کد خبر : 23065 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز

سقوط سنگین قیمت سکه در آخرین روز کاری تیرماه |قیمت سکه ۳۰ تیر ۱۴۰۱

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

سقوط سنگین قیمت سکه در آخرین روز کاری تیرماه |قیمت سکه ۳۰ تیر ۱۴۰۱

قیمت سکه امروز ۳۰تیر مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.قیمت سکه در طرح های سکه امامی و سکه های جدید  اختلاف بسیار دارد.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

امروز (۳۰ تیر ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۲۵۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون ۱۵۰هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۱۵۰هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و۶۹۳ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۴۸هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا وسکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  14.700.000
سکه تمام طرح قدیم  14.250.000
نیم سکه بهار آزادی 8.150.000
ربع سکه بهار آزادی

5.150.000

سکه گرمی  3.100.000
اونس جهانی  یک هزارو693دلار و 63سنت  
طلای ۱۸ عیار  1.348.100
قیمت سکه

کاهش قیمت سکه/ قیمت دلار، طلا و سکه در آخرین روز کاری تیر

قیمت‌ دلار و طلا در آخرین روز کاری تیر ۱۴۰۱ نوساناتی داشت. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار دلار، طلا و سکه روز گذشته نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی با اندکی کاهش نسبت به سه‌شنبه ۲۷۸۷۳ تومان اعلام شد.

دلار در بازار آزاد نسبت به روز سه‌شنبه روند با ثباتی داشت. در برخی کانال‌های تلگرامی دلار در روزهای اخیر روند کاهشی داشته اما هنوز با کانال پایین‌تر فاصله دارد. البته برخی منابع نیز معتقدند این کانال‌ها قیمت‌ها را بیشتر از رقم واقعی اعلام می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۰۹ درصد کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به قیمت ۲۵۹۹۶ تومان رسیده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز نوساناتی وجود داشت. بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند افزایشی دارد و اکنون به یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۲,۴۲ تومان رسیده است. قیمت طلا دیروز به زیر ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان هم رسید. در حالی که در روزهای پیش از آن در محدوده ۱ میلیون و ۳۶۰ بود.

قیمت سکه طرح جدید در این لحظه کاهشی است و اکنون با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم، اکنون روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و با قیمت ۱,۷۰۸ دلار معامله می‌شود.

در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند.

بازارهای مالی در ایران به ویژه قیمت دلار معمولا به اخبار سیاسی به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای حساس بوده‌اند. حالا این هفته سفر مقامات ارشد سیاسی دو کشور روسیه و ترکیه به ایران از جمله اخبار مهم سیاسی هستند. به ویژه حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کشور می‌تواند بازارهای دلار و به دنبال آن طلا و سکه سیگنال‌هایی داشته باشد.

در هفته جاری دو رویداد مهم سیاسی رخ داد. یکی سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه بود و دومی سفر امروز پوتین به تهران.

این اخبار ظرف چهار روز گذشته قیمت دلار در بازار آزاد را کاهش داده. تحلیلگران معتقدند این کاهش قیمت به دلیل شکل‌گیری برخی انتظارات سیاسی مثبت است. سفرهای سیاسی که شاید بتواند قیمت دلار را به زیر بکشد.

احتیاط در خریدوفروش سکه/پیش بینی قیمت سکه

اقتصادنیوز : قیمت اونس طلا بار دیگر ریزش کرد و از طرفی هم قرار گرفتن نرخ دلار در یک محدوده باعث شده بازیگران سکه بی گدار به آب نزنند .

قیمت اونس طلا بار دیگر ریزش کرد . این فلز گران بهای جهانی  تا  کانال 1600 دلار  پایین آمده و بر روی 1691 دلار ایستاده است.

نوسان قیمت دلار در یک محدوده خاص/در بازار داخلی هم قیمت دلار در روز های اخیر توان صعود چشمگیر را نداشته و در یک محدوده خاص معامله شده است.

قیمت سکه

خوشبینی قیمت سکه به بازار دلار

برخی از تحلیلگران بازار سکه معتقدند اگر چه سکه بازان به آینده دلار خوشبین هستند اما قرار گرفتن نرخ دلار در یک محدوده باعث شده بازیگران سکه بی گدار به آب نزنند .

احتیاط در خرید و فروش سکه

ارزش ذاتی سکه در شرایط فعلی پایین تر از 12 میلیون و 700 هزار تومان قرار گرفته و حباب سکه بیش از 17 درصد است. همین امر موجب شده که خرید و فروش سکه با احتیاط انجام شود .

عقب نشینی در بازار سکه

قیمت سکه دیروز بر روی پله نهم کانال 14 میلیون تومان ایستاد. فعالان بازار می گفتند در صورتی که سکه تا محدوده 14 میلیون و 800 هزار تومان پایین بیاید احتمال عقب نشینی تا 14 میلیون و 500 هزار تومان هم وجود خواهد داشت.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.