کد خبر : 24674 / /
/

اگه واتساپ دارید بخوانید | مراقب این بدافزار جاسوسی باشید

رئیس پلیس فتا استان قم نسبت به شیوه‌های جدید کلاهبرداری در واتساپ به شهروندان هشدار داد.

اگه واتساپ دارید بخوانید | مراقب این بدافزار جاسوسی باشید

سرهنگ علی موالی در گفت‌وگو با خبرنگاران با هشدار به شهروندان قمی در خصوص شیوه‌های جدید کلاهبرداری در واتساپ اظهار کرد: کلاهبرداران در جدیدترین روش با ارسال یک فایل apk که به بدافزار جاسوسی آلوده است، قصد خالی کردن حساب بانکی افراد را دارند.

رئیس پلیس فتای استان قم افزود: در این روش پیامی به واتساپ افراد ارسال می‌شود و آن‌ها را تحریک به نصب بدافزار ارسالی می‌کنند که در صورت اقدام به این کار توسط کاربر، تمامی اطلاعات دستگاه تلفن همراه به فرد سازنده آن بد افزار ارسال می‌شود.

وی به دیگر روش جدید کلاهبرداری نیز اشاره کرد و گفت: در این روش کلاهبرداران با ارسال اکانت جعلی ارز دیجیتال که رمز و پسورد در آن وجود دارد و یا اینکه با ایجاد و ارسال نسخه‌های جعلی کیف پول‌های رسمی، مبادرت به کلاهبرداری از کاربران ناآگاه می‌کنند.

سرهنگ موالی گفت: به شهروندان قمی هشدار داده می‌شود که به این موضوع توجه کنند، هرگونه ابلاغیه و اطلاع رسانی از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف به صورت فاقد لینک است و به هر گونه اطلاع رسانی با محتوا‌های دیگر به خصوص در فضای واتساپ توجه نکنند.

رئیس پلیس فتای استان قم ادامه داد: در حوزه رمز ارز‌ها نیز نباید به وعده رمز ارز‌های رایگان توجه کرد و شهروندان باید مراقب باشند تا حساب شخصی آن‌ها هک نشود که در این صورت رمز کیف پول فرد نیز به سرقت می‌رود./رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.