کد خبر : 24711 / /
/

قیمت دلار | پیش بینی قیمت دلار | دلار در صرافی ها

خبرهای برجام قیمت دلار را ریخت | ریزش قیمت دلار 26 مرداد ماه | ریزش بی سابقه قیمت دلار آزاد

نرخ دلار در شروع معاملات نقدی امروز در مقایسه با روز گذشته 200 تومان کاهش را تجربه کرد.

خبرهای برجام قیمت دلار را ریخت | ریزش قیمت دلار 26 مرداد ماه | ریزش بی سابقه قیمت دلار آزاد

ریزش قیمت دلار همچنان ادامه دارد. کارشناسان بازار ارز معتقدند حباب قیمت دلار روز به روز خالی تر می شود و در چند ماه آینده قیمت دلار به رقم واقعی می رسد. از این رو توصیه اکید مسئولان و صاحب نظران در حوزه بازار ارز این است که مردم به قیمت دلار توجهی نکنند و از خرید آن اجتناب بورزند. قیمت دلار هر چه باشد به نظر می رسد در چند ماه آینده بیشتر به ثبات می رسد.

نرخ دلار در شروع معاملات نقدی امروز در مقایسه با روز گذشته 200 تومان کاهش را تجربه کرد.

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز چهارشنبه 26 مرداد ماه شاهد عقبگرد قیمت دلار به کانال پایین تر بود.

نرخ دلار در شروع معاملات نقدی امروز در مقایسه با روز گذشته بیش از 300 تومان کاهش را تجربه کرد . قیمت دلار در بازار هرات هم امروز مانند تهران یک کانال ریزش کرد و حتی پایین مرز مقاومتی مهم قرار گرفت.

قیمت دلار توافقی امروز با قیمت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان و با حجم ۱۰ هزار  روانه بازار ارز شد. صرافی ملی هم که تابلو صرافی ها را دنبال می کند قیمت خرید دلار آمریکا را 27 هزار و 793 تومان  و قیمت فروش دلار آمریکا28 هزارو 72 تومان اعلام کرد.

به نظر می رسد اخبار برجامی موجب سرگیجه دلار شده باشد. عده ای از معامله گران نسبت به توافق برجام خوشبین هستند و عده ای دیگر معتقدند که برجام به این زودی ها به نتیجه نخواهد رسید به همین دلیل نرخ دلار در روز های اخیر شاهد رفت و برگشت کانالی بود است.

 شهریار حیدری ؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفته متن توافق در حال رد و بدل شدن برای دست‌یابی به نتیجه نهایی است.لذا جلسه آینده وزاری امور خارجه ۱+۴ منتج به توافق هسته‌ای خواهد شد.

یک منبع مطلع در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتظار برای دریافت پاسخ طرف‌های مقابل به ویژه آمریکا به جمع‌بندی ایران گفت که "انتظار است تا دو روز آینده پاسخ طرف مقابل را دریافت کنیم."

قیمت دلار

واکنش قیمت دلار به خبرهای خوش برجامی

فعالان بازار ارز اعتقاد دارند که خبرهای خوش برجامی بازار ارز را تجت‌تاثیر قرار داده است. سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز در نشست خبری اعلام کرد: پیشرفت‌های جدی در مذاکرات وین را شاهد بودیم و بخشی از انتظارات ما در مذاکرات تامین شد.

در این میان، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان نیز گفت: ما در حال حاضر در مرحله ابتدای پایان مذاکرات هستیم و اگر طرف آمریکایی خطوط قرمز و منافع کامل اقتصادی ما را متعهد شود، امکان حصول توافق وجود دارد.

این در شرایطی است که روزنامه کیهان نیز در تحلیلی درباره برجام نوشته بود که از گوشه و کنار زمزمه توافق به گوش می‌رسد.

اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات برجام نیز اخیرا گفته است در صورت پیشرفت مطلوب اوضاع، توافق نهایی بر سر احیای برجام احتمالا تا هفته آینده حاصل شود.

تداوم کاهش قیمت دلار در بازار

در این میان، دبیرکل کانون صرافان از کاهش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش فروشنده‌ها در این بازار خبر داد و گفت: قیمت دلار در معاملات غیررسمی به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشته است.

کامران سلطانی‌زاده درباره وضعیت بازار ارز در روز جاری، اظهار داشت: هم اکنون در معاملات غیررسمی قیمت دلار به کانال 29 هزار تومان بازگشته است. همانطور که در روزهای قبل پیش بینی کرده بودیم، دلار در بازار غیررسمی به کانال 29 وارد شد، با توجه به وضعیت آرام سیاسی و جو روانی مثبت در بازار ارز این روند قیمتی در روزهای آینده نیز ادامه دار خواهد بود.

وی با بیان اینکه تعداد فروشنده‌ها در بازار ارز زیاد شده است، به تسنیم گفت: در این شرایط مردم بیشتر فروشنده ارز هستند و این روند باعث کاهشی شدن نرخ‌ها شده است.

به گفته سلطانی‌زاده، با ادامه جو مثبت روانی در جامعه و اخبار مثبت بین المللی و سیاسی و همچنین کاهش انتظارات تورمی، پیش بینی می‌شود شاهد تداوم روند کاهشی قیمت ارز در روزهای آتی باشیم

پیش‌بینی وضعیت بازار ارز

در شرایط کنونی کارشناسان اعتقاد دارند که در صورت حصول توافق برجام، ریزش قیمت دلار در بازار ادامه خواهد داشت. گروهی از کارشناسان اعتقاد دارند که قیمت دلار تا حدود ۲۵ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند و در مقابل، برخی از کارشناسان از دلار ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان صحبت می‌کنند.

با این وجود، اجماع نظری که بین کارشناسان بازارهای مالی درباره نرخ ارز وجود دارد، بیشتر از کاهش کم‌دامنه قیمت در صورت احیای برجام حکایت دارد. به عبارتی می‌توان گفت مدافعان نظر دلار ۱۵ هزار تومانی در اقلیت هستند./خبرآنلاین

شب سرنوشت ساز برای دلار

نرخ دلار و سکه در واکنش به سیگنال ها برجامی آرایش نزولی به خود گرفت. عده ای از معامله گران نسبت به احیای برجام خوشبین هستند.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ به نظر می رسد امشب، شبی سرنوشت ساز برای مذاکرات هسته ای است. قرار است امشب دیدگاه ایران نسبت به پیشنهاد اخیر اتحادیه اروپا برای احیای  برجام روشن شود.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: اگر آمریکا با انعطاف واکنش نشان دهد، به توافق نزدیک هستیم. وزیر امور خارجه گفته تا ساعت ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ کننده اروپایی می‌دهیم.

 روزنامه کیهان هم امروز درباره برجام نوشته بود که از گوشه و کنار زمزمه توافق به گوش می رسد.  همچنین سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره برجام گفت: پیشرفت‌های نسبی در مذاکرات وین حاصل شده است.

نرخ دلار در بازار در واکنش به سیگنال ها برجامی آرایش نزولی به خود گرفت. عده ای از معامله گران نسبت به احیای برجام خوشبین هستند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.