کد خبر : 15539 / /
/

قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۲/۰۳/ طلا و سکه چقدر شد

در پی گرانی قیمت اونس جهانی، طلا و سکه در باازر داخلی نیز عقب نمانده و به رشد روز گذشته خود ادامه دادمه دادند.

 قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۲/۰۳/ طلا و سکه چقدر شد

 قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر وخامت اوضاع در اروپای شرقی که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند به عنوان دارایی امن را تقویت کرد، نزدیک به بالاترین حد در ۹ ماه اخیر صعود کرد.

براساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۹۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسید، در حالی که در زمان گشایش معاملات تا مرز ۱۹۱۳ دلار و ۸۹ سنت پیش رفته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۹۱۱ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۸۹۵ دلار و ۷۰ سنت بسته شده بود.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار شرکت OANDA درباره وضعیت بازار گفت: اکنون که وضعیت در اروپای شرقی وخیم‌تر شده است، دلیل چندانی وجود ندارد که نسبت به طلا نظر منفی داشته باشیم. رشد فشارهای رکود تورمی در سراسر جهان از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند و در صورت اعمال تحریمهای گسترده غربی علیه روسیه، این وضعیت تشدید خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، روز دوشنبه استقلال دو منطقه در شهر اوکراین را به رسمیت شناخت و به ارتش روسیه دستور داد آنچه را که عملیات صلح می‌خواند، در این منطقه به اجرا بگذارند و به این ترتیب بحرانی که غرب نگران بود به یک جنگ بزرگ تبدیل شود، تشدید شد.

قیمت نفت تحت تاثیر تحولات اخیر به بالاترین حد هفت سال گذشته صعود کرد. داراییهای امن صعود کردند و معاملات سهام آمریکا نزولی شدند.

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا فرمان اجرایی را امضا کرد که تجارت و سرمایه گذاری میان شهروندان آمریکایی و دو منطقه جدا شده در شرق اوکراین را ممنوع می کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا تحت تاثیر وخامت بحران اوکراین و انتظارات برای افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، نزول کرد.

اگرچه طلا یک دارایی امن در برابر تورم و ریسکهای ژئوپلیتیکی دیده می‌شود اما افزایش نرخهای بهره هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازده است را افزایش می‌دهد و به جذابیت سرمایه گذاری در آن ضربه می زند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد: اونس طلا ممکن است مقاومت در سطح ۱۹۲۰ دلار را تست کند و شکسته شدن این سطح، راه را برای صعود طلا تا سطح ۱۹۴۰ دلار هموار می کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۱۴ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، ۱۰۸۳ دلار و ۶۸ سنت بود. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، ۲۴۰۶ دلار و ۲۴ سنت معامله شد.

‌‌قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۳ اسفند تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۶ هزار و ۳۸ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۷۸۳ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۵۳۶ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۵۶۱ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۲۷۶ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۸۷ هزار ۳۰ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۶۳۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است./ تجارت نیوز

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.