کد خبر : 22428 / /
/

یارانه نقدی|یارانه معیشتی| یارانه جدید

یارانه بگیران امروز سه شنبه حساب خود را چک کنند | واریز 2 میلیون یارانه نقدی برای این خانوارها | جیب جاماندگان یارانه نقدی پرپول شد

ارانه تیر ماه واریز و قابل برداشت شد. در کنار ۹ دهک درآمدی که یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی گرفته‌اند، جاماندگان یارانه هم امشب مرحله سوم کمک معیشتی دولت را دریافت می‌کنند. اما معوقات این گروه چه زمان واریز می‌شود؟

یارانه بگیران امروز سه شنبه حساب خود را چک کنند | واریز 2 میلیون یارانه نقدی برای این خانوارها | جیب جاماندگان یارانه نقدی پرپول شد

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه نتیجه بررسی گروه اول ثبت‌نام کنندگان یارانه‌ نقدی مشخص شده است، گفت: این گروه شامل دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بودند که از این تعداد حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمول دریافت یارانه شناخته شدند.یارانه نقدی در دولت جدید با تغییراتی همراه خواهد شد. یارانه نقدی برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه مطرح شد. یارانه نقدی در سال های بعد از سبد خانوارهای پولدار حذف شد.خبرهای جدید پیرامون یارانه نقدی را اینجا بخوانید

یارانه تیر ماه واریز و قابل برداشت شد. در کنار ۹ دهک درآمدی که یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی گرفته‌اند، جاماندگان یارانه هم امشب مرحله سوم کمک معیشتی دولت را دریافت می‌کنند. اما معوقات این گروه چه زمان واریز می‌شود؟

در کنار  واریز یارانه ۹ دهک درآمدی جامعه، یارانه جاماندگان هم امشب قابل برداشت می‌شود. اما این گروه امشب فقط یک مرحله از یارانه معیشتی را دریافت می‌کنند و قرار است دولت دو ماه یارانه معوق این دو گروه را تا آخر هفته واریز کند.

خبر واریز یارانه جاماندگان را سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اطلاعیه خود اعلام کرده است. بر اساس اطلاعیه این سازمان،‌ اطلاعات سرپرستان خانواری که تا تاریخ ۱۵ خرداد به عدم دریافت یارانه اعتراض کرده‌اند،‌ در اختیار وزارت کار قرار گرفته، اطلاعات این گروه پایش شده و عده‌ای مشمول یارانه شناخته شده‌اند.

در صورتیکه بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این سرپرستان خانوار جزو دهک‌ اول تا سوم باشند، ماهانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم باشند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

این سازمان تاکید کرده که لیست یارانه‌بگیران نهایی شده و افرادی که جزو دهک‌های یارانه‌بگیر شناخته شده‌اند، همه امشب یارانه می‌گیرند.

بر این اساس، اگر فردی امشب یارانه معیشتی را دریافت نکند به این معناست که این افراد در ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دهک ۱۰ قرار گرفته و مشمول دریافت یارانه شناخته نشده‌اند.

واریز معوقات یارانه نقدی تا پایان هفته

این سومین مرحله کمک معیشتی دولت است که به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. امشب تنها یک مرحله این یارانه به حساب این گروه واریز می‌شود و دو ماه باقیمانده تا آخر هفته واریز می‌شود.

براساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها «سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه‌های نقدی ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز تحت عنوان معوقات تا پایان هفته به حساب آنان واریز خواهد شد. تجارت نیوز

یارانه نقدی

یارانه نقدی جاماندگان قابل برداشت می‌شود؟

سازمان هدفمندی یارانه‌ها هنوز زمان قابل برداشت شدن یارانه جاماندگان را اعلام نکرده است. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز از این سازمان نشان می‌دهد یارانه جاماندگان همزمان با واریز مرحله سوم یارانه‌ها، قابل برداشت می‌شود.

یعنی افرادی که در دو ماه گذشته یارانه نگرفته‌اند و اعتراض خود را در سامانه ثبت کرده‌اند می‌توانند منتظر دریافت کمک معیشتی جدید دولت باشند. البته پیش ار این اعلام شده بود از ۲٫۵ میلیون نفری که در لیست جاماندگان قرار دارند، ۳۰۰ هزار نفر مشمول یارانه نشده‌اند

بسته معیشتی یارانه نقدی جدید توزیع می‌شود؟

چند روز قبل، رئیس بنیاد مستضعفان از توزیع بسته‌ معیشتی جدید در بین مردم خبر داد. پرویز فتاح گفته «برای تابستان ۱۴۰۱ با توجه به اثرات حذف ارز ترجیحی که از یک سو باعث افزایش قیمت مواد لبنی و کاهش قدرت خرید خانوارهای نیازمند شده و از سوی دیگر تولیدکنندگان را نیز با مشکل مواجه کرده بود، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در این مرحله یک میلیون بسته لبنی را میان نیازمندان توزیع کند.»

با توجه به این صحبت‌ها احتمالا بسته معیشتی جدیدی در راه است که هنوز زمان توزیع آن اعلام نشده است. اما قرار است به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان ساکن در مناطق محروم پرداخت شود.

برخی معتقدند احتمالا این بسته معیشتی در یکی از مناسبت‌های مذهبی و اعیاد پیش رو پرداخت می‌شود. با توجه به اینکه عید قربان در هفته پیش رو قرار دارد، این احتمال وجود دارد که این بسته در هفته آینده توزیع شود.

یارانه نقدی

چند نفر مشمول یارانه نقدی جدید می شوند؟

 حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به عدم دریافت کمک معیشتی دولت اعتراض کرده اند که از این تعداد، دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد لیست جدید یارانه بگیران شده اند و تنها ۳۰۰ هزار نفر از لیست خط خورده اند.

چند روز قبل روز، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد «نتیجه بررسی گروه اول ثبت نام کنندگان یارانه ها مشخص شده است. این گروه شامل دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بودند که از این تعداد حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمول دریافت یارانه شناخته شدند.»

بر این اساس کلیه افرادی که به عدم دریافت یارانه های جدید اعتراض کرده بودند مشمول این حمایت نقدی دولت می شوند و تنها ۳۰۰ هزار نفر از معترضان از لیست جدید خط می خورند.

حالا بسیاری از معترضان می توانند امیدوار باشند که مشمول حمایت دولت می شوند اما هنوز مشخص نیست زمان دقیق برداشت یارانه ها چه زمانی است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.