کد خبر : 23164 / /
/

قیمت طلا امروز اول مرداد ۱۴۰۱/ ورود دوباره سکه به کانال ۱۵ میلیونی

قیمت طلا امروز در بازار نوسانی بود. سکه نیز با روند افزایشی در آستانه ورود دوباره به کانال ۱۵ میلیون تومانی قرار گرفت. بازار طلا و سکه به چه سمتی می‌رود؟

قیمت طلا امروز اول مرداد ۱۴۰۱/ ورود دوباره سکه به کانال ۱۵ میلیونی

بازار طلا و سکه امروز تا حدودی نوسانی بود. قیمت طلا ظهر امروز با روندی صعودی، تا حدود یک میلیون و و ۳۷۱ هزار و ۲۴۸ تومان هم رسید. اما پس از آن روند کاهشی به خود گرفت و به تا حدود یک میلیون و ۳۵۴ هزار تومان نیز بازگشت قیمت داشت. قیمت طلا روز پنجشنبه، ۳۰ تیر در سطح ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود.

در بازار سکه نیز قیمت‌ها امروز افزایشی بود. به گونه‌ای که قیمت سکه طرح جدید بار دیگر در آستانه ورود به کانال ۱۵ میلیون تومانی قرار گرفت. اتحادیه طلا و جواهر تهران، نرخ این فلز گرانبها را ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان اعلام کرد. در حالی که قیمت سکه روز پنجشنبه، در محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

سکه طرح قدیم اما در روزهای اخیر ثبات بیشتری دارد و در محدوده ۱۴ میلیون ۳۰۰ هزار تومان نوسان محدودی داشته است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و با قیمت ۱,۷۲۷ دلار معامله می‌شود.

نوسانات قیمت دلار

امروز قیمت‌ دلار در صرافی ملی، سامانه سنا و بازار آزاد نیز نوساناتی داشت.

قیمت دلار در صرافی ملی با اندکی کاهش نسبت به روز پنجشنبه ۳۰ تیر، ۲۷۸۱۱ تومان اعلام شد.

دلار در بازار آزاد در برخی کانال‌های تلگرامی روند افزایشی داشت و وارد کانال بالاتر شد. البته برخی منابع نیز معتقدند این کانال‌ها قیمت‌ها را بیشتر از رقم واقعی اعلام می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت دلار نیمایی امروز با ۰٫۲۱ درصد کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به قیمت ۲۶۱۳۵ تومان رسیده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

بازارهای مالی تحت تاثیر شاخص‌های کلان اقتصادی و اخبار مربوط به مذاکرات وین قرار دارند. هر چند اخبار سیاسی و بعضی اقدامات بازارساز بازدهی بازارهای طلا و سکه را در ماه گذشته منفی کرد اما برخی سیگنال‌ها می‌گویند شاید این روند در ماه جاری ادامه‌دار نباشد.

امروز مرکز آمار نرخ تورم تیر ۱۴۰۱ را اعلام کرد که حاوی دو روکوردشنی از ابتدای امسال است.

مطابق اعلام مرکز آمار ایران، میانگین سالانه تورم در تیر ۱۴۰۱ با ۱.۱درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۰.۵درصد رسید. این عدد، بیشترین تورم سالانه از ابتدای امسال بوده است.

تورم نقطه به نقطه نیز در تیر ماه ۱۴۰۱ به ۵۴درصد رسید. این رقم نشان‌دهنده آن است که خانوارهای کشور به طور میانگین ۵۴درصد بیشتر از تیر ماه سال گذشته برای خرید یک سبد از کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده‌­اند. تورم نقطه به نقطه نیز در مقایسه با ماه گذشته ۱.۵درصد افزایش یافته است و به بیشترین میزان خود از ابتدای سال ۱۴۰۱ رسیده است.

از سوی دیگر، گزارش‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که بدهی دولت به بانک‌ها همچنان ادامه‌دار است. به عبارت دیگر، علاوه بر رشد پایه پولی و نقدینگی که خود عامل اصلی تورم هستند، در ماه‌های اخیر بدهی‌های بخش دولتی به بانک‌ها هم با سرعت افزایش پیدا کرده‌اند.

اخبار منتشر شده از مذاکرات هسته ای نیز چندان امیدوارکننده نیست. البته این احتمال وجود دارد که بازارساز با سیاست‌هایی از جمله ارزپاشی، قیمت‌ها را موقتا کنترل کند. اما این اقدام نمی‌تواند ادامه‌دار باشد.

با توجه به اینکه نرخ دلار، امروز بر خلاف روزهای اخبر، افزایشی شد و حتی به کانال بالاتر نیز صعود کرد، به دنبال آن، قیمت‌های در بازار طلا و سکه نیز صعودی شد. این امکان وجود دارد که فردا نیز همین روند ادامه یابد. به ویژه که اننتشار گزارش مرکز آمار از تورم تیر، سیگنال افزایشی را برای بازارهای مالی صادر کرده است.

منبع: تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.