کد خبر : 22064 / /
/

هشدار مهم به صاحبان سهام عدالت| سود سهام عدالت جیب این کلاهبرداران را پرپول کرد! | غول این پیامک ها را نخورید!

با نزدیک شدن به موعد دریافت سود سهام عدالت بار دیگر کلاهبرداران از طریق ارسال پیامک‌هایی حاوی لینک جعلی مردم را فریب می‌دهند.

هشدار مهم به صاحبان سهام عدالت| سود سهام عدالت جیب این کلاهبرداران را پرپول کرد! | غول این پیامک ها را نخورید!

بر اساس مصوبه جدید دولت سهام عدالت به جاماندگان سهام عدالت اختصاص خواهد یافت زمان فراخوان جدید برای ثبت نام سهام عدالت بزودی اعلام می شود در چند روز آینده مردم منتظر سود سهام عدالت خود باشند  مردم باید برای دریافت سود سهام عدالت در سامانه سجام ثبت نام کنند

سود سهام عدالت بهانه‌ای چشمگیر برای کلاهبرداری!

در این اطلاعیه آمده است به تازگی مجرمان سایبری با ترفندی جدید و با ارسال پیامک و یا پیام در شبکه‌های اجتماعی با نام واریز سود سهام عدالت مترصد کلاهبرداری از مردم هستند.

پیام‌های جعلی که به تازگی منتشر شده است، از مخاطبین درخواست می‌کند که برای دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کند که سهامداران می‌بایست نسبت به این اقدام کلاهبردارانه آگاه باشند.

سهام عدالت

آقای امید ارباب مدیر امنیت اطلاعات سپرده گذاری مرکزی گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی برای واریز سود سهام عدالت پیامکی ارسال نمی‌کند. با توجه به کلاهبرداری‌های جدید که در خصوص سود سهام عدالت انجام شده افراد باید این نکته را توجه داشته باشند که هیچ ارگانی از طریق شماره موبایل‌های شخصی اقدام به ارسال پیامک نمی‌کند نکته مهم‌ترین این که تمام سامانه‌های دولتی با پسوند.IR تمام می‌شوند و پسوند‌های دیگر مورد اعتماد و قبول نیستند افراد در صورت مواجه با چنین مواردی حتما با سامانه ۱۵۶۹ تماس حاصل کنند.

آقای حسنلو معاون فناوری اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: هم اکنون قریب به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت وجود دارند که تا کنون اطلاعات معتبر به ویژه شماره شبای معتبر از آن‌ها نداریم تا بتوان سودی برایشان واریز شود.

به گفته او نزدیک به دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از این افراد طبق آمار در قید حیات هستند، ولی شماره شبای معتبر از این افراد وجود نداشته که بتوان سود را برای آن‌ها واریز کنیم طی یک مرحله واریزی که در خرداد امسال بود حدود ۲۰۰ هزار نفر از این افراد شناساسی و واریز برای آن‌ها انجام شد.

حسنلو می‌گوید سهامداران می‌توانند در سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام ثبت نام و بعد از آن احراز هویت کنند تا پس از راستی آزمایی اطلاعات امکان واریز سود فراهم شود. مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی مربوط به عملکرد سال سال ۹۸ حدود ۱۹۰ هزار تومان و این سود مربوط به عملکرد سال ۹۹ حدود ۵۸۲ هزار تومان است.

جاماندگان سود سهام عدالت چه کسانی هستند؟

آقای حسین قشمی، مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آن‌ها واریز نشود.

پیش از این مطرح شده بود دومین مرحله واریزی سودی سهام عدالت برای جاماندگانی که اطلاعات خود را اصلاح کرده باشند تا پایان تیر خواهد بود.

علاوه بر این افراد برای دریافت هرگونه اطلاعات در زمینه سهام عدالت صرفا از طریق وب‌سایت‌های رسمی شرکت سپرده گذاری مرکزی نشانی www.csdiran.ir، www.sejam.ir و sahamedalat.ir که قابل اعتماد است می‌توانند اقدام کنند.

 تیرماه زمان واگذاری سهام عدالت به جاماندگان

حسین قربان زاده، رییس سازمان خصوصی سازی در اواخر اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۱ از تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت تا پایان خرداد ماه امسال خبر داده بود و اعلام کرد: تا پایان خرداد ماه این ارزیابی را خواهیم داشت که چه کسانی مشمول ثبت ‌نام جاماندگان سهام عدالت باشند.

سهام عدالت

وی افزود: در مجموع از این دو نهاد حمایتی، تعداد سه میلیون و ۳۶۳ هزار و ۷۰۰ نفر سهام عدالت ندارند و باید به این افراد سهام تعلق بگیرد. در مرحله بعد برای افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند اما در ۲ دهک اول قرار دارند و مستحق دریافت این سهام هستند، اقدام به تخصیص سهام عدالت می‌کنیم.

رییس سازمان خصوصی سازی می گوید: از تیرماه ۱۴۰۱ فرآیند تخصیص سهام عدالت به این افراد آغاز می‌ شود.

 وعده راه‌اندازی سامانه انتقال قهری سهام عدالت متوفیان در شهریور ماه

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، در زمینه سهام عدالت متوفیان می‌گوید: پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌ها نشان می‌دهد می توانیم سامانه انتقال سهام عدالت به وراث را تا شهریور ۱۴۰۱ کلید بزنیم.

واریز سود جاماندگان سهام عدالت انجام خواهد شد

به نقل از ایبِنا، محمود حسنلو اظهار داشت: مرحله سوم واریز سود سهام عدالت مشروط به ارائه شماره شبای بانکی جاماندگان است که تا کنون حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت به دلیل ارائه نکردن شماره شبا، سود دریافت نکرده‌اند که باید با ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در آن در فرایند دریافت سود سهام عدالت قرار گیرند.

وی همچنین گفت: مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۹ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و صد هزار تومان و برای سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

سهام عدالت

حسنلو درباره تکلیف سود سهام فوت شدگان دارای سهام عدالت، افزود: بیش از سه میلیون نفر از افرادی که سهام عدالت داشتند، طی ۱۶ سال گذشته فوت کردند که دارایی آن‌ها باید بین وراث تقسیم شود، اما چون اطلاعات انحصار وراثت آنان به صورت دیتا ذخیره نشده، نمی‌توانیم نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام کنیم,، اما با همکاری قوه قضاییه در نظر داریم با دریافت اطلاعات انحصار وراثت این هموطنان، نسبت به تقسیم ارث بین وراث و پرداخت سودهای سهام عدالت از طریق یک سامانه الکترونیک اقدام کنیم که بر اساس برنامه ریزی‌ها احتمالاً اواخر تابستان یا اوایل پاییز این سرویس راه‌اندازی می‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.