کد خبر : 22072 / /
/

عقب نشینی طلا و سکه| قیمت ارز در صرافی ملی بالا رفت

طی معاملات امروز ۱۳ تیر ۱۴۰۱ قیمت سکه تمام بهار ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۴۱۱ هزار و ۱۸۵ تومان اعلام شد.

عقب نشینی طلا و سکه| قیمت ارز در صرافی ملی بالا رفت

 قیمت طلا امروز دوشنبه کاهش یافت زیرا افزایش ارزش دلار آمریکا به تقاضا برای شمش  لطمه زد و همچنین بر حمایت از تضعیف بازدهی خزانه‌داری غلبه کرد.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۳۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۱ درصد کاهش به ۱۸۰۹ دلار و ۹۰ سنت رسید و این در حالی بود که در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار به پایین‌ترین سطح ۵ ماهه خود یعنی ۱۷۸۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. طلای آمریکا نیز با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۱۸۱۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

دلار نزدیک به بالاترین سطح دو دهه اخیر در نوسان بود و طلا را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند، جذاب‌تر کرد. بازدهی اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده در روز جمعه به پایین‌ترین سطح خود در یک ماه گذشته رسید و قیمت شمش بدون بازده را افزایش داد.

وضعیت بازار سهام آسیا

بازارهای سهام آسیایی روز دوشنبه با احتیاط شروع کردند زیرا مجموعه داده‌های ضعیف ایالات‌متحده خطرات نزولی را برای گزارش حقوق و دستمزد این هفته ژوئن نشان می‌داد، در حالی که آشفتگی ناشی از رکود احتمالی همچنان باعث افزایش تسهیل در اوراق قرضه دولتی می‌شد.

دولت هند روز جمعه اعلام کرد، در حالی که دومین مصرف‌کننده بزرگ فلز گرانبها در جهان تلاش می‌کند تقاضا را کاهش دهد و کسری تجاری را کاهش دهد، تعرفه اولیه واردات طلا را از ۷.۵ درصد به ۱۲.۵ درصد افزایش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۸ درصد کاهش یافت و از ۱۰۵۰.۳۱ تن در روز پنج‌شنبه به ۱۰۴۱.۹ تن در روز جمعه رسید. دفاتر دولت فدرال ایالات‌متحده، بازارهای سهام و اوراق قرضه و فدرال رزرو امروز دوشنبه تعطیل خواهند بود.

قیمت سایر فلزات ارزشمند

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۹.۸۲ دلار رسید، پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش به ۸۸۴ دلار و ۳۹ سنت و پالادیوم با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۹۴۸ دلار و ۵۰ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌‌‌ بانکی امروز ۱۳ تیر برای فروش ۲۷ هزار و ۷۷۶ تومان بود. این صرافی‌ دلار را از مردم با قیمت ۲۷ هزار و ۴۹۹ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۳۷۹ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۶۹۷ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۴۱۲ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا ۱۸ عیار برای هر گرم، یک میلیون و ۴۱۱ هزار و ۱۸۵ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۳ میلیون تومان است.

منبع: تجارت‌نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.