کد خبر : 16597 / /
/

قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۲/۲۳/ سکه ارزان شد

اگرچه قیمت طلای جهانی به امید صلح بین روسیه و اوکراین کاهش یافت اما قیمت طلای داخلی به روند رشد خود ادامه داد و تنها سکه امامی و تمام بهار با کاهش همراه شدند.

قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۲/۲۳/ سکه ارزان شد

قیمت طلای جهانی امروز دوشنبه تحت تاثیر بازدهی قوی‌تر خزانه‌داری آمریکا و افزایش ریسک‌پذیری به امید صلح بین روسیه و اوکراین کاهش یافت.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش ۱۷ درصدی همراه بود و در ۱۹۷۴ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز شنبه تا مرز ۱۹۹۱ دلار و ۱۰ سنت پیش رفته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۸۵ درصد کاهش، به ۱۹۷۵ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز شنبه ۱۹۹۲ دلار و ۱۰ سنت بسته شده بود. این بروزرسانی قیمت طلا در ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت شرقی است و نشان می‌دهد که همچنان در حال کاهش است.

بازده خزانه داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده به بالاترین حد در یک ماه اخیر رسید زیرا به طور گسترده انتظار می‌رود فدرال رزرو ایالات‌متحده نرخ‌های بهره را در یک رویداد دو روزه که قرار است از ۱۶ مارس آغاز شود، یک چهارم درصد افزایش دهد.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا که هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد، بسیار حساس است.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۳ اسفند تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۶ هزار و ۲۷۴ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۴۰۸تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۱۶۵تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۵۸۵ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۷ هزار و ۶۸۲ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۴۰۷ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۲۹ هزار ۹۶۸ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.