کد خبر : 22447 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز

قیمت سکه دوباره بالا رفت | قیمت سکه امروز سه شنبه ۲۱ تیر

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون است.

قیمت سکه دوباره بالا رفت | قیمت سکه امروز سه شنبه ۲۱ تیر

برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت سکه امامی نسبت به نرخ دلار ممکن است افت بیشتری را تجربه کند. قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.قیمت سکه در طرح های سکه امامی و سکه های جدید  اختلاف بسیار دارد.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون است.

امروز (۲۱ تیر ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون و۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۸۰۴ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۸۳ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا وسکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  15.000.000
سکه تمام طرح قدیم  14.400.000
نیم سکه بهار آزادی 8.200.000
ربع سکه بهار آزادی 5.200.000
سکه گرمی  3.000.000
اونس جهانی  یک هزارو 804 دلار و 820سنت 
طلای ۱۸ عیار  1.383.200

دو پیش بینی متفاوت از قیمت سکه ۲۱ تیر 1401

اقتصادنیوز: قیمت فلز گران بهای داخلی در چند روز اخیر کانال ۱۵ میلیون را حفظ کرده است.

 بازار سکه روز گذشته با مقاومت سکه بازان روبرو شد. قیمت فلز گران بهای داخلی در چند روز اخیر کانال  ۱۵ میلیون را حفظ کرده است.

قیمت سکه

محدوده فعالیت قیمت سکه

قیمت هر قطعه سکه امامی دیروز بین پله اول و دوم کانال ۱۵ میلیون تومان معامله شد و سکه بازان حاضر نبودند که فلز زرد رنگ داخلی را زیر ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان بفروشند.

حباب سکه چقدر شد؟

ارزش ذاتی سکه با قیمت بازار بیش از ۲ میلیون تومان اختلاف را نشان می دهد و حباب سکه به ۱۸ درصد‌ رسیده بود. فعالان بازار معتقدند حباب قابل توجه سکه باعث شده خرید سکه پر ریسک شود.

ریزش قیمت اونس طلا

مقاومت سکه دیروز در حالی اتفاق افتاد که قیمت اونس طلا ریزش کرد و تا ۱۷۳۵ دلار پایین آمده بود.

برخی از تحلیلگران معتقدند اگر قیمت طلای جهانی رشد را تجربه کرده بود این امر می توانست موجب افزایش ارزش ذاتی سکه شود اما با کاهش قیمت اونس طلا  ارزش ذاتی سکه هم نتوانست تقویت شود.

نگاه بازار سکه به قیمت دلار

تحلیلگران فنی معتقدند در صورتی که مرز ۱۵ میلیون تومان شکسته شود احتمالا سکه به سمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد.

با این حال عده ای از معامله گران می گفتند اگر در روز جاری قیمت دلار رشد کند این امر می تواند از کاهش قیمت سکه جلوگیری کند

قیمت جهانی طلا امروز ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱

قیمت طلا 18 عیار امروز رشد کرد.

هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۱,۳۹۴,۹۰۰ (یک میلیون و سیصد و نود و چهار هزار و نهصد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۷۴ درصدی داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش به ۱۷۴۲ دلار و ۵ سنت رسید.

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، قیمت طلا در محدوده کوچک 1742 تا 1744 در معاملات آسیا در نوسان است و شرکت‌کنندگان بازار انتظار تشدید فشار قیمت‌ها را دارند. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.02 درصد کاهش به 1742 دلار و 5 سنت رسید.

افزایش ارزش دلار، اطلاعات مربوط به قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه ژوئن، تصمیمات آینده فدرال‌رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره و همچنین قیمت نفت خام، همگی بر قیمت طلا در این هفته تاثیر می‌گذارد.

قیمت طلا در سراسر دنیا تا حد زیادی تحت تاثیر دلار آمریکا و در رابطه معکوس با آن قرار دارد. تمایل سرمایه‌گذاران در بحبوحه افزایش خطر رکود اقتصادی، بیشتر به سمت دلار است تا فلزات گران‌بها. همین امر باعث شد ارزش دلار هفته گذشته به بالاترین رقم طی دو دهه گذشته برسد. بسیاری از متخصصان عقیده دارند روند افزایش ارزش دلار در چند روز آینده ادامه خواهد داشت و طلا را بیش‌از پیش برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران می‌کند.

درحال‌حاضر همه نگاه‌ها به اطلاعات تورم آمریکا در این هفته دوخته شده‌است. اقتصاددان‌ها انتظار دارند شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه ژوئن به 8.8 درصد برسد، یعنی بالاترین رقم طی 40 ساله گذشته.

در صورت افزایش تورم، مقامات فدرال‌رزرو آمریکا احتمالاً دوباره نرخ بهره را بالا خواهند برد که احتمال رکود اقتصاد را بیشتر می‌کند.

قیمت نقره امروز با 0.07 درصد افزایش به 19 دلار و 25 سنت رسید و پلاتین با 0.80 درصد کاهش 887 دلار و 64 سنت معامله می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.