کد خبر : 23011 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان جدید | حقوق بازنشستگان ۱۴۰۱

حساب بازنشستگان پر پول شد| بلاخره واریز معوقه فروردین حقوق بازنشستگان شروع شد

پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از ۲۰ خردادماه آغاز شده و تا ۳۱ خرداد برای همه بازنشستگان واریز می‌شود.

حساب بازنشستگان پر پول شد| بلاخره واریز معوقه فروردین حقوق بازنشستگان شروع شد

حقوق بازنشستگان مقدار پولی است که از طرف دولت برای بازنشستگان به صورت ماهانه واریز می شود. حقوق بازنشستگان همانند حقوق سایر افراد هر ساله مقداری افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان باید به گونه ای باشد که بازنشسته بتواند با حقوق خود امور اقتصادی خانواده اش را سامان دهد. معوقه فروردین ماه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با حقوق این ماه واریز می شود. پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در فروردین ماه از ۲۰ خردادماه آغاز شده و تا ۳۱ خرداد برای همه بازنشستگان واریز می‌شود.جدیدترین اخبار در رابطه با حقوق بازنشستگان را از سایت خبر آزاد پیگیری نمایید.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیرامون زمان پرداخت معوقات بازنشستگان؛ معوقه فروردین ماه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با حقوق ماه جاری در حال پرداخت است و معوقه اردیبهشت ماه نیز با حقوق ماه آینده (مرداد) تسویه خواهد شد.

طبق زمان‌بندی اعلام شده، پرداخت معوقه فروردین ماه ناشی از افزایش حقوق‌ها برای بالغ بر سه و نیم میلیون خانوار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان، از ۲۰ خرداد ماه آغاز شده است و پرداخت این مبلغ ( در قالب دو پرداخت جداگانه در همان روز) به تمام بازنشستگان در سراسر کشور، تا ۳۱ خرداد به اتمام می‌رسد.

واریز حقوق بازنشستگان از بیستم هرماه، طبق برنامه الفبایی انجام و تا پایان ماه تکمیل می‌شود.

مصوبه حق مسکن کارگران و افزایش حقوق بازنشستگان باطل شد

مصوبه حق مسکن ۵۵۰ هزار تومانی کارگران و مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی توسط رئیس مجلس مغایر با قانون دانسته و ابطال شد.

حمید حاج اسماعیلی - فعال کارگری - در گفت وگو با ایسنا با تایید این خبر اظهار کرد: ریاست مجلس شورای اسلامی نظر کمیسیون تطبیق مقررات مجلس در خصوص عدم دخالت دولت در مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را که به تصویب شورای عالی کار و به تبع آن هیات امنای سازمان تامین اجتماعی رسیده بود و همچنین مصوبه شورای عالی کار در خصوص افزایش حق مسکن کارگران را به دلیل مداخله دولتی ابطال کرد و آن را خلاف قانون تشخیص داد.

حقوق بازنشستگان

وی گفت: با ابطال این مصوبه، حق مسکن کارگران به همان رقم ۶۵۰ هزار تومان بازگشت که در شورای عالی کار تصویب شده بود و در خصوص مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران نیز دولت یا باید مصوبه را تایید کند یا اینکه مصوبه را به سازمان تامین اجتماعی برای اصلاح برگرداند.

به گفته حاج اسماعیلی، این رویداد موفقیت بزرگی به لحاظ قانونی برای کارگران و بازنشستگان و مراجع حاکمیتی و قانونی در کشور تلقی می شود و مجلس به وظیفه ذاتی خود در این خصوص عمل کرده است.

حکم جدید مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان

 رئیس مجلس شورای اسلامی با افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به علاوه ۵۱۵ هزار تومان برای سایر سطوح موافقت کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از لغو مصوبه دولت مبنی بر ۱۰ درصد پرداخت حقوق بازنشستگان، توسط ریاست مجلس خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی امروز ۲۹ تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از پیگیری های انجام شده توسط کمیسیون و برگزاری جلسات متعدد هیئت تطبیق قوانین مجلس درخصوص مصوبه دولت بابت مستمری تامین اجتماعی بعد از مدت ها مذاکره و درخواست از دولت برای اصلاح، به دلیل اصرار دولت بر مصوبه خود نهایتا در هیئت تطبیق برای دومین بار این موضوع مطرح و رد شد. کارشناس برنامه و بودجه مقابل بازنشستگان ایستاد؟

موافقت مجلس با افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان

وی افزود: امروز این مطلب توسط ریاست مجلس رسما به دولت اعلام و مصوبه دولت درخصوص پرداخت ۱۰ درصد به سایرین بازنشستگان تامین اجتماعی لغو شد.

پورابراهیمی تصریح کرد: دولت مکلف است مجددا مصوبه هیئت امنای صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی و شورای عالی کار را در دستور کار قرار بدهد و امیدواریم این اقدام مجلس در لغو مصوبه هیئت وزیران این فضا را فراهم کند که دولت با ۳۸ درصد موافقت کند و هر چه سریع تر پرداخت حقوق بازنشستگان در کشور با عدد جدید انجام شود.

حقوق بازنشستگان

مهدی عیسی زاده، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان گفته است: رویکرد مجلس انقلابی در جهت بهبود معیشت و رفاه حال بازنشستگان است و در این زمینه ریاست مجلس پس از بررسی پاسخ دولت در نهایت نظر هیئت تطبیق قوانین مجلس مبنی بر اجرای مصوبه شورای عالی کار برای بازنشستگان سایر سطوح را جهت اجرا به دولت ابلاغ کرد

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.