کد خبر : 17368 / /
/

قیمت دلار امروز ۱۴۰۱/۰۱/۱۷/ افت قیمتی امروز سکه

در پی کاهش قیمت طلای جهانی، قیمت انواع سکه به همراه طلا در بازار داخلی نیز طی معاملات امروز از صعود بیشتر بازماندند.

 قیمت دلار امروز ۱۴۰۱/۰۱/۱۷/ افت قیمتی امروز سکه

قیمت طلا امروز چهارشنبه کاهش یافت زیرا اظهارات تندروانه مقامات فدرال رزرو آمریکا باعث افزایش بازدهی دلار و خزانه‌داری به بالاترین سطح چند ساله شد و جذابیت این فلز امن را کاهش داد.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی، با ۱.۱۰ درصد کاهش به ۱۹۲۲ دلار و ۱۰ سنت رسید و روز گذشته این فلز گرانبها با ۱۹۲۷ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.

در بازار معاملات آتی آمریکا نیز بهای هر اونس طلا در همین ساعت، با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۱۹۲۳ دلار و ۱۰ سنت رسید و روز گذشته با ۱۹۲۷ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.

در حالی که مقامات فدرال رزرو برای کاهش سریع ترازنامه متورم بانک مرکزی فشار آوردند، دلار به بالاترین حد خود نزدیک به دو سال رسید و یکی از آنها نسبت به افزایش شدید نرخ‌های نیم درصدی ابراز تمایل کرد.

دلار قوی‌تر باعث می‌شود طلا برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده در روز چهارشنبه به بالاترین سطح چند ساله خود رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۴.۲۸ دلار در هر اونس رسید. پلاتین با ۰.۳ درصد کاهش به ۹۶۴.۹۰ دلار و پالادیوم کاهش یافت و در ۲۲۳۷ دلار و پنج سنت ثابت شد.

قیمت دلار در بازار امروز

 

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۷ فروردین تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۲۶۸ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۲۵۴ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۲ تومان خریداری می‌کنند.

‌قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۵۸۷ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۵۱۷ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۲۳۳ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۸۳ هزار ۹۸۷ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.