کد خبر : 22583 / /
/

یارانه نقدی/مبلغ قطعی یارانه/یارانه خانوارها

خبر مهم درباره واریز یارانه نقدی جدید| یارانه نقدی مرداد ماه ۱۴۰۱ چقدر است؟

یارانه مرداد ماه ۱۴۰۱ چقدر است و کی واریز میشود؟

خبر مهم درباره واریز یارانه نقدی جدید| یارانه نقدی مرداد ماه ۱۴۰۱ چقدر است؟

یارانه نقدی تیرماه به حساب یارانه بگیران واریز شد  یارانه نقدی جاماندگان هم تا آخر هفته واریز می شود ثبت نام یارانه نقدی خانوارهای جدید نیز هفته آینده آغاز می شود   یارانه نقدی خانوار بر اساس تغییرات دهک بندی خانوار تغییر خواهد کرد جدیدترین خبر ها درباره یارانه نقدی را در خبر آزاد بخوانید

یارانه نقدی مرداد ماه ۱۴۰۱ چقدر است و کی واریز میشود؟

در مورد زمان یارانه مرداد ۱۴۰۱ هنوز سازمان هدفمندی یارانه‌ها جزئیاتی مشخص نکرده است، اما همچون تیر ماه باید انتظار داشته باشیم که آغاز واریز یارانه‌ها به حساب سرپرستان خانوار از روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه باشد. پایان واریز‌ها نیز هنوز به شکل کامل مشخص نشده، اما احتمالا بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت زمان خواهد برد.

یارانه نقدی

واریز یارانه مرحله ۱۳۷ از غروب روز دوشنبه بیستم تیرماه آغاز شد و طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار است تا روز جمعه ۲۴ تیر ماه ادامه پیدا کند. در این مرحله برای افراد حاضر در دهک اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم مبلغ ۳۰۰ هزار تومان واریز شد.

برای مرحله ۱۳۸ یا مرداد ماه ۱۴۰۱ نیز احتمالا میزان واریزی‌ها تغییری خاصی نخواهد داشت. اما در این میان برخی از یارانه بگیران گفته اند که مرحله ۱۳۷ مبالغی کمتر از ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر دریافت کرده اند.

در پاسخ نیز سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است که مبالغ کسر شده به دلیل بازپرداخت وام کرونای سال ۱۳۹۹ بوده است. در واقع مبلغ اقساط ماهانه وام کرونا ۳۵ هزار تومان است که از دو سال قبل تاکنون از حساب یارانه بگیران کسر می‌شود.

در مورد زمان یارانه مرداد ۱۴۰۱ هنوز سازمان هدفمندی یارانه‌ها جزئیاتی مشخص نکرده است، اما همچون تیر ماه باید انتظار داشته باشیم که آغاز واریز یارانه‌ها به حساب سرپرستان خانوار از روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه باشد. پایان واریز‌ها نیز هنوز به شکل کامل مشخص نشده، اما احتمالا بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت زمان خواهد برد.

در این میان برخی از رسانه‌ها نیز مدعی اند که در مرحله ۱۳۸، زمان واریز یارانه‌ها طولانی نخواهد شد و در یک روز خاص سرپرستان خانوار یارانه این مرحله را دریافت می‌کنند./فرارو

یارانه نقدی جاماندگان فردا واریز نمی‌شود؟

پیش از این سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ادامه واریز یارانه تیرماه تا پایان هفته جاری خبر داده بود، در عین حال پیگیری‌ها از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد که احتمالا یارانه جاماندگان به هفته آینده موکول می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، واریز یارانه تیرماه از بامداد سه‌شنبه بیست و یک تیرماه آغاز شد. اما تنها ۹ دهک اول درآمدی جامعه یارانه این ماه را دریافت کردند و یارانه جاماندگان پرداخت نشد.

یارانه نقدی

همان زمان سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که یارانه معیشتی جاماندگان تا پایان هفته جاری یعنی تا ۲۴ تیر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد که شاید یارانه‌ها هفته آینده واریز شود.

در تقویم سال ۱۴۰۱، روز دوشنبه، بیست و هفتم تیر، مصادف با عید سعید غدیر خم است. براین اساس عجیب نیست که اگر واریز‌های این مرحله از یارانه نقدی تا اواسط هفته آینده ادامه پیدا کند.

پیش از این سازمان هدفمندی یارانه‌ها دلیل طولانی شدن واریز این مرحله از یارانه معیشتی را اصلاح لیست یارانه بگیران عنوان کرده بود.

اصلاح لیست یارانه‌بگیران به دلیل آن است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از بررسی درخواست معترضان و جاماندگان یارانه جدید، با درخواست شماری از متقاضیان یارانه جدید موافقت کرد.

طبق اطلاعیه این سازمان قرار است تا پایان هفته جاری این گروه از متقاضیان علاوه بر دریافت یارانه ماه تیر، یارانه مربوط به معوقات اردیبهشت و خرداد را نیز دریافت کنند. با این حال اطلاعات جدید تجارت‌نیوز از احتمال تمدید زمان واریزها تا روز عید قدیر خم حکایت دارد.

یارانه نقدی

البته اصلاح لیست یارانه‌بگیران اتفاقی است که از این پس دست‌کم هر ۶ ماه یکبار خواهد افتاد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق به‌روز رسانی اطلاعات مربوط به دهک‌بندی درآمدی، فهرست یارانه بگیران را تغییر خواهد داد.

چه کسی، چقدر یارانه نقدی می‌گیرد؟

برنامه اصلاح ارز ترجیحی از بامداد بیستم اردیبهشت ماه آغاز شد، به دنبال اجرای این برنامه نحوه واریز یارانه‌های نقدی تغییر کرد و تمامی پرداختی‌های قبلی در یارانه معیشتی جدید تجمیع شدند.

مطابق این برنامه شهروندانی که از نظر درآمدی در دهک اول تا سوم باشند، ماهانه ۴۰۰ هزار تومان و شهروندانی که در دهک چهام تا نهم قرار دارند ماهانه ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

این یارانه بابت جبران قیمت اقلام اساسی است و دولت موظف است آنها را به نرخ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تامین کند.

در این برنامه برای شهروندان دهک دهم درآمدی یارانه‌ای پیش بینی نشده است اما این بخش از جامعه نیز می‌توانند مانند سایر دهک‌های درآمدی از یارانه نان، سوخت و بنزین استفاده کنند./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.