کد خبر : 18045 / /
/

گوجه فرنگی امروز هم در بازار رکورد شکست!+جدول

از اسفند سال ۱۴۰۰ تا فروردین سال ۱۴۰۱، در بین ۲۴ محصولات پرمصرف سبزی و صیفی، ۷ محصول افزایش قیمت، ۱۰ محصول کاهش قیمت و ۷ محصول بدون تغییر قیمت بوده اند. در این بازه زمانی بیشترین افزایش مربوط به گوجه فرنگی بوته ای و بیشترین کاهش قیمت مربوط به سیر خشک می شود.

گوجه فرنگی امروز هم در بازار رکورد شکست!+جدول

 براساس کشف قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی در میادین میوه و تره بار از اسفند سال ۱۴۰۰ تا فروردین سال ۱۴۰۱،  از  بین ۲۴ محصول پر مصرف سبزی و صیفی، محصولاتی که افزایش قیمت داشته اند شامل؛ بادمجان دلمه‌ای با افزایش ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم، پیاز شیری با افزایش ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم و پیاز زرد با افزایش ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم، فلفل تند ریز با افزایش یک هزار تومان در هر کیلوگرم، گوجه فرنگی بوته رس با افزایش ۲ هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم و لوبیا سبز با افزایش ۲ هزار تومان در هر کیلوگرم و هویج با افزایش یک هزار تومان در هر کیلوگرم می شود.

محصولاتی که کاهش قیمت داشته اند شامل؛ بادمجان قلمی با کاهش یک هزار تومان، پیاز قرمز کاهش ۵۰۰ تومانی، سبزی جور با کاهش ۳ هزار تومانی، سبزی خوردن با کاهش ۲ هزار تومانی، سیب زمینی انباری با کاهش ۲ هزار تومانی، سیب زمینی نو با کاهش ۵۰۰ تومانی، سیر خشک با کاهش ۴ هزار تومانی، کدو مسمایی با کاهش با کاهش ۲ هزار تومانی، کلم سفید با کاهش یک هزار تومانی و کلم قرمز با کاهش ۵۰۰ تومانی  می‌ شود.

محصولات بدون تغییر قیمت نیز شامل؛ بادمجان گلخانه‌ای، فلفل دلمه‌ای سبز، فلفل دلمه‌ای گلخانه‌ای، کاهو پیچ سالادی، کاهو رسمی، کرفس و گل کلم می شود.

در حال حاضر بین محصولات سبزی و صیفی، هر کیلوگرم سیر خشک با متوسط قیمت ۴۲ هزار تومان گران‌ترین و هر کیلوگرم کرفس با متوسط قیمت ۳ هزار تومان ارزان‌ترین محصولات سبزی و صیفی امروز میادین میوه و تره‌بار هستند.

لازم به ذکر است؛ خرده فروشی‌ها مجاز هستند در هر کیلوگرم از محصولات سبزی و صیفی حداکثر تا ۳۵ درصد سود در نظر بگیرند. به عبارت دیگر، قیمت‌های درج شده در جدول ذیل تا ۳۵ درصد امکان افزایش دارد./اقتصاد آنلاین

جدول تغییر قیمت "انواع محصولات سبزی و صیفی" در یکماه گذشته
نوع محصول (هر کیلوگرم)
متوسط قیمت(اسفند۱۴۰۰)
متوسط قیمت(فرودین ۱۴۰۱)
میزان تغییر قیمت
بادمجان دلمه‌ای
۸۰۰۰
۷۵۰۰
۵۰۰ ↑
بادمجان قلمی
۱۰۰۰۰
۹۰۰۰
۱۰۰۰ ↓
بادمجان گلخانه‌ای
۱۴۰۰۰
۱۴۰۰۰
-
پیاز شیری
۵۰۰۰
۵۵۰۰
۵۰۰ ↑
پیاز قرمز
۶۰۰۰
۵۵۰۰
۵۰۰ ↓
پیاز زرد
۵۰۰۰
۵۵۰۰
۵۰۰ ↑
سبزی جور
۸۰۰۰
۵۰۰۰
۳۰۰۰ ↓
سبزی خوردن
۹۰۰۰
۷۰۰۰
۲۰۰۰ ↓
سیب زمینی انباری
۸۰۰۰
۶۰۰۰
۲۰۰۰ ↓
سیب زمینی نو
۱۱۵۰۰
۱۱۰۰۰
۵۰۰ ↓
سیر خشک
۳۸۰۰۰
۴۲۰۰۰
۴۰۰۰ ↓
فلفل تند ریز
۶۰۰۰
۷۰۰۰
۱۰۰۰ ↑
فلفل دلمه‌ای سبز
۱۴۰۰۰
۱۴۰۰۰
-
فلفل دلمه‌ای گلخانه‌ای
۲۲۰۰۰
۲۲۰۰۰
-
کاهو پیچ سالادی
۴۰۰۰
۴۰۰۰
-
کاهو رسمی
۴۰۰۰
۴۰۰۰
-
کدو مسمایی
۱۰۰۰۰
۸۰۰۰
۲۰۰۰ ↓
کرفس
۳۰۰۰
۳۰۰۰
-
کلم سفید
۵۰۰۰
۴۰۰۰
۱۰۰۰ ↓
کلم قرمز
۴۰۰۰
۳۵۰۰
۵۰۰ ↓
گل کلم
۵۰۰۰
۵۰۰۰
-
گوجه فرنگی بوته رس
۸۵۰۰
۱۱۰۰۰
۲۵۰۰ ↑
لوبیا سبز
۱۸۰۰۰
۲۰۰۰۰
۲۰۰۰ ↑
هویج
۳۰۰۰
۴۰۰۰
۱۰۰۰ ↑
copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.