کد خبر : 22372 / /
/

یارانه نقدی|یارانه معیشتی| یارانه جدید

خبر غافلگیر کننده برای یارانه بگیران امروز دوشنبه | مبلغ یارانه نقدی تغییر کرد | این خانوارها یارانه نقدی 900 هزار تومانی می گیرند

سازمان هدفمندی یارانه‌ها از واریز یارانه معیشتی تیرماه در روز سه‌شنبه ۲۱ تیر خبر داد.

خبر غافلگیر کننده برای یارانه بگیران امروز دوشنبه | مبلغ یارانه نقدی تغییر کرد | این خانوارها یارانه نقدی 900 هزار تومانی می گیرند

یارانه نقدی در دولت جدید با تغییراتی همراه خواهد شد. یارانه نقدی برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه مطرح شد. یارانه نقدی در سال های بعد از سبد خانوارهای پولدار حذف شد. با قول هایی که رئیسی داده است سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه نتیجه بررسی گروه اول ثبت‌نام کنندگان یارانه‌ نقدی مشخص شده است، گفت: این گروه شامل دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بودند که از این تعداد حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمول دریافت یارانه شناخته شدند.خبرهای جدید پیرامون یارانه نقدی را اینجا بخوانید.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها از واریز یارانه معیشتی تیرماه در روز سه‌شنبه ۲۱ تیر خبر داد.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که یارانه معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی سه‌شنبه ۲۱ تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

اگرچه یارانه جدید دولت در دو ماه گذشته در تاریخ ۲۰ تیر ماه واریز شده اما امروز این سازمان اعلام کرد که مردم بیستم تیرماه منتظر یارانه معیشتی نباشند. اگنون ابن سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که مردم ۲۱ تیر ماه منتظر واریز یارانه باشند.

پرداخت مبالغ نقدی از اردیبهشت ماه امسال تغییر رویه داده است. به‌طوری که تا پیش از این در دهم هر ماه یارانه معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی و در بیستم نیز مبلغ نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب سپرستان خانوار واریز می‌شد. با اقدام دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی، تبدیل به یک مورد با مبلغ متغیر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانوار شده است.

یارانه قبلا برای حدود ۷۸ میلیون نفر اختصاص پیدا می‌کرد. در طرح جدید با حذف یک دهک، پرداخت برای ۹ دهک ادامه پیدا کرده است. برای سه دهک اول مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و شش دهک دیگر ۳۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

دولت در هر ماه حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان بابت پرداخت نقدی جدید هزینه پرداخت می‌کند. این در حالی است که طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ پرداخت باید به صورت کالابرگ باشد. اما این موضوع هنوز نهایی نشده و فعلا پرداخت نقدی ادامه دارد.

یارانه نقدی

یارانه نقدی جاماندگان قابل برداشت می‌شود؟

سازمان هدفمندی یارانه‌ها هنوز زمان قابل برداشت شدن یارانه جاماندگان را اعلام نکرده است. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز از این سازمان نشان می‌دهد یارانه جاماندگان همزمان با واریز مرحله سوم یارانه‌ها، قابل برداشت می‌شود.

یعنی افرادی که در دو ماه گذشته یارانه نگرفته‌اند و اعتراض خود را در سامانه ثبت کرده‌اند می‌توانند منتظر دریافت کمک معیشتی جدید دولت باشند. البته پیش ار این اعلام شده بود از ۲٫۵ میلیون نفری که در لیست جاماندگان قرار دارند، ۳۰۰ هزار نفر مشمول یارانه نشده‌اند

بسته معیشتی یارانه نقدی جدید توزیع می‌شود؟

چند روز قبل، رئیس بنیاد مستضعفان از توزیع بسته‌ معیشتی جدید در بین مردم خبر داد. پرویز فتاح گفته «برای تابستان ۱۴۰۱ با توجه به اثرات حذف ارز ترجیحی که از یک سو باعث افزایش قیمت مواد لبنی و کاهش قدرت خرید خانوارهای نیازمند شده و از سوی دیگر تولیدکنندگان را نیز با مشکل مواجه کرده بود، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در این مرحله یک میلیون بسته لبنی را میان نیازمندان توزیع کند.»

با توجه به این صحبت‌ها احتمالا بسته معیشتی جدیدی در راه است که هنوز زمان توزیع آن اعلام نشده است. اما قرار است به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان ساکن در مناطق محروم پرداخت شود.

برخی معتقدند احتمالا این بسته معیشتی در یکی از مناسبت‌های مذهبی و اعیاد پیش رو پرداخت می‌شود. با توجه به اینکه عید قربان در هفته پیش رو قرار دارد، این احتمال وجود دارد که این بسته در هفته آینده توزیع شود.

یارانه نقدی

چند نفر مشمول یارانه نقدی جدید می شوند؟

 حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به عدم دریافت کمک معیشتی دولت اعتراض کرده اند که از این تعداد، دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد لیست جدید یارانه بگیران شده اند و تنها ۳۰۰ هزار نفر از لیست خط خورده اند.

چند روز قبل روز، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد «نتیجه بررسی گروه اول ثبت نام کنندگان یارانه ها مشخص شده است. این گروه شامل دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بودند که از این تعداد حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمول دریافت یارانه شناخته شدند.»

بر این اساس کلیه افرادی که به عدم دریافت یارانه های جدید اعتراض کرده بودند مشمول این حمایت نقدی دولت می شوند و تنها ۳۰۰ هزار نفر از معترضان از لیست جدید خط می خورند.

حالا بسیاری از معترضان می توانند امیدوار باشند که مشمول حمایت دولت می شوند اما هنوز مشخص نیست زمان دقیق برداشت یارانه ها چه زمانی است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.