کد خبر : 21860 / /
/

قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه| قیمت طلا و سکه امروز

تفاوت عجیب قیمت سکه امروز با دیروز | قیمت سکه امروز پنج شنبه ۹ تیر

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

تفاوت عجیب قیمت سکه امروز با دیروز | قیمت سکه امروز پنج شنبه ۹ تیر

قیمت سکه این روزها به  عنوان یک سایه زود نقد شونده در میان ایرانی ها بسیار جذاب است قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه  در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت سکه امامی نسبت به نرخ دلار ممکن است افت بیشتری را تجربه کند. قیمت سکه در طرح های سکه امامی و سکه های جدید  اختلاف بسیار دارد.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

امروز  (۹ تیر  ۱۴۰۱ ) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و  ۶۵۰ تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴   میلیون و ۸۰۰ هزار  تومان و سکه یک گرمی۲ میلیون و ۹۵۰ هزار  تومان است.  

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۸۲۱ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۵۷ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا وسکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  14.350.000
سکه تمام طرح قدیم  13.650.000
نیم سکه بهار آزادی 7.800.000
ربع سکه بهار آزادی 4.800.000
سکه گرمی  2.950.000
اونس جهانی  یک هزارو 821 دلار و 15 سنت 
طلای ۱۸ عیار  1.357.300
 

پیش بینی قیمت سکه امروز 9 تیر

دیشب در بازار پشت خطی، اسکناس آمریکایی رشد کرد که این موضوع می تواند رفتار بازیگران بازار سکه در روز جاری را تحت تاثیر و آن ها را با فراغ بال بیشتری در موقعیت خرید قرار دهد.

به نقل از اکو ایران ؛ امامی دیروز توانست به بالای سطح حساس ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برگردد. فاصله گیری فلز گران بهای داخلی از محدوده حمایتی ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نشان می دهد که سمت و سوی انتظارات در بازار به سرعت تغییر کرده و در گام اول به مقاومت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. با توجه به رفتار بازیگران افزایشی دلار، انتظار می رود که در روز جاری، سکه امامی به سوی مقاومت دیگر یعنی محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند.

دیشب در بازار پشت خطی، اسکناس آمریکایی رشد کرد  که این موضوع می تواند رفتار بازیگران بازار سکه در روز جاری را تحت تاثیر و آن ها را با فراغ بال بیشتری در موقعیت خرید قرار دهد.

ارزش ذاتی سکه تا نزدیک محدوده ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رشد کرده است و این موضوع نشان می دهد که از لحاظ بنیادی نیز فلز گران بهای داخلی ظرفیت رشد بیشتری را به دست آورده است. ارزش ذاتی سکه یک روز قبل تر در محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار داده است. درست است که با همین ارزش ذاتی نیز سکه فاصله زیادی با قیمت بازار دارد، با این حال، به دلیل رشد قیمت دلار، سکه بازان به صورت هیجانی می توانند در موقعیت خرید قرار بگیرند و احتیاط روزهای گذشته را کنار بگذارند.

تغییرات پلکانی قیمت سکه

طلا و سکه روز گذشته هشتم تیر ۱۴۰۱ همزمان با افزایش دوباره قیمت دلار در بازار آزاد افزایش محدود قیمتی را تجربه کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت  طلا و قیمت سکه روز چهارشنبه همزمان با رشد مجدد نرخ دلار در بازار آزاد افزایش محدود قیمتی را شاهد بود. به‌طوری که سکه امامی به آرامی پا به میانه کانال ۱۴ میلیون تومان گذاشت.

بر این اساس سکه امامی دیروز در قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. حباب سکه تحت تاثیر نوسانات نرخ دلار و بهای طلای جهانی به محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

اما پیش‌‌بینی‌‌ها از نرخ دلار در روزهای آینده نزولی است و انتظار می‌‌رود اخباری که از مذاکرات دوحه به گوش می‌‌رسد بر قیمت دلار تاثیر بگذارد. معامله‌‌گران هنوز در فاز مقاومت و احتیاط هستند و دلار هنوز مرز ۳۰ هزار تومان را حفظ کرده است.

درصورت ادامه روند کاهشی دلار قیمت سکه و طلا نیز کاهش پیدا می‌کند و سکه وارد کانال ۱۳میلیونی می‌شود.

افت قیمت طلا

بهای طلا روز چهارشنبه برای سومین روز متوالی افت کرد. این کاهش عموما به دلیل احتیاط سرمایه‌‌گذاران تا انتشار آمارهای اقتصادی در روز پنج‌شنبه است. علاوه بر این معامله‌‌گران همچنان نگران افزایش فشار‌‌های تورمی هستند.

این موضوع باعث تقویت شاخص دلار در روز گذشته شد و فشار فروش طلا را افزایش داد. بازار سهام نیز پس از رشد‌‌های اخیر خود در روز گذشته بر مدار نزول قرار داشت. همچنین با توجه به کاهش بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده، نگرانی‌‌های مربوط به رکود تا حدودی از طلا حمایت کرد.

از این رو طلا بین فشار ناشی از چشم‌انداز نرخ‌های بهره بالاتر و حمایت از ریسک‌های رکود، گیر افتاده بود. بنابراین فلز گرانبها دیروز افت و خیزهایی را تجربه کرد و (در ساعت ۱۹) به قیمت ۱۸۱۸ دلار به ازای هر اونس معامله می‌شد.(دنیای اقتصاد)

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.