کد خبر : 24470 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان جدید | حقوق بازنشستگان ۱۴۰۱

واریزی شگفت انگیز برای بازنشستگان برای اضافه حقوق غیر حداقلی بگیران | تصمیم نهایی تامین اجتماعی برای افرایش حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان به شهریورماه رسید

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی نسبت به بازنگری و پذیرش اصلاح مستمری سایر سطوح بازنشستگان موافقت کردند.

واریزی شگفت انگیز برای بازنشستگان برای اضافه حقوق غیر حداقلی بگیران | تصمیم نهایی تامین اجتماعی برای افرایش حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان به شهریورماه رسید

حقوق بازنشستگان داری شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ حقوق بازنشستگان تاثیر گذار است. حقوق بازنشستگان مقدار پولی است که از طرف دولت برای بازنستگان به صورت ماهانه واریز می شود. حقوق بازنشستگان همانند حقوق سایر افراد هر ساله مقداری افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان باید به گونه ای باشد که بازنشسته بتواند با حقوق خود امور اقتصادی خانواده اش را سامان دهد.جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

محمدهادی زاهدی‌وفا درباره حقوق بازنشستگان اظهار داشت: با تاکید رییس‌جمهور اختیارات هیات دولت به وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی تفویض شد و بر اساس چارچوب اختیارات و منابع سازمان تامین اجتماعی وزرای عضو هیات امنای تامین اجتماعی نسبت به بازنگری و پذیرش اصلاح مستمری سایر سطوح بازنشستگان موافقت کردند.

وی گفت: در این خصوص نشست‌هایی با نمایندگان بازنشستگان برگزار شده که این اصلاحیه بر مستمری آنان در کوتاه ترین زمان اعمال شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: تصمیم نهایی شده و اجرایی شدن آن نیازمند جلسات کارشناسی است که کلیات آن هفته آینده به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز اعلام کرد:‌ اعمال افزایش و صدور احکام جدید سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی در شهریور ماه انجام می‌شود./خبرآنلاین

حقوق بازنشستگان

احکام افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: از وزیر کار و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم احکام افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ را در اوایل هفته آینده صادر کنند. علی دهقان کیا افزود: مشکل عدم افزایش حقوق قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی دارد به زخمی تبدیل می شود که اگر مسولان آن را حل نکنند مساله حالت بدتری پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اظهارات مبهم و کلی وزیر کار گفت: خواست ما اجرای کامل و دقیق قانون یعنی اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی است که طبق مصوبه شورای عالی کار برای سال جاری ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ۵۱۵ هزار تومان می باشد.

دهقان کیا گفت : مگر پروسه احکام بازنشستگان چقدر زمان می خواهد بنابراین وزیر کار و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کاری نکنند که رئیس جمهور برای بار چندم دستور حل افزایش حقوق قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی را بدهند چرا که این کار مساله را لوث و دستورات ریاست جمهوری را زیر سوال می برد.

او با اشاره به اظهارات گذشته مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی که سازمان را آماده اجرای مصوبه هیات مدیره مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومانی دانست، گفت: حالا چه اتفاقی افتاده که مسولان به دنبال خرید وقت هستند در صورتی که پیش از این فقط تایید مصوبه را مشکل موجود می دانستند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران استرس ۵ ماه گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی را بی سابقه توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد که خلف وعده مسولان پایان یابد و مساله به صورت درست و قانونی تمام شود/

سناریوهای پیش روی افزایش حقوق بازنشستگان

چند احتمال برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی وجود دارد که مبنای مهم‌ترین آنها حول افزایش ۳۸ درصدی مستمری سایر سطوح قرار دارد که در حالت اول دولت افزایش ۳۸ درصدی مستمری سایر سطوح را بدون پرداخت مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان تصویب خواهد کرد‍‍ و علت این کار به تامین بار مالی افزایش مستمری حداقل بگیران باز می‌گردد همچنین برای سال ۱۴۰۱ حداقل دستمزد کارگران افزایش ۵۷ درصدی داشت و در کنار آن مزایای جانبی حق مسکن، حق بن و حق اولاد نیز زیاد شدند که مجموع این افزایش‌ها درآمد یک کارگر ساده را به ۵٫۵ میلیون تومان در ماه می‌رساند اما در رابطه با تعهداتی که ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی برای پرداخت حداقل مستمری تعیین کرده است این افزایش تنها شامل حداقل مزد است و شامل مزایای جانبی حق بن و حق مسکن نمی‌شود که در واقع ارزش مزایای جانبی بازنشستگی به مراتب ناچیزتر از مقداری است که به کارگران شاغل پرداخت می‌شود به همین دلیل حداقل مستمری سازمان تامین اجتماعی باید رقمی معادل ۴٫۱ میلیون تومان باشد که به عنوان حداقل مزد در شورای عالی کار تعیین شد اما در عمل هیات دولت برای مستمری بگیران حداقلی، حقوقی معادل کارمندان بازنشسته حداقل بگیر تعیین کرد و باعث شد تا درآمد ماهانه آنها تا ۵٫۵ میلیون تومان افزایش یابد از این منظر حذف رقم ثابت مربوط به افزایش مستمری بازنشستگان غیر حداقل بگیر به منزله تامین بار مالی افزایش حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر خواهد بود‍‍. ‍ اما در حالت دوم همین افزایش ۳۸ درصدی برای غیر حداقل بگیران اتفاق خواهد افتاد‍ و در عین حال حقوق حداقل بگیران نیز تغییر نخواهد کرد‍ اما در مقابل برای بازنشستگان سایر سطوحی که درآمدشان زیر ۱۰ میلیون تومان است پرداخت رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان منظور خواهد شد که پیش بینی می‌شود این سناریوها برای افزایش حقوق بازنشستگان انجام شدنی باشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.