کد خبر : 22205 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز| آخرین قیمت طلا و سکه| قیمت کنونی طلا و سکه

ریزش شدید قیمت سکه | قیمت سکه امروز پنج شنبه ۱۶ تیر

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

ریزش شدید قیمت سکه | قیمت سکه امروز پنج شنبه ۱۶ تیر

برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید. قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت سکه امامی نسبت به نرخ دلار ممکن است افت بیشتری را تجربه کند. قیمت سکه در طرح های سکه امامی و سکه های جدید  اختلاف بسیار دارد.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

امروز  (۱۶ تیر  ۱۴۰۱ ) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و  ۲۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۱۵۰هزار تومان، ربع سکه ۵   میلیون و ۲۰۰ هزار  تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون تومان است.  

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۷۶۶ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۷۱ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا وسکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  14.900.000
سکه تمام طرح قدیم  14.200.000
نیم سکه بهار آزادی 8.150.000
ربع سکه بهار آزادی 5.200.000
سکه گرمی  3.000.000
اونس جهانی  یک هزارو 766 دلار و 42سنت 
طلای ۱۸ عیار  1.371.200
قیمت سکه

ریزش شبانه قیمت طلا /پیش بینی قیمت سکه امروز 16 تیر

اقتصادنیوز : دیشب با در نظر گرفتن افت بهای اونس طلا، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی تا کانال 12 میلیون تومان پایین رفته بود.

 به گزارش اقتصادنیوز ؛ قیمت سکه روز گذشته با وجود ریزش قیمت اونس طلا دربرابر معامله گران کاهشی مقاومت کرد. این فلز زرد رنگ داخلی دیروز در محدوده پله اول کانال 15 میلیون تومان مبادله شد.

قیمت جهانی طلا  دیشب تا 1732 دلار پایین آمد و عده ای از تحلیلگران معتقد بودند  که احتمال ریزش تا محدوده 1700 دلار هم وجود دارد.

حباب سکه 18 درصد شد

با فرض طلای 1732 دلاری حباب سکه بزرگتر از روز چهارشنبه شد و بر روی 18 درصد قرار گرفت.دیشب با در نظر گرفتن افت بهای اونس طلا، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی تا کانال 12 میلیون تومان پایین رفته بود.  ارزش ذاتی سکه 2 میلیون و 300 هزار تومان با نرخ فروش بازار فاصله داشت و می تواند زمینه ساز عقب نشینی بازیگران بازار فلز گران بهای داخلی ازموقعیت خریدار شود.

 تنها راه نجات قیمت سکه از ریزش

با این حال عده ای معامله گران معتقدند تنها راه نجات سکه از ریزش افزایش قیمت دلار است. در این شرایط خاص سکه بازان  به روند نرخ دلار چشم دوخته اند .  

در صورتی که قیمت دلار  در روز جاری رشد را تجربه کند  تا حدی سکه می تواند از قیمت خود در بازار دفاع کند. با این حال هم چنان حفظ مرز ۱۵ میلیون تومانی بسیار دشوار خواهد بود.

طلا سکته کرد / پیش بینی قیمت سکه امروز 16 تیر

عده ای از معامله گران می گفتند احتمالا بازار سکه با ضرر سنگینی مواجه خواهد شد. با این حال عده ای دیگر به مقاومت سکه در روز چهارشنبه اشاره می کردند . قیمت سکه در بازار روز چهارشنبه با وجود کاهش چشمگیر قیمت اونس طلا با کمک قیمت دلار با تمام توان در برابر قدرت نمایی معامله گران کاهشی مقاومت کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  اکو ایران ؛  سکته های پی در پی در بازار طلای جهانی به علت احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو  و ترس از رکود اقتصادی در  بازارهای جهانی موجب شده قیمت اونس طلا با سر به زمین بخورد .

 این فلز گران بهای جهانی از روز دوشنبه هفته جاری تا شب گذشته بیش از 70 دلار ریزش را ثبت کرده است. قیمت اونس طلا دیشب تا محدوده 1732 دلار پایین آمد . با قیمت یاد شده فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی  به بالای 2 میلیون و 300 هزار تومان رسید. حباب سکه هم در محدوده 18 درصد ایستاد.

از نظر تحلیلگران فنی در شرایط کنونی خرید در بازار سکه پرریسک شده است و بازیگران بزرگ تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در این بازار ندارند. این دسته از سکه بازان معتقدند سکه به لبه پرتگاه نزدیک شده و ترس وجود آنها را فرا گرفته است.

عده ای از معامله گران می گفتند احتمالا بازار سکه با ضرر سنگینی مواجه خواهد شد. با این حال عده ای دیگر به مقاومت سکه در روز چهارشنبه اشاره می کردند . قیمت سکه در بازار روز چهارشنبه با وجود کاهش چشمگیر قیمت اونس طلا با کمک قیمت دلار  با تمام توان در برابر قدرت نمایی معامله گران کاهشی مقاومت کرد.

در این شرایط خاص بازار سکه  به روند نرخ دلار چشم دوخته است.  در صورتی که قیمت دلار بالا برود تا حدی سکه می تواند از قیمت خود در بازار دفاع کند. با این حال هم چنان حفظ مرز ۱۵ میلیون تومانی بسیار دشوار خواهد بود.

به باور تحلیل گران فنی، سکه در صورتی که زیر محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰هزار تومان قرار بگیرد،‌ با قدرت نمایی فروشندگان رو به رو خواهد شد و رفتن به بالای محدوده ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می تواند افزایشی ها را امیدوار کند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.