کد خبر : 18064 / /
/

قیمت دلار امروز /۱۴۰۱/۰۱/۳۰ / هر گرم طلای ۱۸ عیار چند؟

همزمان با کاهش قیمت اونس جهانی قیمت انواع سکه و طلای ۱۸ عیار در بازار داخلی نیز با کاهش همراه شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به زیر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بازگشت.

 قیمت دلار امروز /۱۴۰۱/۰۱/۳۰ / هر گرم طلای ۱۸ عیار چند؟

قیمت طلا امروز سه‌شنبه پس از رسیدن به محدوده قیمت ۲۰۰۰ دلار در هر اونس ثابت ماند زیرا کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا فشار ناشی از بالاترین سطح دو ساله دلار را جبران کرد.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا در ساعت ۶ و ۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۶۰ درصد کاهش به ۱۹۷۶ دلار و ۱۰ سنت رسید و نسبت به آخرین قیمت روز گذشته(۱۹۷۷ دلار و ۶۱ سنت) ثابت بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۹۷۷ دلار و ۱۰ سنت رسید و آخرین قیمت در روز گذشته ۱۹۷۹ دلار و ۳۰ سنت ثبت شده بود.

روز گذشته، قیمت طلا با ثبت قیمت ۱۹۹۸ دلار و ۱۰ سنت در هر اونس به بالاترین قیمت در بیش از یک ماه گذشته رسید زیرا بحران اوکراین و نگرانی‌های تورمی باعث افزایش تقاضا برای شمش شد. همچنین، دلار نزدیک به بالاترین حد خود در دو سال گذشته ثابت ماند زیرا سرمایه‌گذاران برای افزایش چندباره نیم درصدی نرخ از سوی فدرال رزرو آمریکا آماده شده بودند.

جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس، در حالی که ادعای خود را برای افزایش نرخ بهره به ۳.۵ درصد تا پایان سال برای کاهش نرخ تورم کنونی در ۴۰ سال اخیر تکرار می‌کند، عنوان کرد که تورم ایالات‌متحده بسیار زیاد است.

شمش طلا در مواقع بحران‌های سیاسی و اقتصادی و همچنین محافظ در برابر تورم به عنوان یک ذخیره امن ارزش در نظر گرفته می‌شود اما دلار ثابت باعث می‌شود طلا با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده به بالاترین سطح خود از دسامبر ۲۰۱۸ کاهش یافت و ضرر طلای با بازده صفر را محدود کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره در ۲۵.۸۴ دلار در هر اونس ثابت بود، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۱۲ دلار و ۸۶ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۴۳۶ دلار و سه سنت رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۳۰ فروردین تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۶۰۸ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۲۸۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۲۸ تومان خریداری می‌کنند.

‌قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۵۲۹ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۶۱۷ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۳۳۲ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۹۹ هزار ۲۲۳ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است.

منبع: تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.