کد خبر : 15574 / /
/

پیش بینی مهم برای بورس بازان/هفته آینده بورس چه می شود؟

طبق پیش بینی کارشناسان، نشانه‌هایی از مشخص شدن نتایج مذاکرات برجام و به دنبال آن وضعیت بورس به وجود آمده است. از طرفی دیگر، بازار سرمایه تحت تاثیر کاهش نرخ ارز با کاهش تقاضا در سهام صادراتی روبه‌رو شده اما سوال اینجاست که آیا این امر موجبات رشد بورس را به وجود می‌آورد یا همچنان بازار از نبود نقدینگی کافی رنج می‌برد؟

پیش بینی مهم برای بورس بازان/هفته آینده بورس چه می شود؟

براساس تحلیل کارشناسان، انتظار می‌رود در پی مخابره شدن اخبار مرتبط با برجام، نتایج تقریبی مذاکرات هسته‌ای در هفته آینده مشخص شود و به دنبال بازار مسیر خود را پیدا کند.

مسعود میرزاباقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: بازار در هفته‌ای که گذشت به شدت تحت تاثیر مسائل مرتبط با مذاکرات و جو خوشبینی حاصله بود و در نتیجه بازار ارز با کاهش معناداری روبرو شد.

وی افزود: بازار سرمایه تحت تاثیر چنین امری با کاهش تقاضا در سهام صادراتی روبه‌رو شد و بازار بیشتر به فروشندگان داخلی و گروه‌های کوچکتر روی خوش نشان داد. اما در مجموع همچنان بازار از نبود نقدینگی کافی رنج می‌برد و نشانه‌ای از ورود پول به بازار هم وجود ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: همچنین در پی تنش‌های شدید در اوکراین و احتمال اعمال تحریم بر روسیه، قیمت اقلام صادراتی روسیه همچون نفت و آلومینیوم و... رو به افزایش گذاشته و باعث شده تا بازار با حرارت و شور و شوق معاملات شرکت‌های مرتبط را پیگیری کند.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر در مورد سرانجام ارز ۴۲۰۰تومانی به نظر می‌رسد که بازار عملا پذیرفته که این ارز در سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت و تصمیم‌گیران در مجلس و دولت تنها در بیان این موضوع تردید دارند.

میرزاباقری در پایان خاطرنشان کرد: منابع آگاه خبر از مشخص شدن تقریبی نتایج مذاکرات هسته‌ای در هفته آینده را می‌دهند که این امر می‌تواند جهت‌گیری بازار در هفته آینده را مشخص کند.

اقتصاد آنلاین
copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.