کد خبر : 16860 / /
/

نوسان طلا و سکه در آخرین روز سال / قیمت دلار و یورو چند؟

در آخرین روز معاملاتی سال ۱۴۰۰، قیمت طلا با کاهش اندک همراه شد و برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، قیمت یک میلیون و ۲۲۵ هزار ۸۱۳ تومان اعلام شد.

نوسان طلا و سکه در آخرین روز سال / قیمت دلار و یورو چند؟

به گزارش سایت طلا قیمت طلا در زمان نگارش این مقاله ۱۹۲۲ دلار قیمت دارد که نزدیک ۱۰ دلار افت را در روز جمعه شاهد بوده است. همچنین بار دیگر هفته را در قلمرو منفی به پایان رسانده است.

عوامل تاثیر گذار مختلفی در بازار حضور دارد که قیمت طلا را دچار نوسان کرده است. ادامه مذاکرات میان روسیه و اوکراین، مشکلات گسترده تورمی در سطح جهانی و همچنین سیاست های انقاباضی بانک های مرکزی از جمله این عوامل هستند.

به طر کلی بازار در حال تجربه شرایط نوسانی است هرچند طی روز های اخیر بهبود هایی را شاهد بوده است. بازده خزانه داری ایالات متحده در روز های اخیر کاهش یافته است اما دلار آمریکا در روز جمعه افزایش یافته و به عنوان باد مخالف برای طلا عمل کرد.

در این میان باید توجه داشت که فدرال رزرو در هفته گذشته به میزان ۲۵ واحد پایه نرخ بهره را افزایش داد و سیاست انقابضی به خود گرفت. این موضوع باعث می‌شود تا تمایل سرمایه گذاران به خرید طلا کاهش پیدا کند.

فدرال رزرو همچنین قصد دارد که در ادامه افزایش بیشتری را بر روی نرخ بهره اعمال کند. یکی از اعضای کمیته این بانک اعلام کرد که قصد دارد در آینده ای نزدیک برای افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره تلاش کند.

مذاکرات میان روسیه و اوکراین نیز در حال انجام بوده اما با این حال خصومت ها نیز ادامه پیدا کرده اند. با اینکه روسیه و اوکراین در مورد عدم پیوستن کشور اوکراین به ناتو در یک سو قرار گرفته اند اما با این حال به نظر نمی رسد که مذاکرات پیشرفت چندانی را تجربه کرده باشند.

می‌توان گفت که آینده طلا در حال حاضر بیش از هر چیز دیگری وابسته به مذاکرات مسکو و کیف بوده و مشخص شدن جهت این دو کشور می‌تواند آینده قیمت طلا را تعیین کند.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۸ اسفند تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۶ هزار و ۲۳۰ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

قیمت دلار در صرافی‌‌‌ه بانک‌ها نیز امروز اعلام نشد.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۶۳۸ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ بانک‌ها همچون دلار اعلام نشد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۲۵ هزار ۸۱۳ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.