کد خبر : 22392 / /
/

چطور امنیت واتساپ رو بالا ببریم - 9 روش افزایش امنیت واتساپ

 

چکیده : اگر قصد دارید امنیت واتساپ خود را بالا ببرید . در این مقاله جامع، 9 روش افزایش امنیت واتساپ را معرفی کرده ایم

 

یکی از مشکلات ارتباط مجازی که تنها مختص مکانیزم رمزگذاری کاربر به کاربر نیست، این است که هیچ راهی وجود ندارد که مطمئن شویم شخصی که با او صحبت می کنیم واقعا کیست. بهترین راه برای اطمینان از هویت طرف مقابل، ملاقات چهره به چهره است. با استفاده از این 9 نکته از واتس اپ خود محافظت کنید:

1- احراز هویت دو مرحله ای (مهمتر از همه)

تایید دو مرحله ای در واتس اپ یک رمز عبور تکراری به حساب شما اضافه می کند. در اینجا برنامه گاهی اوقات برای اطمینان از اینکه شخصی که از برنامه استفاده می کند مالک واقعی حساب کاربری WhatsApp است، رمز عبوری را که قبلاً انتخاب کرده اید درخواست می کند. برای فعال کردن این ویژگی، مسیر زیر را دنبال کنید:

منو > تنظیمات > حساب > تأیید دو مرحله ای > فعال کردن

پس از انجام این مراحل، برنامه از شما می خواهد که یک رمز عبور شش رقمی انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بهتر است رمز عبور خود را انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی آن را به خاطر بسپارید. البته لازم نیست نگران باشید. اگر رمز عبور خود را فراموش کردید، می توانید آن را از طریق ایمیل خود بازیابی کنید.

 

2- نسخه وب واتس اپ خود را به درستی مدیریت کنید

نسخه وب واتس اپ نه تنها خواندن و پاسخ دادن به پیام های شما را آسان می کند، بلکه به شما امکان می دهد حتی زمانی که موبایل اندرویدی شما در دسترس نیست به پیام های خود در واتس اپ دسترسی داشته باشید. برای استفاده از این ویژگی، تنها باید یک بار با استفاده از کد QR برنامه وارد حساب کاربری خود شوید. به سادگی! حال یک موقعیت وحشتناک را تصور کنید که در آن از یک رایانه عمومی وارد حساب کاربری خود می شوید و فراموش می کنید که از سیستم خارج شوید.

اکنون همه می توانند پیام های شما را بخوانند، تصاویر و ویدیوهای شما را در آن رایانه ببینند. اما نگران نباش! در چنین شرایطی، می‌توانید از گزینه Log out from all computers استفاده کنید تا تمام دستگاه‌هایی که وارد حساب کاربری واتس‌اپ خود شده‌اید بلافاصله از حساب شما خارج شوند و دیگر به پیام‌های شما دسترسی نداشته باشند.

 

3- رمزگذاری داده های مکالمات حساس خود را بررسی کنید

اگرچه WhatsApp به طور خودکار تمام مکالمات شما را رمزگذاری می کند، گاهی اوقات بهتر است با یک بررسی ساده از ایمن بودن مکالمات خود مطمئن شوید. انجام این کار به ویژه هنگام به اشتراک گذاری اطلاعات حساس، مانند اطلاعات حساب بانکی خود، با مخاطبان مورد اعتماد بسیار مفید است. برای بررسی رمزگذاری، ابتدا گفتگو را با مخاطب شروع کنید. روی نام شخص در پنجره چت ضربه بزنید و سپس رمزگذاری را انتخاب کنید. سپس چیزی شبیه به تصویر زیر خواهید دید:

الگوری 40 رقمی کد امنیتی

این الگوی 40 رقمی کد امنیتی شما است. می توانید این کد را به سه روش بررسی کنید و از ایمن بودن مکالمه خود مطمئن شوید:

الگوی 40 رقمی که در گوشی شما ظاهر می شود را با الگوی 40 رقمی که در تلفن مخاطب شما ظاهر می شود مقایسه کنید. این اعداد و الگوها باید در هر دو دستگاه یکسان باشند.

از مخاطب خود بخواهید با استفاده از دکمه اسکن کد، کد QR گوشی شما را اسکن کند.

همانطور که در بالا ذکر شد، کد QR مخاطب خود را اسکن کنید.

همانطور که مارتین شلتون محقق امنیتی گفت، بهتر است از پیام رسان دیگری برای اطمینان از مطابقت الگوها استفاده کنید و الگوهای خود را از طریق واتس اپ برای مخاطبان هدف خود ارسال نکنید.

