کد خبر : 27290 / /
/

قیمت دلار | قیمت امروز دلار

قیمت دلار مرز حساس را پشت سر گذاشت | سخت شدن ورود دلار به کشور قیمت دلار را بالا می کشد؟

لیست جدید تحریم‌های ایران تاثیر خود را بر بازار ارز گذاشت. قیمت دلار که روز پنج شنبه وارد کانال ۳۲ هزار تومانی شده بود، امروز مرز حساس ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان را رد کرد. پیش‌بینی‌ها درباره قیمت دلار چه می‌گوید؟

قیمت دلار مرز حساس را پشت سر گذاشت | سخت شدن ورود دلار به کشور قیمت دلار را بالا می کشد؟

ریزش قیمت دلار همچنان ادامه دارد. کارشناسان بازار ارز معتقدند حباب قیمت دلار روز به روز خالی تر می شود و در چند ماه آینده قیمت دلار به رقم واقعی می رسد. از این رو توصیه اکید مسئولان و صاحب نظران در حوزه بازار ارز این است که مردم به قیمت دلار توجهی نکنند و از خرید آن اجتناب بورزند. قیمت دلار هر چه باشد به نظر می رسد در چند ماه آینده بیشتر به ثبات می رسد.

قیمت دلار

بازار ارز امروز نهم مهر ماه با افزایش قیمت دلار کار خود را آغاز کرد و عرضه سنگین بازارساز هنوز نتوانسته مانع افزایش قیمت این ارز شود.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد قیمت دلار تا لحظه تنظیم این گزارش به ۳۲ هزار و ۴۵۰ تومان رسیده است. پیش از این عنوان شده بود که اگر قیمت دلار مرز ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان را رد کند، روند افزایشی آن ادامه‌دار است. دلار امروز این مرز را رد کرد و حالا پیش‌بینی‌ها بیانگر این است که روند قیمت افزایشی است. مگر اینکه بازارساز قوی‌تر از گذشته حاضر شود.

اگرچه روند قیمت دلار در روزهای گذشته صعودی بود، اما به گفته حمیدرضا جیهانی، کارشناس بازار مالی لیست جدید تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های پتروشیمی سیگنال افزایشی به قیمت دلار داده و سبب افزایش آن شد.

با این قیمت دلار، ورود دلار به کشور سخت شد؟

این کارشناس بازار مالی گفت: تحریم‌های جدید آمریکا شرکت‌هایی را نشانه گرفته که محصولات پتروشیمی ایران را به چین، هند و امارات صادر می‌کردند. یکی از مهم‌ترین شرکت‌های ارزآور ما یعنی شرکت «صنایع شیمیایی ایران» که زیرمجموعه بانک صنعت و معدن است، در این لیست قرار دارد و این مساله نشان می‌دهد که روند ورود ارز به کشور با مشکل بیشتری مواجه می‌شود. همین مساله به بازار سیگنال افزایش قیمت داده است.

اما به گفته این کارشناس، افزایش تحریم‌ها تنها عامل افزایش‌دهنده قیمت دلار نیست. چون بازار ارز ما از چندین مولفه اثر می‌گیرد. یکی دیگر از این مولفه‌ها، تراز تجاری است. تراز تجاری شش ماهه ایران هفته گذشته منتشر شد. این گزارش نشان می‌دهد که میزان واردات از صادرات پیشی گرفته است و تعادل منابع ارزی بر هم خورده است. البته این کارشناس می‌گوید الان به لحاظ ارزآوری و منابع بلوکه شده قبلی وضعیت به گونه‌ای است که ما مشکلی در تامین ارز نداریم و حتی بانک مرکزی توانسته قیمت دلار را مهار کند.

جیهانی می‌گوید مجموع سیگنال‌هایی که به بازار ارز می‌رسد به گونه‌ای است که نشان می‌دهد ورود دلار به کشور احتمالا با مشکل مواجه می‌شود و قیمت دلار تحت تاثیر این اخبار آماده جهش بود. اما بازارساز با تزریق سنگین ارز به بازار مانع این جهش شده است. فعلا منابع ارزی بانک مرکزی در شرایط خوبی است و با کمک این منابع جلوی افزایش قیمت دلار را گرفته است.

این کارشناس تاکید می‌کند که از منظر تکنیکال کانال ۳۲ هزار تومانی برای ادامه روند صعودی قیمت دلار در نیمه دوم سال کانال بسیار مهمی است. دیگر کارشناسان هم معتقدند منابع ارزی بانک مرکزی در شرایطی نیست که در نیمه دوم سال جاری آماده ارزپاشی قوی در بازار باشد و برای همین این احتمال وجود دارد که قیمت دلار در نیمه دوم سال مسیر متفاوتی با نیمه اول طی کند.

قیمت دلار

شوک برجام به قیمت دلار

از سوی دیگر فضای تاریک برجام و تحریم های جدید آمریکا علیه ایران شوک جدیدی به قیمت دلار وارد کرده و به همین دلیل قیمت دلار بعد از مدت ها بالای کانال ۳۲ هزار تومان قرار گرفته است.

سیگنال افزایشی قیمت دلار به بازار سکه

در شرایط فعلی برخی از تحلیلگران فنی معتقدند که سیگنال افزایشی قیمت طلا و دلار ممکن است زمینه ساز صعود قیمت سکه شود.

این دسته از فعالان بازار باور دارند در صورتی که دلار در بازار امروز رشد و در معاملات نقدی بالای مرز ۳۲ هزار تومان قرار بگیرد این امر ممکن است موجب خوشبینی سکه بازان شده و به تبع آن قیمت سکه به سمت کانال ۱۵ میلیون تومان حرکت کند. گفته می شود دیروز در معاملات پشت خطی قیمت سکه تا ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالا رفت.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.