کد خبر : 27270 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه امامی | قیمت سکه و طلا

قیمت سکه تمام بهار آزادی گران شد | قیمت سکه امروز ۹مهر ۱۴۰۱

قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز شنبه با افزایش۳۰۰ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه تمام بهار آزادی گران شد | قیمت سکه امروز ۹مهر ۱۴۰۱

قیمت سکه امروز ۹مهر ۱۴۰۱مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.

قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز شنبه با افزایش۳۰۰ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

 قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۶۶۷ دلار و ۶۱ سنت و هر گرم طلا ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۳۱۵ هزار تومان معامله می‌شود.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:
محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار 
سکه تمام طرح قدیم(امامی) ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار
نیم سکه بهار آزادی ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار
ربع سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار 
سکه یک گرمی  ۳ میلیون و ۵۰ هزار 
اونس جهانی  ۱۶۶۷ دلار و ۶۱ سنت 
طلای ۱۸ عیار  یک میلیون و ۳۱۵ هزار   
 

پیش‌بینی قیمت سکه و طلا در هفته آینده

قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر با نوساناتی همراه شد. اما اونس جهانی افت شدیدی را تجربه کرد. آیا بازار داخلی در هفته آینده تحت تاثیر ریزش اونس جهانی قرار می‌گیرد و با کاهش قیمت همراه می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، در روزهای گذشته، در بازار داخلی طلا روند کاهشی داشت و سکه افزایشی بود. طلا حتی برای ساعاتی به کانال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی هم رفت اما بار دیگر به کانال بالاتر برگشت. البته اونس جهانی کاهش و دلار در بازار داخلی افزایشی بود. احتمالا همین عامل باعث رفت و بازگشت قیمت طلا شد.

قیمت سکه

اما هفته آینده بازار سکه و طلا چه روندی را طی خواهد کرد؟

محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا و سکه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در چند روز گذشته، قیمت جهانی طلا سیر نزولی را طی کرد و تنها در یک هفته حدود ۴۳ دلار اونس طلا کاهش یافت.

او افزود: به نظر می‌رسد طلای جهانی در هفته آینده هم ریزش جزئی داشته باشد. البته قیمت دلار هم تغییر چندانی نخواهد داشت. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا و سکه نیز در هفته آینده در همین کانال‌های فعلی در نوسان باشد و بازار هم با ثبات بیشتری همراه خواهد بود.

این کارشناس بازار طلا و سکه ادامه داد: اما در ماه‌های محرم و صفر بازار طلا و سکه با کمبود تقاضا مواجه شده و در رکود به سر می‌برد. در نتیجه، با توجه به اتمام محرم و صفر و ورود به ماه ربیع‌الاول، بازارهای اقتصادی کشور وضعیت بهتری را تجربه می‌کند.

از بازار سکه و طلا چه خبر؟

سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۷۷۰ تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت سکه طرح جدید اما در این لحظه روند افزایشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه طرح قدیم نیز روند افزایشی دارد و به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم نسبت به دو روز گذشته تغییری نکرده است.

افت شدید اونس جهانی/در روزهای گذشته شاهد ریزش چشم‌گیر اونس طلای جهانی بودیم. امروز هم اونس جهانی به ۱,۶۶۲ دلار رسید.

اما علت این ریزش قیمتی سکه چه بود؟

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز گفت: اونس جهانی طلا در چند روز اخیر با کاهش همراه شده بود. اما امروز ریزش شدیدتری را تجربه کرد و تا ۱۶۲۷ دلار نیز رسید. البته در ادامه روز اونس جهانی دوباره خود را احیا کرد و در بازه ۱۶۴۶ درحال معامله است.

او افزود: اگر اونس جهانی بتواند بالای ۱۶۴۲ به ثبات برسد، می‌توان پیش‌بینی کرد که اونس جهانی در طول هفته آینده به ۱۶۶۱ نیز برسد.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد: پیش از این روسیه اعلام کرده بود که که آمریکا تهدید استفاده از تسلیحات هسته‌ای در جنگ اوکراین را جدی می‌گیرد و در صورت چنین اقدامی عواقب شدیدی در انتظار روسیه خواهد بود.

او افزود: انتشار این خبر سیگنالی برای فعلان بازار جهانی طلا بود که می‌توانند طلای خود را بفروشند. در نتیجه بازار با کاهش قیمت اونس همراه شد.

دیبا ادامه داد: در ادامه هفته، با سیاست‌های فدرال رزرو مواجه شدیم که نرخ بهره را از ۰٫۷۵ درصد به بازه ۳٫۲۵ درصد افزایش داد. افزایش نرخ بهره به این محدوده، باعث  قدرتمند شدن شاخص دلار و از طرفی دیگر، افت اونس جهانی دلار شد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.