کد خبر : 17804 / /
/

گوجه از ماه آینده ارزان می شود

رئیس اتحادیه بارفروشان نوسانات قیمت گوجه فرنگی در بازار را ناشی از صادرات و رو به پایان بودن فصل کشت در میناب است و با آمدن بار جیرفت از ابتدای ماه آینده قیمت این محصول تعدیل می‌شود.

گوجه از ماه آینده ارزان می شود

«مصطفی دارایی نژاد» در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه کشاورزان سال گذشته متحمل ضررهای بسیاری شدند و حق آنهاست که امسال با افزایش صادرات سود مناسبی به دست آورند، افزود: باید صادرات به نحوی مدیریت شود که نظم و تعادل بازار داخلی از بین نرود.

وی قیمت فعلی گوجه فرنگی در میدان مرکزی تره بار ۹ تا ۱۲ هزار تومان دانست و گفت: قیمت در میدان تره بار از ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

به گفته رییس اتحادیه بارفروشان، در روزهای پیش رو با آمدن بار جیرفت، عرضه گوجه فرنگی به بازار افزایش قابل توجهی خواهد داشت زیرا تولید این محصول در جیرفت ۲ تا ۳ برابر سال گذشته است و به تعدیل قیمت در بازار کمک می کند به طوری که در میدان مرکزی میوه و تره بار این محصول از ماه آینده با قیمتی کمتر از ۱۰ هزار تومان به فروش می رسد.

 

 اواسط فروردین قیمت هرکیلو گوجه‌فرنگی در برخی شهرهای ایران تا ۴۰ هزار تومان افزایش یافت که اتحادیه‌های باغداران و بارفروشان، اعتراض کامیون‌داران به نحوه سوخت‌رسانی، بی‌توجهی به افزایش کرایه‌ حمل بار و عدم تمدید بیمه‌ آنها را عامل اصلی کاهش عرضه و گران‌شدن گوجه فرنگی اعلام کرد. اکنون قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی بوته رس متوسط در سطح بازار بین ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان است.

بر اساس اعلام مرکز آمار، در تابستان ۱۴۰۰ متوسط قیمت فروش یک کیلوگرم گوجه فرنگی در کل کشور سه هزار و ۶۷۸ تومان بود که مقایسه قیمت‌های تابستان پارسال و فروردین امسال گوجه فرنگی نشان می‌دهد، در چند ماه گذشته قیمت این محصول افزایش حدود ۱۰ درصدی داشته است./ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.