیمت دلار یاد کنیم . ولی اگر وزن خبرها به سوی اخبار سیاسی منفی برای ایران باشد قیمت دلار افزایشی خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت دلار سخت است

او درباره آینده قیمت دلار می‌گوید: فعلا با اخبار و اطلاعاتی که شاهد آن هستیم نمی‌توانیم بلند مدت را پیش‌بینی کنیم و باید قدم به قدم حوادث را تحلیل کنیم که از این زاویه دید کار سخت می‌شود.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.