کد خبر : 26060 / /
/

جزییات جدید درباره پرداخت حقوق بازنشستگان | فرمول جدید دولت برای پرداخت معوقات از مهر | واریزی جدید در راه است؟

در پی اظهارات سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اعمال احکام جدید و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، به نظر می‌رسد از پنج روز آینده مستمری بگیران تامین اجتماعی، حقوق‌های جدید خود را دریافت خواهند کرد.

جزییات جدید درباره پرداخت حقوق بازنشستگان | فرمول جدید دولت برای پرداخت معوقات از مهر | واریزی جدید در راه است؟

پس از انتشار خبر پیشنهاد مشترک سازمان امور استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان لشگری و کشوری، گمانه‌زنی درباره علت این پیشنهاد و کیفیت و جزئیات این افزایش در رسانه‌ها بیش از پیش مطرح شد.حقوق بازنشستگان همانند حقوق سایر افراد هر ساله مقداری افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان داری شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ حقوق بازنشستگان تاثیر گذار است.جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

حقوق بازنشستگان

محمدهادی زاهدی‌وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تازگی از افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح، مطابق مصوبه شورای‌ عالی کار یعنی ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان خبر داد و گفت: افزایش حقوق و احکام اصلاح‌شده بازنشستگان از شهریورماه اعمال شده و افزایش مطابق با سقف مصوبه شورای عالی کار و هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

البته مباحث دیگری نیز در روزهای بعد از این اظهارات، از سوی دولتمردان مبنی بر اعمال همین میزان افزایش حقوق برای سایر بازنشستگان و مستمری‌بگیران لشگری و کشوری مطرح شد. به عنوان مثال مسعود میرکاظمی - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این باره اعلام کرد: افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان کشوری و لشگری منوط به تامین منابع یا مدیریت مصارف است.

وی افزود: رئیس جمهوری دستوری برای ترمیم حقوق شاغلان و بازنشستگان دادند؛ البته با این فرض که خلق پول یا استقراضی انجام نشود.

این عضو کابینه دولت سیزدهم در پاسخ به سوال ایسنا درباره چگونگی اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران لشگری و کشوری گفت: با توجه به اینکه هنوز مسئله افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان لشگری و کشوری قطعی نشده نمی‌توان در مورد جزئیات آن صحبت کرد اما در ماه جاری یعنی شهریورماه تصمیم گیری درباره آن نهایی می‌شود و از آن به بعد اگر منابعش مشخص شود، می‌توان آن را اجرا کرد. البته به عنوان مثال با توجه به طرح افزایش جمعیت می‌توان اینگونه سیاست گذاری کرد که در افزایش حقوق‌ها و ضرایب آن عائله‌مندی و فرزند را هم در نظر گرفت اما این طرح بعید است به شهریور ماه برسد.

در همین رابطه اطلاعات دریافتی ایسنا حاکی از آن است که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از شهریور ماه اعمال شده و احکام آن‌ها نیز اصلاح شده است. فیش حقوق جدید بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس احکام اصلاح شده آماده است و همه مستمری بگیران سایر سطوح می‌توانند در پروفایل خود در سامانه مورد نظر در درگاه خدمات الکترونیکی طرح تحول دیجیتال این تغییرات را مشاهده کنند.

بر اساس احکام صادر شده، بازنشستگان تامین اجتماعی از ۲۰ تا ۳۱ شهریور ماه (بر اساس حروف الفبا) حقوق و مزایای خود را با اعمال ۳۸ درصد افزایش به علاوه ۵۵۰ هزار تومان دریافت ‌می‌کنند. معوقات و مابه‌التفاوت حقوق و مزایای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز از مهر ماه و بر اساس فرمولی که سازمان تامین اجتماعی آن را اعلام خواهد کرد، به همه مستمری بگیران پرداخت می‌شود که البته روش دقیق این پرداختی‌ها هنوز مشخص نشده است.

حقوق بازنشستگان

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته حقوق همه بازنشستگان در قالب احکام جدید و به صورت سیستمی افزایش یافته است اما اگر در این میان یکی از مستمری بگیران سهوا در احکام و فیش حقوقی خود تغییری ندید یا احتمالا اشتباه محاسباتی مشاهده کرد، می‌تواند به شعب تامین اجتماعی مراجعه کرده و نسبت به اصلاح آن اقدام کند. منبع: ایسنا

فیش حقوقی بازنشستگان بر اساس احکام جدید صادر شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که فیش حقوقی بازنشستگان سایر سطوح بر اساس احکام جدید صادر شد.

بالاخره پس از گذشت حدود ۵ ماه و نیم از سال ۱۴۰۱، رقم ششمین حقوق بازنشستگان تغییر خواهد کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر فیش حقوقی شهریورماه در سایت تامین اجتماعی قابل رویت است و طبق وعده داده شده، افزایش ۳۸ درصدی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان رقم ثابت برای آن‌ها لحاظ شده است.

تغییر رقم فیش حقوقی شهریور بازنشستگان در حالی است که روز یک‌شنبه هفته جاری، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در آیین گشایش بخش زایمان ال دی آر (بلوک زایمانی تک نفره) بیمارستان حضرت معصومه (س) کرمانشاه اعلام کرده بود: از همین هفته بحث اصلاح ۳۸ درصد حقوق به اضافه ۵۵۰ هزار تومان در احکام جدید بازنشستگان سایر سطوح لحاظ خواهد شد و پرداخت حقوق شهریور هم با احکام جدید است.

به گفته او، اختیار این کار به اعضای هیات امنای تامین اجتماعی داده شد که در ماه گذشته مصوبه قبلی اصلاح و احکام بازنشستگان سایر سطوح براساس مصوبه شورای عالی کار اصلاح خواهد شد.

حقوق بازنشستگان

در همین حال، علی دهقان‌کیا، رییس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفته بود: بازنشستگان نگران نباشند؛ پیگیری‌های ما نشان داده احکام جدید مستمری‌بگیران سایر سطوح صادر شده و کار به پایان رسیده است.

دهقان‌کیا به اظهارات مدیرعامل تامین اجتماعی در چهارشنبه هفته قبل اشاره و عنوان کرده بود: مدیرعامل سازمان اظهار داشت که کار صدور احکام در حال انجام است و حقوق شهریور براساس احکام جدید پرداخت خواهد شد؛ بنابراین هیچ جای نگرانی نیست و این ماه بازنشستگان سایر سطوح افزایش ۳۸ درصدی به اضافه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان را دریافت خواهند کرد./خبرآنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.