کد خبر : 25373 / /
/

شگفتانه دولت برای کارمندان/ همسان‌سازی حقوق کارمندان در راه است؟

رئیس سازمان امور استخدامی از آماده شدن طرح همسان‌سازی حقوق کارمندان دولت خبر داد.

در مردادماه سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه، طرحی برای افزایش حقوق کارمندان دولت ارائه دادند که قرار است تا پایان شهریور اجرایی شود.

اما روز جمعه، رئیس سازمان امور استخدامی از این طرح به نام طرحِ «همسان‌سازی حقوق کارمندان» نام برد و گفت: این طرح تهیه و بررسی شده اما اجرای آن منوط به تامین اعتبارات لازم است.

او جزئیاتی از این طرح اعلام نکرد اما وعده داد که براساس بودجه و درآمد دولت این طرح اجرایی خواهد شد: اجرای این پیشنهاد نیازمند تخصیص اعتبار لازم بوده که با توجه به قرار داشتن در میانه سال، بر اساس میزان درآمد دولت و ملاحظاتی که برای عموم مردم باید داشته باشیم، اجرایی می‌شود.

در عین حال، هنوز جزئیات کاملی از این طرح منتشر نشده؛ به نظر می‌رسد این طرح قرار است مزایای مزدی کارمندان و اشل حقوقی آن‌ها را ارتقا دهد؛ اما اینکه نام طرح را همسان‌سازی حقوق کارمندان گذاشته‌اند، برخی ابهامات در خود دارد؛ آیا این طرح قرار است حقوق کارمندان نهادها و وزارتخانه‌های مختلف را تا حدود زیادی همسان‌ سازد.

گفتنی‌ست، نود درصدِ هر افزایشی که شامل حال شاغلان دولت شود، براساس قانون همسان‌سازی به بازنشستگان نیز تعلق خواهد گرفت.

منبع: ایلنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.