کد خبر : 18568 / /
/

پیش‌بینی جذاب از بورس برای سهام داران

بورس امروز تنها هزار واحد رشد کرد. کارشناسان عقیده دارند به علت تعطیلات این هفته بورس روند متعادل و گاها نزولی به خود می‌گیرد اما این وضعیت نگران کننده نیست و هفته‌های آینده جبران می‌شود.

پیش‌بینی جذاب از بورس برای سهام داران

 بورس امروز افزایش یک هزار و ۶۰ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۲۲ هزار واحد رسید.

در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۶۰۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۵ درصد یعنی چهار هزار و ۷۴۰میلیارد تومان سهام خریدند.

بیشترین تزریق پول حقیقی به بازار در گروه‌های محصولات غذایی و آشامیدنی، زراعت و خدمات وابسته و سرمایه‌گذاری‌ها رقم خورد. اغلب حقیقی‌ها نیز خریدار سهام در گروه‌های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی بودند.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: با توجه به تعطیلی‌های پیش‌رو بورس روند متعادلی را پشت سر می‌گذارد.

روند بورس طبیعی است؟

وی توضیح می‌دهد: بازار سرمایه این روزها شرایط بهتری را پشت سر می‌گذارد، یعنی از نیمه دوم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تا به امروز ارزش و حجم معاملات و ورود نقدینگی در بازار افزایش یافته است.

الیاس‌کردی ادامه می‌دهد: در هفته اخیر اغلب منفی‌های بازار با تقاضا و پاسخ رو‌به می‌شد و همین باعث رشد بورس می‌شود. تا به امروز منفی‌های زیادی در بازار نداشتیم و روند طبیعی بود و نباید انتظار رشد شارپی بازار را داشت.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح می‌دهد: روزهای تعطیل این هفته زیاد است و به طور کلی بورس روند متعادلی را پشت سر می‌گذارد. ممکن است کمی بازار اصلاح کند اما شرایط همچنان متعادل است./تجارت‌نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.