کد خبر : 26302 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان کشوری

خبر فوری | واریز حقوق بازنشستگان شروع شد | حساب بازنشستگان پر پول شد

دقایقی پیش واریز حقوق بازنشستگان کارگری آغاز شد.

خبر فوری | واریز حقوق بازنشستگان شروع شد | حساب بازنشستگان پر پول شد

پس از انتشار خبر پیشنهاد مشترک سازمان امور استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان لشگری و کشوری، گمانه‌زنی درباره علت این پیشنهاد و کیفیت و جزئیات این افزایش در رسانه‌ها بیش از پیش مطرح شد.حقوق بازنشستگان همانند حقوق سایر افراد هر ساله مقداری افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان داری شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ حقوق بازنشستگان تاثیر گذار است.جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

دقایقی پیش واریز مستمری شهریور بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شد.

مستمری بازنشستگان براساس حروف الفبا واریز می‌شود و بازنشستگان «الف» مستمری خود را دریافت کردند./ایلنا

واریزی ۲ برابری در حساب حقوق بازنشستگان

گزارش‌ها حاکی از آن است که فیش حقوقی بازنشستگان سایر سطوح بر اساس احکام جدید صادر شد.

بالاخره پس از گذشت حدود ۵ ماه و نیم از سال ۱۴۰۱، رقم ششمین حقوق بازنشستگان تغییر خواهد کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر فیش حقوقی شهریورماه در سایت تامین اجتماعی قابل رویت است و طبق وعده داده شده، افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان رقم ثابت برای آن‌ها لحاظ شده است.

تغییر رقم فیش حقوقی شهریور بازنشستگان در حالی است که روز یک‌شنبه هفته جاری، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در آیین گشایش بخش زایمان ال دی آر (بلوک زایمانی تک نفره) بیمارستان حضرت معصومه (س) کرمانشاه اعلام کرده بود: از همین هفته بحث اصلاح ۳۸ درصد حقوق به اضافه ۵۵۰ هزار تومان در احکام جدید بازنشستگان سایر سطوح لحاظ خواهد شد و پرداخت حقوق شهریور هم با احکام جدید است.

به گفته او، اختیار این کار به اعضای هیات امنای تامین اجتماعی داده شد که در ماه گذشته مصوبه قبلی اصلاح و احکام بازنشستگان سایر سطوح براساس مصوبه شورای عالی کار اصلاح خواهد شد.

در همین حال، علی دهقان‌کیا، رییس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفته بود: بازنشستگان نگران نباشند؛ پیگیری‌های ما نشان داده احکام جدید مستمری‌بگیران سایر سطوح صادر شده و کار به پایان رسیده است.

دهقان‌کیا به اظهارات مدیرعامل تامین اجتماعی در چهارشنبه هفته قبل اشاره و عنوان کرده بود: مدیرعامل سازمان اظهار داشت که کار صدور احکام در حال انجام است و حقوق شهریور براساس احکام جدید پرداخت خواهد شد؛ بنابراین هیچ جای نگرانی نیست و این ماه بازنشستگان سایر سطوح افزایش ۳۸ درصدی به اضافه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان را دریافت خواهند کرد./خبرآنلاین

حقوق بازنشستگان

فرمول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تغییر کرد؟

 محمد اسکندری در یک برنامه تلویزیونی در خصوص مسائل مربوط به بازنشستگان این صندوق بازنشستگی توضیح داد.

اسکندری ابتدا درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان و ضرورت اجرایی شده ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: در این ماده قانونی تاکید شده که دستگاه های اجرایی باید به بازنشستگان خود خدمات بیمه تکمیلی ارائه دهند؛ اما از آنجایی که اکنون این کار در دستگاه های اجرایی برای بازنشستگان انجام نمی شود، صندوق بازنشستگی خود این موضوع را برای بازنشستگان متقاضی انجام می دهد.

وی با بیان اینکه «آیین نامه اجرایی ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در صندوق بازنشستگی کشوری تدوین و آماده ارسال به هیات دولت است» گفت: اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و اگر این ماده قانونی اجرایی شود به عنوان یک هدیه بزرگ به بازنشستگان کشوری تلقی می شود و به طور قطع می تواند یک دستاورد بزرگ برای دولت سیزدهم باشد.

صندوق بازنشستگی کشوری در دولت سیزدهم

مدیرعامل صندوق بازنشستگی با اشاره به مهمترین اقدامات این صندوق در یک سال دولت سیزدهم اظهار داشت: کاری که توانستیم در این دوره انجام دهیم، پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان بود که با حمایت دولت این موضوع انجام شده، هرچند که این امر وظیفه حداقلی صندوق بازنشستگی است.

اسکندری افزود: درخصوص پرداخت هزینه خسارت درمان بازنشستگان نیز هزینه های پایین تر از ۵۰۰ هزار تومان ظرف چند روز پرداخت می شود. ضمن اینکه تلاش می کنیم در این زمینه نظام ارجاع اجرایی شود.

او ادامه داد: در بحث سفر بازنشستگان نیز مطالبات بسیار مهمی هست و کارهایی در این خصوص درحال اجرا است. در مورد وام های ضروری نیز هم تعداد دریافت کنندگان و هم رقم این وام‌ها افزایش یافته، اما همچنان افزایش رقم وام ها از مطالبات بازنشستگان است.

وی درخصوص وام ازدواج فرزندان بازنشستگان نیز گفت: همه متقاضیانی که در دوره آخر برای دریافت وام ازدواج فرزندان شان ثبت نام کرده بودند و واجد شرایط لازم بودند و همین طور واجدان شرایط دریافت وام حمایت از پایان نامه دانشجویی یا طرح حمپاد وام های خود را دریافت کرده اند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیا بیان اینکه «خانه های امید یا همان خانه های مهر بازنشستگان را دوباره راه‌اندازی و فعال خواهیم کرد» اظهارداشت: تلاش می کنیم تا امورات مربوط به این مراکز را به خود بازنشستگان واگذار کنیم، چرا که خانه‌های امید درعمل برای انجام فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی مربوط به بازنشستگان است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.