کد خبر : 21946 / /
/

خبر مهم درباره افزایش حقوق بازنشستگان| سورپرایز دولت برای بازنشستگان دولتی

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اعلام خبر موافقت دولت با افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون کار، گفت: افزایش حقوق بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی در روزهای آینده تعیین تکلیف می‌شود.

خبر مهم درباره افزایش حقوق بازنشستگان| سورپرایز دولت برای  بازنشستگان دولتی

متناسب سازی‌ حقوق بازنشستگان سال 1400 کلید خورد حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر افزایش ۵۷.۴ درصدی خواهد شد و حقوق بازنشستگان دیگر افزایش ده درصدی خواهد داشت که اعتراضات زیادی را بدنبال داشته که باعث ابطال مصوبه شد به دنبال ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، یکبار دیگر پرداختی‌های این سازمان به مستمری‌بگیران علی‌الحساب شد در متن زیر آخرین اخبار درباره زمان واریز حقوق بازنشستگان را می خوانید

حقوق بازنشستگان

افزایش ۵۷درصدی حقوق بازنشستگان لازم‌الاجرا شد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اعلام خبر موافقت دولت با افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون کار، گفت: افزایش حقوق بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی در روزهای آینده تعیین تکلیف می‌شود.

سیدنظام موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه‌ای ضمن اعلام خبر موافقت دولت با افزایش حقوق ۵۷ درصدی کارکنان دستگاه‌های اجراییِ مشمول قانون کار گفت: پیش از این هیئت دولت ضریب افزایش حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی را که مشمول قانون کار هستند ۱۰ درصد اعلام کرده بود که این مصوبه با ایراد هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس مواجه شد و در نهایت دولت با نظر هیئت تطبیق مبنی بر افزایش حقوق ۵۷ درصدی کارکنان دستگاه‌های اجرایی موافقت  کرد.

با این حال همچنان تکلیف افزایش حقوق بازشستگان دستگاه‌های اجرایی که مشمول قانون کار هستند، مشخص نشده است و اظهارات اخیر مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه حاکی از این است که با وجود نظر هیئت تطبیق قوانین مبنی بر افزایش حقوق ۵۷ درصدی بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی، هیئت دولت همچنان بر مصوبه خود مبنی بر سقف افزایش حقوق ۱۰ درصدی بازنشستگان اصرار دارد.

سخنگوی هیئت رئیسه ‌مجلس  درباره روند قانونی رسیدگی به این مصوبه به تسنیم، گفت: روال قانونی اینگونه است که وقتی دولت موضوعی را تصویب می‌کند، آن مصوبه به عنوان مصوبه بدوی  به هیئت تطبیق قوانین ارسال می‌شود و در صورتی که از سوی  هیئت تطبیق ایرادی به مصوبه دولت وارد نشود، آن مصوبه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود اما در صورت وجود ایراد، آن مصوبه برای اصلاح به دولت ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: در این مرحله هیئت دولت یا ایرادات مطرح شده را اصلاح می‌کند یا اینکه بر مصوبه ابتدایی خود پافشاری می‌کند که درصورت اصرار دولت، مصوبه بار دیگر به هیئت تطبیق باز می‌گردد. در نهایت هیئت تطبیق نیز نظر مشورتی خود را به رئیس مجلس ارسال می‌کند و نهایتاً رئیس مجلس است که نظر نهایی درباره نحوه اجرای مصوبه را به دولت ابلاغ می‌کند.

موسوی درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: هنوز نظر مشورتی هیئت تطبیق در این رابطه اعلام نشده است و احتمالاً در روزهای آینده درباره این مصوبه نیز اطلاع رسانی می‌شود./ تسنیم

حقوق بازنشستگان

آخرین جزییات از افزایش حقوق بازنشستگان

رییس سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق توضیح داد.

مسعود میرکاظمی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان و اینکه در نهایت چه کسی تصمیم‌گیری می‌کند، گفت: آن چیزی که ما اطلاع داریم و قوانین می‌گویند، هیئت دولت باید تصویب کند که این کار انجام شده و هیئت تطبیق مصوبات مجلس باید باید نظر مشورتی به ریاست محترم مجلس بدهد.

وی افزود: میان مجلس و دولت جلساتی برگزار می‌شود و در نهایت بر اساس مستندات تصمیم گیری خواهد شد. تصمیم نهایی بستگی به قانون دارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین عنوان کرد: خبر جدید اینکه یارانه‌های مردمی مرتب واریز می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای کسانی که موفق به دریافت یارانه نشده‌اند علی الحسابی واریز خواهد شد یا خیر؟ گفت: باید به اعتراضات آنها رسیدگی شود و وزارت کار باید براساس اطلاعاتی که دارد این موارد را تبیین و اصلاحاتی انجام دهد تا یارانه این افراد پرداخت و مابه‌التفاوت آن نیز واریز شود. اگر هم اطلاعات افراد صحت نداشته باشد، یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد.

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان می شود

پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، از دیروز ٢۵ خرداد آغاز شده و تا امروز ادامه دارد.

موضوع پرداخت مابه التفاوت را مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تایید کرده و گفته است که واریز اولین مابه‌التفاوت مربوط به خرداد ماه است. مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت هم طی دو ماه اینده تسویه می‌شود.

اما سوالی که حالا ذهن بازنشستگان تامین اجتماعی را به خود مشغول کرده این است که مابه التفاوت حقوق شان چقدر است و در نهایت حقوق شان پس از تایید هیات دولت به چه میزانی رسیده است.

بررسی مصوبه هیأت وزیران درباره افزایش حداقل مستمری بازنشستگی، ازکار افتادگی و بازماندگان که محمد مخبر آن را ابتدای هفته جاری ابلاغ کرد، به ما می‌گوید که بازنشستگانی که حداقلی بگیر هستند، حقوق آن‌ها به میزان ۵۷.۴ درصد افزایش می‌یابد.

با این افزایش ۵۷.۴ درصدی، حقوق ۶۲ درصد بازنشستگان حداقلی بگیر به ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان می‌رسد.

برای گروه دوم بازنشستگان که زیر ۱۰ میلیون تومان و گروم سوم که بالاتر از آن دریافت می‌کنند، افزایش حقوق ده درصد اعمال می‌شود. اما برای گروه دوم علاوه بر آن ده درصد، مبلغ کمک معیشتی ۶۵۰ هزار تومانی هم در نظر گرفته شده که اعمال می‌شود. گروه دوم شامل ۳۲ درصد بازنشستگان می‌شوند و گروه سوم هم شش درصد بازنشستگان را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این قرار است که برای هر سه گروه حق عائله‌مندی و حق اولاد واریز شود. در چنین شرایطی و با در نظر گرفتن حداقل دو فرزند، می‌توان انتظار افزایش حدود ۶۰۰ هزار تومانی را داشت. مجموع این اعداد به ما می‌گوید که مستمری بگیران (گروه دوم و سوم) در مجموع باید منتظر افزایش حدود ۳۰ درصدی باشند./منبع: خبر آنلاین

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.