 

4- پشتیبان گیری ابری را غیرفعال کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، WhatsApp از رمزگذاری کاربر به کاربر استفاده می کند، اما این بدان معناست که اگر شما یک کاربر اندروید و یک کاربر iOS هستید، WhatsApp تمام مکالمات شما را در Google Drive ذخیره می کند. شما در iCloud [2] ذخیره می شوید. همچنین به این معنی است که اگر واتس اپ خود را حذف و مجدداً نصب کنید، می توانید با استفاده از یک نسخه پشتیبان، تمام پیام های خود را بازیابی کنید و باید بدانید که بک آپ ها رمزگذاری نمی شوند. در پایان، اگر به امنیت و حریم خصوصی خود اهمیت می دهید، بهتر است این قابلیت پشتیبان گیری ابری واتس اپ را غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن پشتیبان‌گیری خودکار در دستگاه‌های Android، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

WhatsApp > Menu > Settings > Chats > Chat Backup > Backup to Google Drive > Never

 

برای غیرفعال کردن این ویژگی در دستگاه های iOS، این مسیر را دنبال کنید:

 

WhatsApp > Settings > Chats > Chat Backup > Auto Backup > Off

 

5- اعلان های امنیتی را روشن کنید

اگر با یک دستگاه جدید وارد یک مکالمه قدیمی در WhatsApp شوید، یک کد امنیتی جدید برای آن مکالمه ایجاد می‌شود. واتس اپ قابلیتی دارد که هنگام تغییر کد امنیتی به شما اطلاع می دهد. با استفاده از این ویژگی، شما و مخاطبتان می توانید طرح رمزگذاری خود را از طریق یک پیام رسان دیگر مقایسه کنید و از ایمن بودن مکالمه خود مطمئن شوید.

چطور اعلام های امنیتی واستاپ رو روشن کنیم؟

برای روشن کردن اعلان‌های امنیتی، به مسیر زیر بروید:

WhatsApp > تنظیمات > حساب > امنیت > نمایش اعلان امنیتی

6- از حریم خصوصی خود در واتس اپ محافظت کنید

جالب ترین جنبه واتس اپ از همان ابتدا این بود که هر کسی که شماره تلفن همراه طرف مقابل را داشت می توانست برای آن پیام ارسال کند. اما نقطه ضعف این ویژگی این است که هر کسی می تواند با شماره موبایل شما عکس پروفایل شما را ببیند. اگر تصویر زیبای شما به دست افراد نادرستی بیفتد چه؟ اگر تصویر شما به راحتی قابل مشاهده و دسترسی برای همه باشد، یک هکر می تواند از تصویر شما استفاده کند و با چند جستجوی ساده در تصاویر گوگل، اطلاعات شخصی و ارزشمند شما را به دست آورد. در نتیجه، توصیه می شود تنظیمات برنامه خود را طوری تنظیم کنید که فقط افرادی که در لیست مخاطبین شما هستند یا شما می شناسید بتوانند تصویر نمایه شما را ببینند.

7- مراقب کلاهبرداران باشید

WhatsApp هرگز از طریق خود برنامه برای شما پیامی ارسال نمی کند. همچنین، واتس‌اپ هرگز درباره پیام‌ها، فایل‌های صوتی، پرداخت‌ها، تغییرات حساب، عکس‌ها یا ویدیوهایتان به شما ایمیل نمی‌زند مگر اینکه با پشتیبانی واتس‌اپ تماس بگیرید. هر پیامی از واتس اپ که ادعا کند شما یک اشتراک انحصاری برنده شده اید یا باید پیوندی را برای ایمن کردن حساب خود باز کنید، کلاهبرداری است و نباید به آن اعتماد کرد. واتس‌اپ با سرعتی شگفت‌آور در حال تبدیل شدن به مخفیگاهی برای ارسال‌کنندگان لینک‌های مشکوک و محتوای گمراه‌کننده و مکانی عالی برای کلاهبرداری‌های مختلف است.

برنامه های خود را از منابع غیررسمی نصب نکنید

برنامه های بسیاری وجود دارند که افراد سودجو به کمک آنها می توانند گوشی شما ، پیام های ارسالی واتساپ و چت های خصوصی شمارا بررسی و مانیتور کنند. این برنامه ها حتی قانونی بوده چراکه برنامه هایی برای کنترل فرزند می باشند و توسط والدین استفاده می شوند. اما ممکن است افرادی از آنها سواستفاده کنند و سعی کنند آنهارا روی موبایل شما نصب کنند. برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با این برنامه می توانید به لینک برنامه کنترل واتساپ اسپای 24 مراجعه کنید.

8- به اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی و استفاده از VPN

هرگز نباید اطلاعات خصوصی خود مانند شماره تلفن، اطلاعات کارت اعتباری، آدرس یا آدرس ایمیل خود را از طریق واتس اپ با دیگران به اشتراک بگذارید زیرا هیچ کس نباید به چنین اطلاعات حساسی دسترسی داشته باشد. علاوه بر این، استفاده از VPN توصیه می شود، به خصوص هنگام اتصال به Wi-Fi یا هر شبکه عمومی. علاوه بر محافظت از فعالیت های اینترنتی شما، VPN ها همچنین از استراق سمع یا رهگیری اطلاعاتی که ارسال یا دریافت می کنید جلوگیری می کند.

 

9- مراقب صحبت های خود در واتس اپ باشید

به طور کلی بهتر است در استفاده از پیام رسان ها دقت کنید. بهتر است اطلاعات خصوصی خود مانند آدرس منزل، شماره تلفن، آدرس ایمیل و به خصوص اطلاعات حساب بانکی، اطلاعات تامین اجتماعی، پاسپورت یا حساب های بانکی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

 

برچسب ها : امنیت,امنیت واتساپ,واتساپ

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.