کد خبر : 25568 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه امامی | قیمت سکه و طلا

قیمت سکه ریخت | قیمت سکه ۸ شهریور

قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

قیمت سکه ریخت | قیمت سکه ۸ شهریور

قیمت سکه امروز ۸شهریور ۱۴۰۱مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.

قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

امروز (۸ شهریور  ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ، سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و ‍۱۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۸۰۰  هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۳  میلیون  تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار ۷۳۴  دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۲۶۵ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا وسکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  13.700.000
سکه تمام طرح قدیم  13.150.000
نیم سکه بهار آزادی 7.800.000
ربع سکه بهار آزادی

4.900.000

سکه گرمی  3.000.000
اونس جهانی  یک هزارو 734  دلار و 99 سنت  
طلای ۱۸ عیار  1.265.100

قیمت سکه

زنگ خطر در بازار سکه /قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز گذشته نرخ دلار تهران در محدوده ۲۹ هزار و ۵۰۰ ماند اما دامنه دلار هرات بین ۲۹ هزار و ۲۰۰ تا ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان بود.

نوسان بالاتر دلار هرات نسبت به تهران موجب شد برخی از معامله‌گران به کنایه بگویند روز سه شنبه دلار از تهران به هرات منتقل می‌شود. همچنین در معاملات دوشنبه سلیمانیه کانال ۳۰ هزارراو پس گرفت و در بین بازارهای دیگر بالاترین قیمت را برای دلار رقم زد.

در بازار متشکل هم کماکان بازارساز با جزر و مدهای بزرگ در کانال ۲۸، قیمت را مدیریت می‌کند. در بازار متشکل قیمت دلار در ابتدای کانال ۲۸ باز شد بعد ۷۰۰ تومان بالا رفت و به ۲۸ هزار و ۷۰۰ رسید و در پایان بازار قیمت دلار به نرخ یکشنبه یعنی ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان برگشت.

در معاملات دوشنبه برای سومین روز پیاپی دلار در بازار متشکل تا نزدیکی ۲۹ بالا رفت اما در پایان از این سطح فاصله گرفت.

به گزارش اکوایران، اتفاقات بازار به شکلی است که معامله‌گران معتقدند باند هرات برنده نوسانات چند روز اخیر بود. معامله‌گران می‌گویند با اخبار مذاکرات، دلار هرات بیشترین نوسان را داشته و بخاطر همین بیشترین سود را باند هرات برده است.

در بازار ارز نکته جالب یکسان شدن نرخ یورو و دلار بود، در بازار دوشنبه قیمت یورو با نرخ دلار فروش رفت.

جولان ربع سکه های غیربانکی/قیمت سکه

در بازار سکه مهمترین پدیده به جولان ربع‌ سکه‌های غیربانکی برمی‌گردد. در بازار سه دسته سکه وجود دارد: سکه بهار آزادی، سکه امامی یا طرح جدید و سکه غیربانکی. فرق سکه‌های غیربانکی و بانکی در میزان عیار، وزن، شکل و بسته‌بندی برمی‌گردد.

تشخیص سکه بانکی از غیربانکی کار هر کسی نیست ولی برای متخصصان راحت است، چون امکان راستی آزمایی وزن، شکل و بسته‌بندی را دارند.

در بازار شنیده شد که دسته‌ای از سکه‌های غیربانکی به سکه فروشی‌های رسمی هم نفوذ کرده است. معامله‌گران می‌گفتند وقتی سکه غیربانکی می‌تواند خودش را به سکه‌فروشان غالب کند یعنی در بسته‌بندی و طراحی حرفه‌ای بوده و این زنگ خطری است برای خریداران ربع سکه.

ربع سکه‌های غیربانکی معمولا هم‌قیمت با ارزش ذاتی ربع سکه هستند و قیمت آن در بازار یک میلیون و ۷۰۰  هزار تومان کمتر از ربع سکه بانکی هست و اگر جای سکه بانکی به فروش برود، سود بالایی برای فروشندگان فراهم می‌کند. همین سود بالا موجب شده بعضی‌ها در طراحی حرفه‌ای این مدل سکه خلاقیت بیشتری به خرج بدهند.

سیگنال شبانه قیمت دلار به بازار سکه/قیمت سکه

نکته مهم در بازار سکه به حباب قابل توجه سکه های کوچک یعنی ربع سکه و سکه گرمی برمی گردد که شرایط را برای خریداران خطرناک کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت سکه در معاملات دیروز از مرز مقاومتی ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پایین آمد  و بر روی ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت که نسبت به روز یکشنبه۱۸۳ هزار تومان کاهش را نشان می دهد.

ارزش ذاتی سکه دیروز ۱۲ میلیون و ۲۱ هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده ۱۳ درصد قرار گرفته بود.

شرایط خطرناک در بازار سکه

نکته مهم در بازار سکه به حباب قابل توجه سکه های کوچک یعنی ربع سکه و سکه گرمی برمی گردد که شرایط را  برای خریداران خطرناک کرده است.

حباب ۴۰ درصدی ربع سکه

روز گذشته ربع سکه با قیمت ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می رفت. این در حالی بود که ارزش ذاتی ربع سکه تنها در حدود ۳ میلیون تومان بود و اختلاف 40 درصدی با قیمت بازار داشت.

حباب قیمت سکه گرمی بالای ۱۰۰ درصد!

هم چنین در روزهای اخیر،‌ حباب قیمت سکه گرمی نیز به سطح قابل توجه بالای ۱۰۰ درصد رسیده است.

اگر قیمت دلار نزولی شود....

تحلیلگران فنی معتقدند در صورتی که نرخ دلار نزولی شود احتمال کاهش چشمگیر قیمت دو فلز یاد شده وجود خواهد داشت.

افزایش قیمت دلار در بازار شبانه

قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته آرایش صعودی به خود گرفت و به مرز حساس  ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

قیمت سکه صعودی می شود؟

برخی از سکه بازان می گفتند در صورتی که نرخ دلار امروز  در بالای محدوده یاد شده تثبیت شود این امر ممکن است موجب افزایش قیمت سکه امامی شود.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.