کد خبر : 23042 / /
/

سهام عدالت| ارزش سهام عدالت| ارزش امروز سهام عدالت

خبر غافلگیر کننده برای دارندگان سهام عدالتی در روز پنجشنبه | شرط واریز سود ۱.۹ میلیون جیب سهام عدالتی | صاحبان سهام عدالت تا جمعه فرصت دارید

معاون سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به عدم وجود اطلاعات معتبر ۱.۹ میلیون سهامدار عدالت به ویژه شماره شبای معتبر گفت: به شرط ثبت نام و احراز هویت در سجام، سود واریز خواهد شد.

خبر غافلگیر کننده برای دارندگان سهام عدالتی در روز پنجشنبه | شرط واریز سود ۱.۹ میلیون جیب سهام عدالتی | صاحبان سهام عدالت تا جمعه فرصت دارید

نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند.برای آزادسازی سهام عدالتدو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید اما شرایط دریافت و بازپرداخت وام سهام عدالت چیست و به کدام یک از سهامداران اختصاص می‌یابد؟آخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

محمود حسنلو با بیان اینکه سپرده‌گذاری مرکزی در انتهای سال ۹۹ و ۱۴۰۰ سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت را برای دارندگان این سهام واریز کردگفت: حدود ۲.۱ میلیون نفر از سهامداران در قید حیات هستند اما شماره شبای معتبر از آنها وجود ندارد که بتوان سود واریز کرد.

وی افزود: طی یک مرحله واریزی که در خرداد انجام شد حدود ۲۰۰ هزار نفر از این افراد شناساسی و واریز سود آنها صورت گرفت و از ۱.۹ میلیون نفر سهامدار عدالت اطلاعات معتبری وجود ندارد.

حسنلو ادامه داد: سهامداران می‌توانند در سامانه سجام ثبت نام و بعد از آن احراز هویت کنند تا پس از راستی آزمایی اطلاعات، امکان واریز سود فراهم شود. مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی عملکرد سال ۹۸ حدود ۱۹۰ هزار تومان و عملکرد سال ۹۹ حدود ۵۸۲ هزار تومان است./ باشگاه خبرنگاران

سهام عدالت

واریز سود میلیونی به حساب صاحبان  سهام عدالت

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سهامداران سهام عدالت روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه فرصت دارند، شماره حساب خود را از طریق سامانه سجام اعلام کنند تا سود برای آن‌ها واریز شود.

به نقل از روابط عمومی سمات، محمود حسنلو اظهار داشت: سود سهام عدالت که قرار است اول یا دوم مرداد واریز شود مربوط به کسانی است که شماره شبای آن‌ها در نوبت قبلی واریز سود مشکل داشته یا شماره حساب مشترک یا شماره حساب سپرده بلندمدت بوده که امکان واریز ندارند، بنابراین باید همه این افراد ظرف یکی دو روز باقیمانده شماره معتبر از طریق سامانه سجام ثبت کنند.

وی در مورد اینکه قرار بود تا آخر تیرماه سود سهام عدالت افرادی که شماره شبا اعلام کنند، واریز شود، گفت: از این تعداد برخی اقدام به ارائه شماره شبای حساب بانکی کرده‌اند که امیدواریم در روز اول یا دوم مردادماه سال جاری سود مانده آن‌ها واریز شود./تسنیم

اعلام زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت

 وی با بیان این که برخی از جاماندگان سهام عدالت، در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت سال‌های ۹۸ و ۹۹ را همزمان با یکدیگر دریافت کردند، اظهار داشت: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است در اواخر تیر ماه صورت می‌گیرد.

سهام عدالت

آمار جاماندگان سود سهام عدالت

حسنلو تصریح کرد: براساس آخرین آمارها حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت به دلیل عدم ارائه شماره شبا، سود دریافت نکرده اند که باید با ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در آن در فرایند دریافت سود سهام عدالت قرار بگیرند.

وی افزود : مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۹ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و صد هزار تومان و برای سهام عدالت۵۳۲ هزار تومانی حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

وضعیت سود سنواتی سهام عدالت

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی اوارق بهادار و تسویه وجوه درخصوص مطالبات سود سنواتی سهام عدالت برای قبل از سال ۹۸ نیز گفت : واریز سود سهام عدالت برای قبل از سال ۹۸ در حیطه وظایف و اختیارات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیست و مربوط به سازمان خصوصی سازی می‌شود.

تکلیف وراث فوت شدگان سهام عدالت

حسنلو درباره فوت شدگان سهام عدالت و تکلیف سود سهام این عده از افراد اظهار داشت: بیش از سه میلیون نفر از هموطنان که سهام عدالت داشتند در طی ۱۶ سال گذشته فوت کردند که دارایی آنها باید بین وراث تقسیم شود اما مشکل این است که چون اطلاعات انحصار وراثت به صورت متن وجود دارد و اطلاعات آن به صورت دیتا ذخیره نشده است نمی توانیم نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کنیم که البته با همکاری قوه قضاییه و مذاکراتی که صورت گرفته در نظر داریم با دریافت اطلاعات انحصار وراثت این دسته از هموطنان نسبت به تقسیم ارث بین وراث و پرداخت سود های سهام عدالت از طریق یک سامانه الکترونیک اقدام کنیم و بر اساس برنامه ریزی ها احتمالا در اواخر تابستان یا اوایل پاییز این سرویس راه‌اندازی می‌شود.

دریافت وام توسط ۴۱۲ هزار نفر با توثیق سهام عدالت

وی به توثیق سهام عدالت برای دریافت وام از سیستم بانکی نیز اشاره کرد و افزود: طبق آخرین آمارها از اسفند سال ۱۳۹۹ تا به امروز بیش از ۴۱۲ هزار نفر، با توثیق سهام عدالت نسبت به دریافت وام از شبکه بانکی اقدام کرده‌اند که سهم بانک ملی از همه بانک‌ها بیشتر بوده است.

تحول در توثیق سهام عدالت برای دریافت وام

حسنلو درباره یک اتفاق تازه در حوزه توثیق سهام عدالت اظهار داشت: در نظر داریم تا بزودی توثیق سهام برای دریافت وام از سیستم بانکی را برای همه سهم ها فعال کنیم تا سهامداران بتوانند به راحتی و با استفاده از سرویس‌های آنلاین همانند اپلیکیشن های بانکی به صورت غیر حضوری نسبت به دریافت وام از این طریق اقدام کنند که طبیعتا سجامی بودن اصلی‌ترین شرط دریافت وام از بانک است.

اهمیت ویژه ثبت نام در سجام و دریافت سرویس های ویژه

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی با اشاره به اهمیت ثبت نام در سامانه سجام افزود: افرادی که نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام می‌کنند علاوه بر دریافت سود سهام عدالت از سرویس‌های متنوع و جامعی که از طریق درگاه ذینفعان بازار سرمایه برای آن ها شکل می گیرد می توانند سود و مطالبات سنواتی خود از شرکت های فعال در بازار سهام، سود سالانه ناشران که در سال جاری بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ مبتنی بر اطلاعات سامانه سجام است را دریافت کنند. همچنین شرکت در مجامع الکترونیک، توثیق سهام و چندین خدمت و سرویس آنلاین دیگر را از این بستر دریافت کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.