کد خبر : 27751 / /
/

حقوق کارمندان | حقوق کارمندان دولت | افزایش حقوق کارمندان

افزایش یک میلیونی حقوق کارمندان از مهرماه | حق عائله‌مندی و اولاد چقدر شد؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: حقوق شاغلان یک میلیون تومان و حقوق بازنشستگان نیز ۹۰۰ هزار تومان‌ افزایش می‌یابد.

افزایش یک میلیونی حقوق کارمندان از مهرماه | حق عائله‌مندی  و اولاد چقدر شد؟

دولت بررسی الگوی جدید افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری را با هدف بهبود معیشت و افزایش قدرت خرید آغاز کرد. نمایندگان پیشنهاد دهنده افزایش حقوق کارمندان به روش درصد افزایش برای سطح پایین و مقدار ثابت افزایش ریالی برای سطوح بالا معتقدند. سازمان‌  امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه، در پیشنهادی مشترک، الگوی جدیدی از افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را برای بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارائه کرده‌اند. دولت قرار است سال آینده حقوق کارمندان دولت را 25 درصد افزایش دهد.آخرین اخبار مرتبط به حقوق کامندان را در سایت خبرآزاد می‌خوانید.

حقوق کارمندان

حداکثر حقوق کارمندان دریافتی در دستگاه های دولتی چقدر است؟

 نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری با ۲۰۰ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

درجلسه امروز مجلس رئیس سازمان برنامه و بودجه، با بیان اینکه با وجود تحقق ۷۰ درصدی منابع، لایحه این متناسب‌سازی تقدیم مجلس شده است، افزود: در حال حاضر ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراقی را تسویه می‌کنیم که قبلا استفاده شده و رقم آن تا پایان سال بیشتر نیز خواهد شد. با وجود همه مشکلات و فشارهایی که روی ما وجود دارد این ترمیم انجام شده لذا تاکید  این است که سقف ارائه شدهبه مجلس تحت هیچ شرایطی افزایش پیدا نکند، خروجی که کمیسیون بودجه، به صحن مجلس ارائه داده با وجود اینکه بیانات به نحو دیگری است اما در نوشته به شکل دیگری آمده که سقف را بالا می‌برد به همین دلیل تاکید این است که این لایحه به کمیسیون ارجاع شده و با این شرط که به سقف، رقمی اضافه نشود اصلاح شود.

تغییرات مهم لایحه دولت و مصوبه مجلس در خصوص افزایش حقوق کارمندان

۱- در متن مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به شورای حقوق و دستمزد و هیأت دولت اختیار داده شده است تا در صورت صلاحدید، درصد فوق‌العاده ویژه را (بدون تعیین میزان) افزایش دهد.

۲- حداقل دریافتی کارکنان دولت از رقم ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به رقم ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد؛ بنابراین، تفاوت تطبیق‌های قبلی کسر نخواهد شد.

۳- با توجه به نگارش فعلی، کمک هزینه عائله‌مندی و حق اولاد مزدوجین جدید و متولید سال ۱۴۰۱ نیز مجدداً مشمول افزایش‌های این لایحه می‌شوند و با این حساب در مورد آنان تا ۶ برابر هم اضافه می‌شود!

حقوق کارمندان

۴- با اِعمال افزایش‌های موضوع این لایحه، سقف حداکثر دریافتی خالص کارکنان دولت از رقم ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به رقم ۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد./ منبع: تسنیم

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری از مهر ماه/ افزایش یک میلیونی حقوق شاغلان

مسعود میرکاظمی در حاشیه نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت لایحه‌ای برای ترمیم حقوق در ماه‌های باقی مانده سال ارائه کرده بود که مجلس شورای اسلامی تغییراتی در متن لایحه ایجاد کرد؛ در نشست علنی امروز مجلس، تصویب شد که لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع و با مشارکت دولت نهایی شود.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق، مشمول کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری می‌شود، اظهار داشت: جزئیات این لایحه در نشست امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و درباره موارد اختلافی توافق شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: تلاش شد که سقف بودجه رعایت شود هرچند امروز مقداری از سقف بیشتر شد اما دولت انعطاف نشان داد تا این موضوع حل شود  و لایحه مذکور در صحن مطرح شود.

میرکاظمی درباره میزان افزایش حقوق، تصریح کرد: حقوق شاغلان یک میلیون تومان و حقوق بازنشستگان نیز ۹۰۰ هزار تومان‌ افزایش می‌یابد، برای عائله‌مندی ۲۰۰ هزار تومان و برای هر فرزند ۱۰۰ هزار تومان به حقوق اضافه خواهد شد. البته موضوعی تحت عنوان پرداخت بیشتر از ۹۰۰ هزار تومان به بازنشستگان مطرح است که جمع بندی شد.

حقوق کارمندان

وی درباره زمان اجرایی شدن افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری خاطرنشان کرد: نظر این است که از آنجاکه مبلغ افزایش، بیشتر شده، از مهر ماه این موضوع اجرایی شود./ ایلنا

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.