کد خبر : 23354 / /
/

اخبار سهام عدالت | اخبار سهام عدالت در دولت سیزدهم

خبر خوشحال کننده برای دارندگان سهام عدالت داریم | واریز 800 هزار تومان به حساب این گروه از سهام عدالتی ها | جیب صاحبان سهام عدالت پرپول شد

محمود حسنلو به آخرین جزییات واریز مرحله سوم جاماندگان سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: (یکشنبه) مرحله سوم پرداخت سود جاماندگان سود سهام عدالت انجام و به حساب سهامداران پرداخت شد.

خبر خوشحال کننده برای دارندگان سهام عدالت داریم | واریز 800 هزار تومان به حساب این گروه از سهام عدالتی ها | جیب صاحبان سهام عدالت پرپول شد

جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.برای آزادسازی سهام عدالتدو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید اما شرایط دریافت و بازپرداخت وام سهام عدالت چیست و به کدام یک از سهامداران اختصاص می‌یابد؟آخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

محمود حسنلو به آخرین جزییات واریز مرحله سوم جاماندگان سود سهام عدالت اشاره کرد و افزود: (یکشنبه) مرحله سوم پرداخت سود جاماندگان سود سهام عدالت انجام و به حساب سهامداران پرداخت شد.

در رابطه با واریزی جدید دولت اینبار قرعه شانس به نام جاماندگان سهام عدالت رسیده است.طبق اخبار منتشر شده واریزی جدید برای افرادی است که سود سهام عدالت را نگرفته اند و دولت در نظر دارد با واریزی جدید حساب این افراد را پر می کند.مقدار واریزی جدید تقریبا 800 هزار تومان اعلام شده است.در ادامه به آخرین خبر از واریزی جدید می پردازیم.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مرحله سوم پرداخت سود جاماندگان سود سهام عدالت انجام و به حساب سهامداران پرداخت شد که تا آخر شب این سودها به حساب‌ها واریز می‌شود.

وی اظهار داشت: در مجموع حدود ۱۷۷ هزار تراکنش بانکی انجام شد، از این تعداد نزدیک به ۸۶ هزار واریزی مربوط  به سود سال ۹۸ بود که در سال ۹۹ به حساب سهامداران پرداخت شده بود.

حسنلو خاطرنشان کرد: همچنین ۹۱ هزار واریزی هم مربوط به سود سال ۹۹ شرکت‌های سهام عدالت بود که در پایان سال ۱۴۰۰ واریز شده بود.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی  ادامه داد: ارزش این پرداختی‌ها برای سال ۹۸ بیش از ۱۴ میلیارد تومان و برای سال ۹۹ رقمی معادل ۵۴ میلیارد تومان بود که در مجموع رقمی بیش از ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب جاماندگان پرداخت شد.

سود جاماندگان سهام عدالت

حسنلو با بیان اینکه سود هر یک از سهامداران محاسبه و اطلاعات برای واریز در اختیار شبکه بانکی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واریز سودها از طریق سیستم پایا بانکی انجام می‌شود؛ به این ترتیب تا آخر شب این سودها به حساب‌ها واریز خواهد شد.

وی گفت: با توجه به این آمار ارائه شده اکنون بیش از یک میلیون  و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران عدالت هستند که تاکنون شماره شبای معتبری را ارائه نکرده‌اند.

به گفته حسنلو، این افراد باید با مراجعه با سامانه سجام اطلاعات خود را وارد کنند تا سود این افراد در مرحله بعد واریز شود.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در پایان افزود: در مراحل اول و دوم نیز به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کرده بودند.

سهام عدالت

واریزی جدید برای سهام عدالتی ها

از میان مشمولان سهام عدالت حدود دو میلیون نفر هستند که هنوز شماره شبای خود برای دریافت سود سهام عدالت سال‌های گذشته را ثبت نکرده‌اند و طبق آخرین اخبار اگر این افراد میخواهند سودهای باقی‌مانده در حساب شرکت‌ها را دریافت کنند فقط تا پایان روز جمعه برای ثبت اطلاعات خود فرصت دارند.

از میان حدود ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، بیش از دو میلیون نفر سود سهام عدالت خود را طی سال‌های قبل دریافت نکرده بودند، بر این اساس حدود دو ماه قبل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد چنانچه جاماندگان اقدام به برطرف کردن شماره شبای بانکی خود کنند سود سهام عدالت سال های قبل برای آن‌ها واریز خواهد شد. در این راستا تاکنون دو مرحله پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت انجام شده است، در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند.

طبق آمار، حدود یک میلیون و۹۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شبای معتبر بانکی روبرو هستند. شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود. شرکت سپرده گذاری مرکزی چندی پیش اعلام کرد که سهامداران عدالت نگران سود سال‌های گذشته خود نباشند، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امسال در چندین نوبت، واریز سود سهامداران عدالت را در دستور کار خود قرار داده است.

در راستای این موضوع قرار است اوایل مرداد بخش دیگری از سود افرادی که تا کنون اطلاعات خود را برای دریافت سود سهام عدالت ثبت نکرده بودند پرداخت شود. بنابراین سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، می‌توانند تا پایان روز جمعه با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

قرار است شرکت سپرده گذاری مرکزی اطلاعات را در روز شنبه جمع آوری و فرایند پرداخت سود را در روز یکشنبه هفته جاری آغاز کند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.