کد خبر : 27176 / /
/

قیمت دلار | پیش بینی قیمت دلار | دلار در صرافی ها

دلار امروز ۶ مهر ۱۴۰۱چند شد؟ | آخرین تغییرات قیمتی دلار و یورو

‌قیمت فروش دلار امروز در صرافی‌های بانکی ۲۸ هزار و ۶۴۲ تومان اعلام شد. دلار توافقی نیز در قیمت ۳۰ هزار و ۶۸۰ تومان معامله شد.

دلار امروز  ۶ مهر ۱۴۰۱چند شد؟ | آخرین تغییرات قیمتی دلار و یورو

قیمت سکه امروز ۴مهر ۱۴۰۱مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.

امروز چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ قیمت خرید و فروش دلار تا ساعت تنظیم این خبر، از سوی صرافی ملی به ترتیب ۲۸ هزار  و ۳۵۷ تومان و ۲۸ هزار و ۶۴۲ تومان اعلام شد که نسبت به روز کاری گذشته (دوشنبه ۴ مهر) قیمت آن ۱۵۱ تومان کاهش یافت.

قیمت خرید یورو ۲۸ هزار و ۵۰۶ تومان و قیمت فروش آن ۲۸ هزار و ۷۹۳ تومان اعلام شد که قیمت فروش آن نسبت به روز کاری گذشته ثابت مانده است.

تا ساعت تنظیم این خبر، کانون صرافان ایرانیان نیز میانگین قیمت خرید هر دلار را ۳۰ هزار و ۵۶۴ تومان و میانگین قیمت فروش آن را ۳۰ هزار و ۸۸۷ تومان در صرافی ها اعلام کرد.

میانگین قیمت خرید و فروش یورو نیز از سوی این کانون در صرافی ها به ترتیب ۳۰ هزار و ۵۸۶ و ۳۰ هزار و  ۹۴۸ تومان اعلام شد.

در معاملات توافقی دلار نیز امروز تا ساعت تنظیم این خبر، نرخ دلار در «کانال سامانه اطلاع‌رسانی ارز توافقی تهران» ۳۰ هزار و ۶۸۰ تومان اعلام شد.  

همچنین تا ساعت ۱۲ و ۴۵  دقیقه نرخ دلار در بازار متشکل ارز ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان و نرخ یورو ۲۸ هزار و  ۶۵۰ تومان بود.

دلار آزاد تا ساعت تنظیم این خبر ۳۱ هزار و  ۸۰۰ تومان معامله شد./همشهری ‌آنلاین

قیمت سکه

طلا سقوط کرد/ آنهایی که طلا خریدند، چقدر زیان دیدند؟/قیمت سکه

بررسی تحولات بازار طلای تهران در تابستان امسال، از سقوط قیمت‌ها حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در حالی که در ابتدای تابستان یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۷۰۰ تومان بود، اما در حال حاضر با قیمت یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش می‌رود.

البته در برخی ایام تابستان به دلیل خوش‌بینی نسبت به مذاکرات برجام، قیمت طلا وارد کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم شد، اما با پیچیده شدن مسیر برجام، قیمت‌ها دوباره در مسیر صعودی قرار گرفت.

به عقیده بسیاری از تحلیلگران، نوسان سطح انتظارات تورمی افراد جامعه که ناشی از تحولات و نشست‌های سیاسی رخ داده است، منجر به افزایش قیمت دلار در بازار شده که به تبع آن بازار طلا نیز دست‌خوش تحولات قیمتی شده است.

بنا به این گزارش، قیمت طلا در اوایل شهریور به قیمت یک میلیون و ۲۴۶ هزار تومان به فروش رسید و این در حالی است که امروز در بازار تهران یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارد.

با این حال، روند تغییر قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد که قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در تابستان امسال افت ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ تومانی را تجربه کرده است.

در این میان، رصد قیمت‌ها حاکی از آن است که هر مثقال طلا از ۶ میلیون و ۲۵۳ هزار تومان در ابتدای تابستان، هم‌اکنون در بازار در محدوده ۵ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان مبادله می‌شود.

قیمت سکه

پیش‌بینی جدید رییس اتحادیه طلا از قیمت سکه

گزارش‌ها از بازار سکه نشان می‌دهد که در طول یک هفته گذشته قیمت سکه با ریزش مواجه شده است.

رصد یک هفته گذشته بازار سکه حاکی از آن است که قیمت هر قطعه سکه امامی در حدود ۱۳۰ هزار تومان ریخته است.

بر همین اساس، قطعه سکه امامی در آخرین لحظه معاملاتی هفته گذشته ۱۴ میلیون و ۳۸۰ هزاردتومان قیمت پیدا کرده است.

اما در مقابل، عملکرد یک هفته گذشته هر گرم طلای ۱۸عیار، از افزایش ۹۹۰ تومانی قیمت‌ها حکایت دارد. هر گرم طلای ۱۸عیار در آخرین لحطه معاملاتی هفته گذشته در حدود یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

در این شرایط، فعالان بازار درباره قیمت طلا و سکه در هفته آینده اعتقاد دارند که بازار در یک هفته آینده روزهای آرامی زا سپری خواهد کرد.

محمد کشتی‌آرای می‌گوید: بیشترین تحولات را در چند روز اخیر به دلیل سفر رییس جمهوری به نیویورک و ادامه مذاکرات هسته‌ای را داشتیم و امید مذاکره‌کننده به اصل توافق وجود دارد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود نرخ ارز تغییر چندانی نداشته باشد.

کارشناس رسمی طلا و جواهر پیش‌بینی می‌کند: با توجه ادامه شرایط موجود قیمت سکه و طلا در هفته آینده تغییر نخواهد داشت و با اتمام ایام ماه صفر ممکن است تقاضا برای افزایش طلا و سکه افزایش یابد و دادوستدها رونق داشته باشد.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز عنوان می‌کند: امید است که با توجه به پایان ماه صفر، در ماه‌های آینده، شاهد رونق در بازار سکه و طلا باشیم و مردم بتوانند به‌راحتی خرید خود برای سکه و مصنوعات انجام دهند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.