کد خبر : 25337 / /
/

قیمت سکه | قیمت سکه امروز | قیمت سکه امامی | قیمت سکه و طلا

قیمت سکه امروز اول هفته | قیمت سکه امروز ۵شهریور

قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

قیمت سکه امروز اول هفته | قیمت سکه امروز ۵شهریور

قیمت سکه امروز ۵شهریور ۱۴۰۱مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.قیمت سکه در طرح های سکه امامی و سکه های جدید  اختلاف بسیار دارد.

قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

امروز (۵ شهریور  ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ، سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۷۵۰  هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۸۵۰ هزار  تومان و سکه یک گرمی۲  میلیون و ۹۵۰ هزار  تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار ۷۳۹  دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۲۷۶ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا وسکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  13.750.000
سکه تمام طرح قدیم  13.100.000
نیم سکه بهار آزادی 7.750.000
ربع سکه بهار آزادی

4.850.000

سکه گرمی  3.000.000
اونس جهانی  یک هزارو 739  دلار و 5 سنت  
طلای ۱۸ عیار  1.276.600

کف بینی قیمت دلار، طلا و سکه پس از توافق برجام

صعودی شدن ارزش معاملات خرد در کنار تشکیل الگوی برگشتی در شاخص کل می تواند از احتیاط سرمایه گذاران بکاهد و پول ها را روانه این بازار کند.

به گزارش اقتصادنیوز، دیده بان امروز به بررسی وضعیت قیمت دلار و سکه در صورت توافق برجام پرداخته است. دیدگاه های موجود درباره آینده بورس نیز منعکس شده است.

قیمت سکه

نوسانات قیمت در بازارها /قیمت سکه

تب و‌تاب اخبار نفوذ کرده به بازار ها، موجب ایجاد نوسانات قیمتی قابل توجه در بازارها شده و فضا به نفع نوسان گیران شده است.در میان معامله گران مهم ترین سئوال آینده بازارها در صورت توافق احتمالی است.

کف قیمت دلار و سکه یکی از پر تکرارترین مسائل بین آنان است. بازار تکنیکال و انعکاس پیش بینی معامله گران قدیمی داغ است. اکوایران در دیده بان شنبه 5 شهریور شرایط بازارها را درصورت توافق بررسی می کند.

کاهش های  قیمت های بازار سهام در کنار انتشار گزارشات سالانه مناسب باعث شده است تا برخی از کارشناسان به ارزندگی کلیت بازار سرمایه  در شرایط کنونی اشاره کنند، ولی بلاتکلیفی های برجامی و ریزش های اخیر عاملی است که باعث احتیاط سرمایه گذاران در ورود به بازار شده است و  احتمالا پول های نقد به دنبال نشانه های برگشت بازار هستند.

 صعودی شدن  ارزش معاملات خرد در کنار تشکیل الگوی برگشتی در شاخص کل  می تواند از احتیاط سرمایه گذاران بکاهد و پول ها را روانه این بازار کند.

شاخص کل در هفته قبل برای دومین بار از نزدیکی محدوده یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد به بالا برگشت و باعث افزایش  امیدواری برای سرمایه گذاران بازار سرمایه شد. نمودار تکنیکالی شاخص کل نشان می دهد که در صورت ادامه این شرایط محدوده فعلی می تواند محدوده برگشتی شاخص کل باشد که در ادامه واکنش شاخص با مقاومت قبلی روند را مشخص خواهد کرد. 

تعدادی از تحلیلگران احتمال احیای توافق را‌‌ بالا می دانند و بر اساس این پیش بینی اقدام به خرید می کنند ولی سرمایه گذاران محتاط تر که ریسک پذیری کمتری دارند تا قطعی شدن توافق برای خرید صبر می کنند. برخی از سرمایه گذاران تصور می کنند با احیای توافق سرمایه های زیادی از بازار مسکن، ارز و طلا و سکه ناامید می شوند و  بازار سرمایه در این شرایط یکی از مقاصد اصلی پول هایی است که از رکود سایر بازارها فرار کرده اند. البته ترس گذشته ممکن است مانع ذهنی برای چرخش سرمایه ها به سمت بورس باشد.

بازار ارز در هفته قبل یک رفتار سینوسی را تجربه کرد و هیجانات معامله گران فرصت نوسان مناسبی را در بازار فراهم کرد،  قیمت دلار تقریبا یک ‌کف قیمتی را تست کرد. پس از آنکه دلار تهران با حمایت کف کانال ۲۸ هزار تومانی برخورد کرد، افزایش تقاضا و هیجانات خرید باعث تشکیل صف خرید در مقابل صرافی ها شد.

 ولی در ادامه همزمان با رشد قیمت دلار از تقاضای خرید دلار توافقی  کاسته  شد و صف ها از بین رفت که نشان می داد تعدادی از افراد از شرایط هیجانی موجود برای نوسان گیری استفاده می کنند.

در شرایط کنونی تحلیل های متفاوتی از کف قیمتی دلار در صورت احیای توافق وجود دارد عده ای برای تحلیل کف قیمتی دلار به قیمت دلار نیما اشاره می کنند.

قیمت دلار نیما در شرایط کنونی نوسان خاصی را تجربه نکرده و بدون تغییر مانده و قیمت کنونی آن کف قیمتی دلار متشکل در هفته قبل بوده است.

در این چارچوب در صورت توافق و اوج گیری احساسات کاهشی، نرخ دلار به کمتر از نیمه کانال ۲۶ هزار تومانی نخواهد رسید، ولی دیدگاهی دیگر شکل گیری صف های خرید دلار توافقی در هنگام سقوط قیمت ارز تا  ابتدای کانال ۲۸ هزار تومانی را مبنا قرار می دهند و می گویند به خاطر افزایش تقاضای خرید در قیمت فوق ، احتمالا کف کانال ۲۸ هزار تومانی کف قیمتی دلار در صورت احیای برجام است و بالا بودن تقاضا در قیمت های پایین نمی گذارد دلار آزاد  خود را به دلار نیما برساند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.